دانلود جزوه مدیریت مالی2 علی نعمتی

مدیریت مالی چیست؟

مدیریت مالی یکی از مهمترین جنبه های کسب و کار است. برای راه اندازی یا حتی موفقیت یک کسب و کار به سطح دانش عالی در مدیریت مالی احتیاج

دارید. مدیریت مالی یک فعالیت حیاتی در هر سازمان است. این فرآیند شامل برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت بر منابع مالی با هدف دستیابی به

اهداف سازمانی است.(دانلود جزوه مدیریت مالی2)

مدیریت مالی یک روش ایده آل برای کنترل فعالیت های مالی یک سازمان مانند تهیه بودجه، استفاده از وجوه، حسابداری، پرداخت، ارزیابی ریسک و سایر موارد مرتبط با پول است.

 

گرایش‌های رشته مدیریت مالی برای ادامه تحصیل چه هستند؟

رشته مدیریت مالی در حال حاضر تا سطح دکتری و با همین عنوان در کشور ما ارائه شده و گرایش دیگری ندارد. در دوره‌‌ کارشناسی ارشد و دکتری، اغلب داوطلبان ورود به این رشته را فارغ‌التحصیلان حسابداری و مدیریت تشکیل می‌‌دهند.

البته وضعیت این رشته در سایر کشورها کمی متفاوت است.

این حوزه که اغلب آن‌‌ را با عنوان Finance می‌‌شناسند، یکی از معروف‌‌ترین و البته پردرآمدترین رشته‌‌های حال حاضر بوده و گرایش‌‌های بسیار متفاوت و جدی مانند Corporate Finance و Quantitative Finance و Asset Pricing را شامل می‌‌شود.

هرچند ادامه تحصیل در این رشته‌‌ها اغلب هزینه‌‌های بسیار بالاتری نسبت به میانگین سایر رشته‌‌ها دارد، اما بازار کار وسیع و درآمد بالا از علل جذابیت آن شده است.

بازار کار رشته مدیریت مالی به چه صورت است؟

در سال‌‌های اخیر و با رشد بازار سرمایه، بازار کار فارغ‌التحصیلان مدیریت مالی در شرکت‌‌های مرتبط با این بازار نیز توسعه یافته است.

بسیاری از افراد با شرکت در آزمون‌‌های بازار سرمایه اقدام به اخذ گواهینامه‌‌های حرفه‌‌ای بازار کرده و در شرکت‌‌های کارگزاری، سبدگردانی، تأمین سرمایه و بسیاری شرکت‌‌های دیگر مرتبط با این بازار مشغول به کار می‌شوند.

 

از سوی دیگر، حسب نیازهای تخصصی در هر یک از این مشاغل، این افراد اقدام به کسب مهارت‌‌های نرم‌افزاری، برنامه‌‌نویسی یا تحلیلی نیز می‌کنند.

 

بازار کار این رشته محدود به شرکت‌‌های فعال در بازار سرمایه نبوده و تنوع بیشتری دارد.

موقعیت‌‌های شغلی مختلفی در بانک‌‌ها، شرکت‌‌های بیمه و یا شرکت‌‌های مشاوره و سرمایه‌گذاری نیز وجود دارد که فارغ‌التحصیلان مدیریت مالی می‌‌توانند با گذراندن دوره‌‌های تخصصی مربوط به آن‌‌ها، به راحتی در این موقعیت‌‌ها ایفای نقش کرده و کسب تجربه کنند.

برای ورود به بازار کار، علاوه بر آشنایی با مهارت‌های تخصصی رشته مورد نظر باید با سایر مهارت‌های فردی هم آشنایی داشته باشید.

در حقیقت، این مهارت‌های فردی هستند که یک شخص را از میان رقبا متمایز می‌کنند و سبب موفقیت او در زمینه‌ها و موقعیت‌های شغلی می‌شوند. چنین مهارت‌هایی سبب تعامل بهتر فرد در سازمان و محیط‌های کاری خواهد شد و به طور معمول با نام «مهارت‌های نرم» از آن نام می‌برند.

⇓ دانلود جزوه مدیریت مالی2 ⇓

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=6547

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود جزوه مدیریت مالی2 علی نعمتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.