دانلود رایگان کتاب اشپزی

دانلود رایگان کتاب اشپزی

(دانلود رایگان کتاب اشپزی)

انواع غذا

غذا خوردن علاوه بر اینکه برای سلامتی ما نیاز است و جهت تامین انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه به آن نیاز داریم. گاهی جزو تفریحات هم محسوب می شود، مخصوصاً وقتی از خوردن غذایی لذت می بریم و طعم آن برای ما دلچسب و لذیذ است.کشورهای مختلف و شهرهای مختلف غذاهای مخصوص به خود را دارند و گاهی حتی در یک منطقه مشخص یک غذا به شیوه های مختلفی تهیه می شود که دلیل آن تفاوت سلیقه افراد استفاده کننده از آن است.

غذا ها انواع مختلفی دارند:

که شامل پلوها و چلوها، کباب، خوراک، سوپ ها و غیره می باشد . برای اینکه برنامه غذایی سالم و کاملی داشته باشید بهتر است از هر نوع ماده غذایی در برنامه غذایی خود داشته باشید تا همه مواد مورد نیاز به بدن شما برسد.

 گاهی اوقات فوت و فن هایی برای پختن یک غذا وجود دارد که افراد ماهر تر و با تجربه تر از آنها استفاده می‌کنند و به همین دلیل غذای آنها برای شما دلچسب تر از دیگران است.

غذا چی درست کنم؟

شاید این سوال یکی از پر تکرار ترین سوال هایی باشد که خانم های خانه دار در هر وعده غذایی از خود می پرسند .گاهی از خانواده هم‌ کمک می‌خواهند که جواب این سوال را پیدا کنند.

غذاها تنوع بسیار زیادی دارند اما وقتی که بخواهید تصمیم بگیرید که کدام یک را درست کنید معمولاً ذهن شما نمی تواند همه آنها را یادآور شود.

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که وعده غذایی که قرار است طبخ غذا برای آن صورت گیرد را مشخص کنید.

به طور مثال بهتر است وعده غذایی شام نسبت به وعده غذایی ناهار سبک تر باشد .از خوردن غذاهای پر کالری در وعده شام پرهیز کنید تا مراقبت بیشتری از سلامت جسمانی خود کرده باشید.

 دومین نکته این است که

-این غذا برای چه نوع مهمانی است ؟

 -برای وعده های غذایی کنار خانواده می خواهید آن را بپزید؟

-چه مواد اولیه ای در اختیار دارید؟

و بعد با توجه به مواد اولیه ای که در اختیار دارید گزینه های خود رامشخص کنید.

به طور مثال شما مجبور می شوید برای افراد دیابتی یا افراد دارای فشار خون و یا افراد باردار غذا تهیه کنید و گاهی اوقات افراد خانواده شما عادت های غذایی بخصوصی دارند و طرفدار هر نوع غذایی نیستند.

پس برای درست کردن غذا در این شرایط باید اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید.

دانلود رایگان کتاب اشپزی↓

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=6437

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود رایگان کتاب اشپزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.