همه چی درباره کانادا | مهاجرت و مزایای ان + معرفی شهر ها

کانادا کشور بسیار بزرگی است، اما جمعیت بسیار کمی را در قلب خود جای داده است. این یک واقعیت جالب اما عجیب می باشد، واقعیتی که همراه با عظمت چشم انداز این کشور، توجه هر کسی را به خود جلب می کند. در واقع این موضوع یکی از مهم ترین ویژگی ها در هویت کانادا است. اگرچه تعداد کانادایی ها نسبتاً کم است، اما آنها با استقبال از مهاجران دیگر کشورها، فضایی متفاوت را برای زندگی در این کشور ایجاد کرده اند. کانادا دارای بخش عظیمی از منابع طبیعی و سرمایه های انسانی است، سرمایه هایی که نقش بسیار زیادی در موفقیت و پیشرفت این کشور داشته اند.

 

پایتخت کانادا

اتاوا که در استان اونتاریو واقع شده است، پایتخت کشور کانادا می باشد. اتاوا شهری آرام است که آمار جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. یکی از دلایل شهرت این شهر وجود پزشکان متخصص و مهم شمردن علم پزشکی در این شهر می باشد. دوچرخه هم در این شهر طرفداران زیادی دارد و مردم شهر به قدری با ورزش میانه خوبی دارند که بسیاری از مسیرهای خود را با دوچرخه طی می کنند. حتی خیلی از اتوبوس های این شهر به جایگاه حمل دوچرخه مجهز هستند تا به این ترتیب بتوانید بخشی از مسیر خود را با اتوبوس و بخشی دیگر را با دوچرخه بروید. اسکی، اسکیت روی یخ، قایق رانی و صخره نوردی هم از دیگر ورزش های محبوب در پایتخت کشور کانادا هستند. همچنین دانشگاه اتاوا به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های دو زبانه دنیا فعال است و از فرانسوی و انگلیسی استفاده می کند.

 

جمعیت

طبق آخرین آمار ۲۰۱۰ جمعیت کشور کانادا بالاتر از ۳۴ میلیون نفر است.

کد کشور

پیش شماره کشور کانادا ۱ است. به این ترتیب برای زنگ زدن به یک شماره موبایل یا تلفن در کانادا باید ابتدا ۰۰۱ را بگیرید. مثلا اگر شماره شخصی در کانادا ۸۸۸۸ است باید ۰۰۱۸۸۸۸ را بگیرید. دقت کنید که برای تماس گرفتن با خارج از کشور وقتی پیش شماره آن کشور را می گیرید دیگر نباید صفر اول پیش شماره استان، ایالت یا موبایل را بگیرید. مثلا فرض کنید ۰۹۳۵۸۸۸۸ شماره موبایلی در کانادا باشد، آن را باید به صورت ۰۰۱۹۳۵۸۸۸۸ بگیرید.

مناطق زمانی

درباره ساعت در کانادا باید بگوییم که این کشور ۶ منطقه زمانی دارد. شرقی ترین آنها در نیوفاندلند ۳ ساعت و نیم عقبتر از زمان گرینویچ (GMT) میباشد. مناطق زمانی دیگر اتلانتیک، شرقی، مرکزی، کوهستان راکی و غربی ترین آنها پاسیفیک میباشد که ۸ ساعت عقب تر از گرینویچ است.

واحد پول

دلار کانادا به ۱۰۰ سنت که واحد خرد کشور کانادا است تقسیم میشود. اسکناس های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری در این کشور رایج هستند.

مذهب و زبان مردم

مردم در کانادا به طور رسمی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، این موضوع در واقع نشان دهنده تاریخ این کشور است. زبان رسمی فرانسوی در مونترال و کبک به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای کانادا مورد استفاده قرار می گیرد. خدمات ارائه شده توسط دولت فدرال به زبان های انگلیسی و فرانسوی است، تقریباً هر محصولی که در فروشگاه های کانادا می توانید تهیه کنید، دارای برچسب های فرانسوی و انگلیسی است. کلیه خدمات عمومی به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود، اما در شهرهای دیگر به جز کبک مردم عموما به زبان انگلیسی صحبت می کنند. حدود 18 درصد از مردم کانادا هر دو زبان را به عنوان زبان های رسمی کشورشان می شناسند.

حکومت

حکومت کشور کانادا دموکراتیک فدرال است و توسط دو بخش حکومتی استانی و کشوری اداره می شود. ملکه دارای مقامی تشریفاتی است و نخست وزیر بالاترین مقام رسمی کشور می باشد.

درباره اقتصاد

کشور کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و اقتصاد آن از تنوع و گوناگونی فراوانی برخوردار است. کانادا در بین ۱۰ کشور اول تولید کننده دنیا قرار می گیرد. بیشترین شرکت های تولیدی کانادا در ۲ استان کبک و انتاریو قرار دارند. از تولیدات کشور کانادا می تواند به مواد غذایی، چوب، کاغذ، تولیدات فلزی، صنایع شیمیایی و نفت اشاره کرد. اقتصاد قوی باعث شده تا کشور کانادا برای زندگی بسیار مناسب باشد.

منابع طبیعی کشور کانادا

منابع طبیعی عمده عبارتند از گاز طبیعی، نفت، طلا، زغال سنگ، مس، سنگ آهن، نیکل، پتاس، اورانیوم و روی به همراه چوب و آب.
کانادا دارای منابع عظیم شناخته شده نفت و گاز و همچنین بزرگترین صادر کننده مواد معدنی در جهان است. رتبه های اول تا پنجم جهان در زمینه تولید اورانیوم، روی، نیکل، تیتانیوم، آلومینیوم، مس، طلا، سرب و نقره متعلق به کشور کانادا است.

 

سیستم آموزشی

سیستم آموزشی در استانهای کانادا با هم تفاوتهایی دارند و شامل ۶ تا ۸ سال ابتدایی، ۴ یا ۵ سال متوسطه و ۳ یا ۴ سال تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی میباشند. سرشماری سال ۲۰۰۶ مشخص کرد که در بین کانادایی های بالاتر از ۱۵ سال، حدود ۲۳ درصد دیپلم دبیرستان دارند، ۹ درصد کارشناسی و ۶ درصد تحصیلات بالاتر دارند.

کشور کانادا برای زندگی

از نظر استاندارد زندگی کانادا (بر اساس تولید سرانه ناخالص ملی) رتبه ششم را بین کشورهای جهان پس از ایالات متحده امریکا،سویس، لوکزامبورگ، آلمان و ژاپن دارد. این رتبه برای کانادا با در نظر گرفتن سایر فاکتورها مانند عمر متوسط و تحصیلات و غیره که کیفیت زندگی را مشخص میکند بالاتر نیز می‌باشد. ویژگیهای مردم کانادا در کنار اقتصاد قوی این کشور دست به دست هم داده اند تا کشور کانادا برای زندگی گزینه ای بسیار مطلوب باشد.

درباره فرهنگ کانادا

با داشتن فقط ۳۳ میلیون جمعیت کانادا یکی از کم جمعیت ترین کشور های دنیا در مقایسه با وسعت آن می باشد . در این کشور بیش از ۲۰۰ فرهنگ مختلف وجود دارد. با توجه به فرهنگ های مختلف در این  کشور کانادا یکی از بهترین منطقه های دنیا برای مهاجرین طلقی می شود. نزدیک به نیمی از جمعیت کشور کانادا از کشورهایی به غیر از انگلیس و فرانسه می آیند.

سیستم بیمه درمانی

سیستم بیمه درمانی کاناداکانادا یکی از جامع ترین بیمه های درمانی دنیا را ارائه می کند، به این صورت که یک بیمار از لحظه ورود به بیمارستان تا مرخص شدن هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کند.
همین طور ویزیت در مطب پزشکان هم با ارایه کارت بیمه به صورت رایگان است، این بیمه تا حدود ۸۰ درصد قیمت داروها را هم تحت پوشش دارد.
در کشور کانادا تمامی شهروندان و افرادی که انواع اقامت دائم کانادا را دارند، واجد شرایط دریافت بیمه خدمات درمانی هستند. نظام بهداشت و درمان کانادا مشهور به Medicare ترکیبی از برنامه های فدرال و ایالتی است که هدف آنها اطمینان از دسترسی تمامی کانادایی ها به خدمات درمانی بدون توجه به توانایی مالی آنهاست. تمامی هزینه های خدمات درمانی در کانادا از منبع مالیات ها تامین می شود. برای استفاده از خدمات پزشکی رایگان افراد باید بیمه خدمات درمانی عمومی داشته باشند.

مهاجرت به کانادا

۲ درصد ساکنان کانادا در خارج از این کشور متولد شده اند و این کشور پس از استرالیا بزرگترین جمعیت مهاجر را دارد. مهاجران حدود ۷ میلیون نفر از جمعیت ۳۳ میلیون نفری کانادا را تشکیل میدهند که این بالاترین رقم از دهه ۱۹۳۰ است. در فاصله سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ میزان رشد جمعیت مهاجر کانادا چهار برابر بیشتر از متولدین کانادا بوده است.

 

اجاره خانه

درباره اجاره خانه در کانادا باید بگوییم که روش های مختلفی برای اسکان وجود دارد مثلا حالت خوابگاهی می تواند ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار کانادا هزینه داشته باشد اما برای اجاره یک آپارتمان معمولی باید ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار در ماه بپردازید.

 

حمل و نقل

اما هزینه حمل و نقل در کانادا می تواند برای هربار استفاده از مترو حدود ۳ دلار آب بخورد. البته اگر در حال بررسی هزینه تحصیل در کانادا هستید باید بدانید که این مبلغ برای دانشجویان و دانش اموزان کمتر است و در اکثر حالت های خرید بلیط تخفیف شامل حالتان خواهد شد. مثلا بلیط هفتگی ۴۳.۷۵ دلاری برای دانشجویان و دانش آموزان ۳۴.۷۵ دلار است.

موبایل

بالاخره رندگی در کانادا بدون موبایل نمی شود. اپراتورها و طرح های مختلفی وجود دارد. می توانید با ۳۵ دلار ماهانه ۱ گیگ اینترنت و مکالمه بدون محدودیت داشته باشید. یا مثلا با پرداخت ۶۰ دلار ماهانه ۴ گیگ اینترنت و مکالمه نامحدود بگیرید. البته نوع قراردادهای متنوعی وجود دارد.

اینترنت

می توانید برای خانه خود اینترنت تهیه کنید که این مورد می تواند از ۵۰ دلار شروع شده و تا ۹۰ دلار در ماه هزینه داشته باشد.

مشکلات زندگی در کانادا چیست؟

هرچند کشور کاناد دارای مزایای بسیار است، اما پاسخ سوال زندگی در کانادا چگونه است؟ فقط به این مزایا محدود نمی شود و مشکلاتی هم وجود دارد. اما این مشکلات بیشتر به فرهنگ و نوع نگاهمان به زندگی بر می گردد. در مورد کشور کانادا باید بدانید که قانون حرف اول را می زند و اگر مشکلی با زندگی منظم و قانونمند دارید، کار برایتان سخت خواهد شد. در کنار رعایت قانون حتما باید به حقوق بقیه شهروندان احترام بگذارید و مواظب باشید حریم شخصی کسی را نقض نکنید.

این کشور در برخی موارد دیگر هم سخت گیر است، برای رانندگی در کانادا باید با دقت زیادی به قوانین توجه داشته باشید. برای مثال بهتر است به تفاوت های رانندگی در اطراف مدارس کانادا توجه کنید تا دچار مشکل خاصی نشوید. اما یک سری از مشکلات بدیهی دیگر نیز وجود دارد، شما باید تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید. نداشتن تخصص هم می تواند برایتان مشکلاتی به وجود آورد. همچنین پیدا کردن کار در کانادا هم می تواند برای شما یک چالش باشد.

از دیگر مشکلات کانادا می توان به تفاوتی که وضعیت آب و هوای این کشور با ایران دارد اشاره کرد. همچنین فاصله زیاد بین دو کشور و دوری از وطن هم می تواند کمی کار را برای ایرانیان کانادا سخت کند. اما اگر این مسائل در مورد کشور کانادا برای شما سخت نیستند یا می توانید از پس آنها بربیایید پاسخ سوال زندگی در کانادا چگونه است یک کلمه بیشتر نخواهد بود: آسان!

بهترین شهرهای کشور کانادا

پیش از هرچیزی باید توجه داشته باشیم که این سوال را چه کسی می پرسد، بهترین شهر کشور کانادا برای یک دانشجو می تواند متفاوت از یک هنرمند باشد. از دانشجویان شروع کنیم، با توجه به فاکتورهای زیادی مثل هزینه ها، امکانات تحصیلی، فرهنگ، آب و هوا و… می توان گفت که مونترال، تورنتو،کبک، ونکوور، اتاوا و ادمونتون بهترین شهرهای دانشجویی کانادا هستند.

 

ارزان ترین شهرها

اما اگر به دنبال ارزان ترین شهر کانادا برای زندگی باشید گزینه ها کمی متفاوت خواهد بود و اسم شهرهای معروف کانادا کمتر شنیده خواهد شد. همیلتون، ساسکاتون و ویندزور می توانند بهترین انتخاب برای کسانی که می خواهند در شهرهای ارزان زندگی کنند باشد. در شهر همیلتون شاهد اجاره خانه های مناسب هستیم، در ساسکاتون مراکز علمی زیادی وجود دارد و از آنجایی که تقاضای زیادی برای زندگی در این منطقه نیست هزینه ها پایین هستند. اگر از علاقه مندان به ماشین ها باشید ویندزور می تواند برای شما جذاب باشد. این شهر با میشیگان فاصله زیادی ندارد و اقتصادی متکی به خدمات دولتی، دانشگاه ها و گردشگری دارد.

 

 

مزایای مهاجرت به کانادا

  • کانادا یکی از امن‌ترین کشورها از نظر سیاسی است. بی‌طرفی و آرامش این کشور شرایط مناسبی را برای مهاجران مختلف فراهم می‌کند.
  • خدمات درمانی رایگانی دارد. بعد از سه ماه اقامت، شما می‌توانید به آسانی از خدمات پزشکی رایگان دولت استفاده کنید.
  • طبیعت بسیار تمیز و زیبایی دارد. قوانین سخت گیرانه حفاظت محیط زیست، کنترل دقیق زباله و فاضلاب از عوامل تمیزی این کشور هستند.
  • در این کشور جهان اول، فرصت‌های شغلی مناسبی در اختیار دارید. با داشتن تخصص و تحطیلات کافی، می‌توانید برای پیدا کردن شغل مناسبتان به موسسات کاریابی مراجعه کنید.
  • تحصیل در کانادا برای شهروندان رایگان است. آموزش باکیفیت و رایگان در این کشور توسط دولت تامین می‌شود.
  • فرهنگ و آگاهی مردم کانادا بالا است. ساکنان این کشور در کل به خونگرمی و مودب بودن مشهور هستند. بخصوص که با توجه به درصد بالای مهاجران، نگاه تعصبی و نژادپرستانه در این کشور حداقل است.
  • اقتصاد کانادا مانند بعضی از کشورهای اروپایی دچار بحران نشده است. با ارزش بالای دلار کانادا و ثبات اقتصادی، شرایط آرام و مناسبی در این کشور برقرار است.

 

 

انواع راه های مهاجرت به کانادا

خوشبختانه روش‌های متنوعی برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد. در اولین قدم لازم است روش مناسب خودتان را پیدا کنید. ما در ادامه، شرایط لازم تحصیلی، مالی و… را برای تمام راه‌های مهاجرت توضیح می‌دهیم. منبع ما برای این اطلاعات، سایت مهاجرت کانادا است.

۱. اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری

خب، اول از جذاب‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا شروع کنیم. اکسپرس اینتری (EXPRESS ENTRY) روشی است که از سال ۲۰۱۵ توسط اداره مهاجرت کانادا ایجاد شده. با این سیستم می‌توانید اقامت دائم کانادا را در سریع‌ترین زمان (حدود ۶ ماه) دریافت کنید. این طرح کاملا الکترونیکی است و برای ارزیابی متقاضیان استفاده می‌شود.

بگذارید ساده بگوئم؛ قبلا برای مهاجرت باید علاوه بر صرف هزینه‌های زیاد، تا مدت‌ها در صف بررسی می‌ماندید. اما در این روش، به درخواست شما با توجه به شایستگی‌تان رسیدگی می‌شود. در واقع هرچقدر تحصیلات بهتر، سابقه کار و زبان قوی‌تری داشته باشید، امتیاز بیشتری می‌گیرید و از رقیب‌هایتان جلو می‌زنید. کاملا عادلانه و منطقی! این نکته ریز را هم بدانید که Express Entry یک روش مهاجرت نیست؛ بلکه یک طرح برای ارزیابی تخصص شماست. از این طرح ارزیابی، در سه برنامه نیروی متخصص فدرال-پیشه وران ماهر فدرال-تجربه کانادایی استفاده می‌شود.

 

۲. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

روش پرطرفدار بعدی، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است. فقط دانشجوهای ایرانی به دنبال ادامه تحصیل در کانادا نیستند؛ در تمام دنیا کانادا از برترین مقصدهای دانشجویی و پژوهشی است. در این کشور حدود ۱۰۰ دانشگاه معتبر وجود دارد. از این تعداد پنج دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال و آلبرتا در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند. تعدادی از بقیه دانشگاه‌های کانادایی هم در رده ۱۰۰ تا ۳۰۰ قرار دارند. (برای مقایسه خوب است بدانید رتبه دانشگاه شریف ما ۴۰۷ و دانشگاه تهران رده ۶۰۰ به بالا دارد.)

 

۳. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

در کانادا برنامه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری پیش روی شماست. هدف کانادا از این برنامه‌ها جذب سرمایه خارجی، کارآفرینی و رونق اقتصادی کشورش است. از سال ۲۰۱۴ سرمایه‌گذاری غیرفعال در تمام استان‌ها (به جز کبک) متوقف شده و فقط امکان سرمایه‌گذاری فعال وجود دارد. (سرمایه‌گذاری غیرفعال یعنی مبلغی را برای مدت مثلا ۵ سال به یکی از مراکز مالی کانادا واگذار کنید. اما سرمایه‌گذاری فعال شامل کارآفرینی، ثبت شرکت و … است.)

اگر رزومه تحصیلی قوی ندارید یا سنتان بالا رفته، سرمایه‌گذاری روش مناسبی برای شماست. مخصوصا اینکه با سرمایه‌گذاری می‌توانید همراه خانواده مهاجرت کنید. اما پروسه زمانی اقامت دائم از این روش، کمی طولانی و سخت است. از بین روش‌های متنوع سرمایه‌گذاری در کانادا، چند روش ربطی به اقامت دائم ندارند. مثلا خرید سهام بورس یا ملک در کانادا یک سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید، اما هیچ اقامتی برای شما به همراه ندارد.

 

۴. مهاجرت به کانادا از طریق کار

سال‌های قبل برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت از طریق کار وجود داشت. همان دورانی که باید وقت سفارت می‌گرفتید و ماه‌ها در صف می‌ماندید. اما بعد از راه‌اندازی سیستم اکسپرس اینتری، تقاضاها فقط از همین راه بررسی می‌شوند. پس اگر هر تخصصی دارید و می‌خواهید از طریق کار به کانادا مهاجرت کنید، به توضیحات سیستم اکسپرس اینتری در اوایل مقاله مراجعه کنید. فقط یک استثنا وجود دارد؛ پذیرش در استان کبک مستقل است و از اکسپرس اینتری بررسی نمی‌شود.

 

۵. مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

در روش اسپانسرشیپ فردی که مقیم کاناداست می‌تواند اسپانسر بستگانش شود. این بستگان شامل همسر و فرزند، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ هستند. اسپانسرشیپ یا ویزای خانوادگی چند شرط ضروری دارد. اول اینکه فرد حامی حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد. این شخص باید تعهد بدهد که از پس تمام مخارج افراد مورد حمایت برمی‌آید. در واقع این افراد بعد از ورود به خاک کانادا، نباید هیچ کمک مالی و اجتماعی از دولت تقاضا کنند. در پرونده، سابقه جنایی یا ورشکستگی فرد حامی هم بررسی می‌شود.

افراد اسپانسر شده می‌توانند در کشور کانادا کار، زندگی یا تحصیل کنند. مهاجرت از طریق ازدواج هم تقریبا در این روش قرار می‌گیرد. افراد مقیم کانادا می‌توانند همسرشان را به کشور بیاورند. شرایط اسپانسری همسر: سن ۱۸ سال به بالا، تعهد مخارج به مدت ۳ سال و نداشتن سابقه جرم است. نکته مهم در مهاجرت از طریق ازدواج این است که باید واقعی بودن آن را اثبات کنید (چون خیلی‌ها با ازدواج غیرواقعی وارد کانادا شدند.) برای بررسی صحت ازدواج، تمام اسناد و حتی جزئیاتی مثل اختلاف سنی معقول، زبان مشترک و عکس‌های خانوادگی بررسی می‌شوند.

 

 

۶. مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

فرزند ایران بودن با خون تعیین می‌شود اما کانادا با خاک! در واقع هر نوزادی که در خاک کانادا متولد شود، شهروند کانادا محسوب می‌شود. خیلی از خانواده‌ها از این فرصت ویژه استفاده می‌کنند و فرزندشان را در این کشور به دنیا می‌آورند. به‌خصوص که کانادا ویزای توریستی بلند مدت ارائه می‌دهد. پس به راحتی می‌توانید چند ماه قبل از زایمان به سمت کانادا پرواز کنید و فرزندتان را به دنیا بیاورید.

به این ترتیب فرزند شما تابعیت و پاسپورت کانادایی خواهد داشت. و بخصوص از خدمات تحصیل و درمان و… بهره‌مند می‌شود. اما نکته اینجاست که با تولد فرزند، خودتان اقامت نمی‌گیرید! در این روش لازم است تا ۱۸ سالگی فرزندتان منتظر بماند. بعد از ۱۸ سالگی او می‌تواند اسپانسرتان شود و با ویزای خانوادگی (روش بالا) به شما اقامت کانادا بدهد

 

 

۷. مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

بعضی‌ها پناهندگی را راهی برای اقامت می‌دانند. در حالی که شرایط مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی کاملا استثنائی و خاص است. پناهنده فردی است که در کشورش مورد آزار قرار گرفته و جانش در خطر باشد. حقیقت این است که شخص پناهنده معمولا جایگاه مناسبی در کشور پذیرنده ندارد. پس اگر امکان مهاجرت قانونی دارید هرگز از روش‌های اشتباه استفاده نکنید. در چند شرایط امکان درخواست پناهندگی وجود دارد:

  • آزار و اذیت به دلیل مذهب یا نژادپرستی
  • آزار در شرایط سیاسی و نظرات مخالف حکومت
  • آزار به دلیل ملیت
  • عضویت در گروه‌های خاص؛ مثلا تمایلات جنسی متفاوت
  • خطرات جانی و شکنجه
  • آوارگی و جنگ داخلی یا خارجی

درخواست پناهندگی به دو روش انجام می‌شود. در روش اول شخص باید به محض رسیدن به فرودگاه (یا مرزهای قانونی بندری و جاده‌ای) درخواست حقوقی پناهندگی بدهد. راه دوم این است که بعد از مستقر شدن در کانادا، درخواست در دفتر شهروندی و امور مهاجرتی ثبت شود. بعد از ارائه درخواست، افسران مهاجرت پرونده را بررسی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند. افراد پناهنده، تا یک سال (و در مواردی بیشتر) تحت تکفل مالی قرار می‌گیرند. اما بعد از این مدت اگر فرد ارزش افزوده‌ای نداشته باشد ممکن است دیپورت شود.

 

 

 

شهرهای کانادا

شهر تورنتو

تورنتو یک ابرشهر است که کاملا با حال و هوای شهرهای آمریکایی همخوانی دارد. این شهر در استان انتاریو واقع شده و بزرگترین شهر این استان و کشور محسوب می‌شود. تجمع فشرده و پرتعداد آسمانخراش‌ها در مرکز شهر یا داون تاون (Downtown) شباهت زیادی به شهرهای آمریکایی دارد و گستردگی شهر به حدی است که خیابان “یونگ” طولانی‌ترین خیابان جهان در این شهر قرار دارد و محله‌های مختلف را در این شهر به هم وصل کند.

 

شهر ونکوور

ونکوور (Vancouver)‏ شهریست در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا که در حدود 125 سال پیش بنا نهاده شده است. ونکوور یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کاناداست و از آنجا که شهر مورد علاقه ی توریستها نیز می باشد، میزبان گردشگران بسیاریست.

بسیاری از مردم این شهر در مشاغل مربوط به توریسم مشغول به کارند بطوریکه صنعت توریسم اصلی ترین صنعت این شهر به حساب می آید. به علت کیفیت بالای زندگی در ونکوور این شهر همواره در لیست “بهترین شهرهای جهان برای زندگی” قرار داشته است.

مردم ونکوور بسیار دوستانه و مودب با یکدیگر برخورد می کنند. با توجه به آمار مجله فوربز، ونکوور یکی از 10 شهر تمیز جهان است. اغلب بین ونکوور و تورنتو مقایسه هایی انجام می شود. به طور کلی می توان گفت، زندگی در ونکوور نسبت به تورنتو از اضطراب کمتری برخوردار است و احساس آرامش بیشتری در آن وجود دارد.

 

شهر مونترال

مونترال یک شهر فرانسوی تمام عیار و پس از پاریس بزرگترین شهر فرانسوی زبان در دنیا است. این شهر در ایالت کبک در شرق کانادا قرار دارد و بزرگترین شهر این ایالت و دومین شهر بزرگ کانادا محسوب می‌شود.

مونترال حال و هوایی بسیار متفاوت از تورنتو و دیگر شهرهای کانادا دارد و فرهنگ مردم آن یک فرهنگ محلی و منحصر بفرد است. مونترال کانادا بی تردید یکی از آن شهر ها است که هیچ گردشگری نمی تواند آن را نادیده بگیرد.  به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهر های جهان برای زندگی تبدیل شده است، و توسط مجله مونوکل به عنوان “سرزمین فرهنک “کانادا” و “شهر طراحی” در یونسکو نام گذاری شده است.

این شهر جزو دومین شهر های شاد در جهان می باشد. مونترال مرکز کسب و کار کبک است و همچنین دومین شهر بزرگ کاناداست .بیش تر مردم مونترال به زبان فرانسوی صحبت می کنند و 66 درصد از ساکنان این شهر آن را زبان اصلی خود میدانند .

 

شهر اتاوا

اتاوا پایتخت کشور کانادا، در شرق انتاریوی جنوبی، نزدیک شهر مونترال و مرز ایالات متحده آمریکا واقع شده است. شهر اتاوا با داشتن رودخانه اتاوا، مجموعه پارلمان هیل (Parliament Hill) در مرکز آن، همچنین معماری و موزه های دوره ویکتوریای بزرگ مانند گالری ملی کانادا به همراه  مجموعه برجسته هنرهای بومی و دیگر هنرهای کانادایی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

کانال معروف ریدو که در تابستان مملوء از قایق ها و در زمستان میزبان اسکیت بازهای روی یخ هست با پارک ها و درختان احاطه شده است. شهر اتاوا اکثریت خدمات به روز را برای ارتقاء سطح کیفیت زندگی شهروندان خود فراهم کرده و همچنین از ابتکارات و نوآوری های مرتبط با خدمات گردشگری تشویق و حمایت می کند. اتاوا شهری جوان، پر جنب و جوش، با غنای فرهنگی و کلاس و رتبه‌ای جهانی است.

 

جاذبه های گردشگری و دیدنی کانادا

پل معلق CAPILANO کانادا

پل معلق کاپیلانو یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی کلمبیای بریتانیایی در ونکوور است. دلیل آن نیز بسیار ساده است زیرا دیدنی های فراوان و فعالیت های زیادی برای انجام دارد. در فاصله ی بسیار کمی دورتر از شلوغی های ونکوور، خواهید توانست در مخلوطی از ماجراجویی، تاریخ کهن و فرهنگی که این پل در خود جای داده غرق شوید و زندگانی مردم کلمبیایی را با تمام وجود حس نمایید.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا نام کاپیلانو برای آن انتخاب شده است. جالب است بدانید که در سال های ۱۸۰۰ میلادی آشپزی در منطقه زندگی می کند که نامش Kia’palano بود. ترجمه نام او به فارسی می شود رودخانه زیبا، نام او را برای این منطقه انتخاب کردند که در گذر زمان برای راحتی به کاپیلانو تغییر یافت.

 

خلیج فاندی در کانادا

کف اقیانوس قدم بزنید، از غارهای دریایی دیدن کنید و از صخره‌های شاهکار خلیج فاندی عکس بگیرید. این خلیج در اطراف سواحل نیو برانزویک (New Brunswick) و نوا اسکوشیا (Nova Scotia) است. جزر و مد، روزی دو بار خلیج فاندی را خالی از آب می‌کند و باعث می‌شود شما بتوانید در آن قدم زده، از غارهای آن جا دیدن کنید و از صخره‌های آن جا لذت ببرید. خلیج فاندی دارای بالاترین میزان جزر و مد در دنیا است، طوری که در یک جزر و مد خفیف سطح آب حدود ۱۶ متر کاهش پیدا می‌کند. واقعا دیدن این صحنه لذت‌بخش است که میلیاردها تن آب از خلیج ناپدید شود و بعد از چند ساعت دوباره به جای خود بازگردد. وقتی ماه کامل است به آن جا بروید تا بالاترین میزان جزر و مد را ببینید.

 

آبشار نیاگارا در کانادا

آبشار نیاگارا یکی از معروف ترین و زیباترین آبشارهای جهان می باشد. نواحی پیرامونی این آبشار، به اندازه ای سرسبز و زیبا هستند که با وجود اجرای چندین پروژه عمرانی در منطقه نیاگارا، باز هم امکان تبدیل به یکی از زیباترین مکان های توریستی دنیا را دارد و این منطقه فوق العاده برای توریستها جذاب است. این آبشار فوق‌العاده زیبا سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. به دلیل حجم باورنکردنی آب و جریان قوی که از آبشار نیاگارا می‌گذرد، از آن به‌عنوان منبع برق‌آبی هم استفاده می‌شود.

 

مذهب رسمی کانادا

کانادا کشوری است که دین رسمی ندارد؛ بنابراین فرهنگ ها و ادیان مختلفی در آن وجود دارد. بسیاری از ساکنین کانادا ادعا می کنند که مسیحی هستند. در واقع بزرگترین دین در کانادا مسیحیت است. زیرا بیشترین پیروان آن کاتولیکهای رومی هستند. به دلیل مهاجرت افراد زیادی از خاورمیانه، آفریقا و آسیا جوامع بودایی، سیک، هند و مسلمان در آن گسترش یافته است.

فرهنگ های مذهبی منحصر به فردی مانند ایمان بهایی، کلیسای انجنیری، یهودیت، قبطیان، ادیان ملل اول و … در کانادا وجود دارند.

زبان کشور کانادا

قبل از سال ۱۹۵۰ میلادی، زبان غالب کسب و کار، دولت و فرهنگ این کشور زبان انگلیسی بود. بنابراین شهروندان انگلیسی زبان کانادا عمده منصب‌های مهم کشور را در دست داشتند و در عین حال، ساکنین فرانسوی زبان استان کبک از این موهبت تقریباً بی بهره ماندند.

در اوایل سال ۱۹۶۰ میلادی، وضعیت زبان در کانادا تغییر کرد و افراد فرانسوی زبان کبک خواستار برابری حقوق شهروندی و اجتماعی شدند. بنابراین نخست وزیر دولت وقت کشور کانادا، قانون زبان رسمی کانادا را در سال ۱۹۶۹ برای مسائل زبان در کانادا ایجاد کرد.

به واسطه این قانون، کشور کانادا به طور رسمی به عنوان کشور دو زبانه (bilingual) معرفی شد. با توجه به وضع این قانون، شهروندان انگلیسی و فرانسوی زبان می‌توانند از شرایط، قوانین و امتیازات به طور یکسان بهره‌مند شوند. بنابراین فرانسوی زبان‌های کانادایی توانستند از تمامی خدمات دولت به هر دو زبان در کانادا استفاده کنند.

بخش اعظمی از شهروندان کانادایی که جمعیتی حدود ۱۷.۲ میلیون نفر یعنی حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشور، زبان انگیسی را تنها زبان رسمی کانادا می دانند. درصد کمتری از جمعیت نیز کانادایی- فرانسوی هستند که حدود ۹۰ درصد آن ها در استان کبک زندگی می‌کنند؛ ۳.۸ میلیون نفر از ساکنین کبک به زبان فرانسوی صحبت می کنند و اصلی‌ترین زبان در کانادا برای آنها زبان فرانسوی است.

باقی جمعیت کانادا حدود ۳.۲ میلیون نفر در کبک به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می کنند؛ همچنین اقلیت شهروندان فرانسوی زبان این کشور علاوه بر استان کبک در دیگر استان‌های مانیتوبا (۱٫۶ درصد)، انتاریو (۲٫۴ درصد) و نیو برونزویک (۲۹ درصد) نیز اقامت دارند.

با این تفاسیر باز هم نمی‌توان گفت که زبان کانادا تنها محدود به انگلیسی و فرانسوی است؛ بر طبق آخرین آمار ارائه شده زبان در کانادا حدود ۷.۶ میلیون شهروند کانادا از دیگر زبان‌های غیر رسمی استفاده می کنند که مشهورترین آنها زبان‌های پنجابی و اسپانیایی، ماندارین و کانتونی چینی، عربی، تاگالوگ فیلیپینی و فارسی است.

از سال ۲۰۱۱ تاکنون با افزایش مهاجران زیادی به کشور کانادا و استفاده از زبان‌های بومی در کنار انگلیسی و فرانسوی، زبان تاگالوگ (۳۵ درصد)، زبان عربی (۳۰ درصد)، زبان فارسی (۲۶٫۷ درصد)، هندی (۲۶٫۱ درصد) و اردو (۲۵ درصد)، بیشترین رشد زبان در کانادا را داشته‌اند.

آموزش زبان در کانادا

دولت کانادا، دانشگاه‌ها و موسسات آزاد اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف زبان در کانادا می‌کنند. طول دوره‌های زبان، مطابق با نیاز متقاضیان و مهاجران آموزش زبان در کانادا از یک ماه تا یک الی دو سال زمان می برد که هر مدام دارای شرایط خاصی هستند.

اگر دوره‌ زبان در کانادا حدود کمتر از ۶ ماه باشد، مستلزم دریافت ویزای توریستی این کشور است. به طور کلی برای گذراندن دوره ۳ ماهه زبان انگلیسی و یا فرانسه (۲۰ ساعت در هفته) و یا فشرده (۳۰ ساعت در هفته) می باشد. با توجه به خدمات اضافی در این دوره ها نظیر دسترسی به فعالیت‌های اجتماعی، کامپیوتر، اینترنت پر سرعت، غذاخوری و غیره از ۲۰۰۰ دلار تا ۴۰۰۰ دلار هزینه دارد.

با توجه به وجود تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر در کانادا، برنامه‌های مختلفی برای دانشجویان بین‌المللی ترتیب داده شده است. به این صورت که دوره‌های آموزش زبان در کانادا به منظور هماهنگی بیشتر دانشجویان با محتوای دروس رشته‌های تحصیلی و همچنین ادامه تحصیل در یکی از مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در دانشگاه‌های این کشور برگزار می‌شود.

یکی از شرایط مهم تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، داشتن مدرک زبان آکادمیک آیلتس و یا تافل است. اما بنابر اطلاعات وب‌سایت رسمی دولت کانادا افراد متقاضی به منظور مهاجرت و تحصیل می‌توانند پیش از هر اقدامی برای فهمیدن سطح زبان خود، در آزمون آنلاین ارزیابی زبان شرکت کنند.

علاوه بر این، امور مهاجرت، پناهندگان و شهروندی دولت کانادا دوره‌های رایگان زبان برای افراد دارای مجوز اقامت دائم و پناهندگان قانونی در این کشور برگزار می‌کند. این دوره‌های دولتی زبان در کانادا شامل دوره‌های آموزش زبان انگلیسی (LINC) و هم فرانسه (CLIC) می‌شود.

پس از گذراندن کلاس‌های دولتی آموزش زبان در کانادا مدرک CLB  به شما اعطا می‌شود که دارای سطوح‌ مختلفی دارد. اگر سطح ۴ و یا بالاتر را بدست آورید، می‌توانید به راحتی در مورد مسائل روز در اجتماع کانادا صحبت کنید. همچنین مسیرها، سوالات و دستور‌العملها را به راحتی درک کنید؛ از ساختار زبان، گرامر و واژه‌های متداول در جملات خود استفاده کنید و از همه مهم‌تر واجد شرایط برای دریافت اقامت و حقوق شهروندی کشور کانادا خواهید شد.

با توجه به بررسی شرایط و هزینه‌های نامعقول دوره های زبان در کشور کانادا، محدودیتاخذ ویزای کانادا و ریسک بالای ریجکتی ویزای کانادا بهتر است پیش از ورود به این کشور دوره‌های زبان را در ایران بگذرانید و سپس برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کنید.

بهترین شهرها برای مهاجرت کانادا

برای مهاجرت کانادا، انتخاب یکی از شهرها که قرار است در آن زندگی کنید، بسیار اهمیت دارد. آب و هوای شهرهای کانادا، جمعیت، امکانات آموزشی و بهداشتی و حتی تعداد ایرانیان در هر شهر نقش به سزایی در انتخاب مقصد مهاجرت به کانادا دارد. شهرهای گوناگون کانادا را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده ایم.

  • ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی

یکی از مهم‌ترین پارامترها برای مهاجرت کانادا، هزینه تمام شده ماهیانه و سالیانه است. برخی از شهرهای کانادا به‌عنوان مقاصد ارزان قیمت از نظر هزینه‌های زندگی، معرفی شده است.

1. شهر ویندزور

ویندزور شهر کارخانه های خودرو است و یکی از شهرهای بسیار مقرون‌به‌صرفه برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. اقتصاد این شهر به خدمات دولتی، دانشگاه‌ها و صنعت گردشگری وابسته است.

2. شهر ساسکاتون

ساسکاتون در استان سسکچوان کانادا قرار دارد. به دلیل حضور مراکز علمی گوناگونی، ساسکتون به عنوان شهر علمی کانادا نیز شناخته می‌شود. به دلیل پایین بودن تقاضای اقامت در این منطقه، هزینه ‎های زندگی در این شهر و استان سسکچوان کانادا زیاد نیست؛ به همین دلیل یکی از مقاصد خوب برای مهاجرت و اقامت در کانادا به حساب می آید. اقتصاد این شهر بر پایه نفت، کشاورزی و گاز می‌باشد.

3. شهر همیلتون

شهر همیلتون، از مقاصد ارزان مهاجرت کاناد به شمار می رود. این شهر صنعتی از نظر هزینه زندگی، دارای رتبه ۳۰۹ در بین ۵۳۳ شهر جهان است و هزینه اجاره خانه در آن زیاد نیست. متوسط درآمد در همیلتون نیز حدود ۳ هزار دلار است و مخارج مسکن و غذا در توزیع هزینه‌های زندگی، حدود شصت درصد می باشد.

  • بهترین شهرهای کانادا برای هنرمندان

کانادا مقصدی مناسبی برای هنرمندانی است که قصد ادامه کار و فعالیت را دارند. چند شهر جذاب در کانادا را برای هنرمندان بررسی کرده‌ایم.

1. شهر بریتیش کلمبیا

در بریتیش کلمبیا شهرهای گوناگونی از جمله آلرت بای، ونکوور و برن‌بای برای هنرمدان مقاصد مناسبی محسوب می‌شوند. علاوه بر این ویژگی، شهرهای مختلف در این استان، به عنوان بهترین شهرهای کانادا برای تازه واردین نیز تلقی می‌شوند.

2. شهر تورنتو

تورنتو به دلیل پذیرش فرهنگ‎‌های گوناگون، شهر مناسبی برای ادامه فعالیت و موقعیت‌های شغلی مختلف در این زمینه می باشد.

3. شهر مونترال

شهر مونترال در استان کبک نیز جزو یکی از مشهورترین مقاصد برای مهاجران هنرمند است. نقاشی‌های خیابانی مونترال بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می شود.

  • بهترین شهر کانادا برای گردشگران

اگر کسب و کار یا دانش مرتبطی با صنعت گردشگری دارید و یا می خواهید به مقاصد گردگشری معروف سر بزنید، مقاصد توریستی کانادا می‌توانند برای شما جذاب باشند.

1. شهر اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا، دارای جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی بسیاری است. شهر اتاوا اکثریت خدمات به روز را برای ارتقاء سطح کیفیت زندگی شهروندان خود فراهم کرده و همچنین از ابتکارات و نوآوری های مرتبط با خدمات گردشگری تشویق و حمایت می کند.

2. شهر یوکان

یوکان جایگاه بلندترین کوه‌های کانادا و گنجینه‌ با ارزش از طبیعت کانادا به حساب می آید. اگر دوست دارید خرس‌های گریزلی را از نزدیک ببینید و یا دوست دارید در مراتع زیبای یوکان اسب‌سواری کنید، حتماً به این شهر سر بزنید.

3. شهر ویستلر

ویلستر در جنوب اقیانوس آرام و در استان بریتیش کلمبیا، به دلیل وجود پیست‌های اسکی متعدد، مشهور است. بارش برف در ویستلر کانادا از اوایل پاییز شروع شده و تا پایان بهار ادامه دارد و فضایی جذاب برای دوستداران ورزش‌های زمستانی را پدید می آورد.

  • بهترین شهرهای کانادا برای کار

پیدا کردن شغل مناسب برای مهاجرت کانادا از موضوعات بسیار مهمی برای مهاجران خصوصاً ایرانیان محسوب می شود.

برای پیدا کردن کار، استان‌های زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

  1. کبک
  2. بریتیش کلمبیا
  3. انتاریو
  4. آلبرتا
  5. سسکچوان

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

انتخاب بهترین شهر برای مهاجرت کانادا به منظور زندگی، تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری باید از جنبه های مختلف بررسی شود. ما برخی از بهترین شهرهای کانادا را برای شما معرفی کردیم اما اینکه کدام شهر برای شما مقصد مناسبی است، به اهداف، تصمیمات و برنامه‌هایی که در آینده خواهید داشت، بستگی دارد. جز این موارد، اقلیم، کوهستان، رودخانه‌ها و حتی نزدیکی به اقیانوس نیز در انتخاب مقصد زندگی در کانادا موثر است. در ادامه مطلب برخی از این شاخص‌ ها را بررسی کرده‌ایم.

  • اقلیم و آب و هوا

بر خلاف تصور عموم که تمامی شهرهای کانادا سردسیر است، شهرهای جنوبی کانادا آب و هوایی معتدلی دارند: بنابراین مناطق بسیار مناسبی برای زندگی افرادی هستند که تحمل سرمای خیلی شدید را ندارند. استان‌های بریتیش کلمبیا و اونتاریا در این نواحی واقع شده اند. البته ناگفته نماند که حتی در شهرهای بسیار سرد کانادا امکانات و برنامه‌ریزی‌های بسیار کاملی وجود دارد تا سرما و یا بارش سنگین برف و باران در زندگی مردم مشکلی ایجاد نکند.

  • حضور ایرانیان

ممکن است برای انتخاب مقصد خود برای مهاجرت کانادا، حضور هموطنان دیگر نیز برایتان حائز اهمیت باشد. پس جالب است بدانید تراکم جمعیت ایرانیان در شهرهای اتاوا، تورنتو، مونترال و ونکوور بیشتر از شهرهای دیگر کانادا می‌باشد.

آب و هوای کانادا

کشور کانادا پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور در قاره آمریکای شمالی می باشد و شرایط آب و هوایی بسیار متفاوتی را داراست. اغلب مردم، کانادا را کشوری با آب و هوای برفی و سرد می دانند اما در حقیقت، آب و هوای شهرهای کانادا بسیار متنوع است.

مناطق پر جمعیت تر که در نزدیکی مرز آمریکا سکونت دارند، چهار فصل متفاوت را تجربه می کنند. فصل بهار با وجود جریان های گرم اقیانوسی در امتداد خط ساحلی استان بریتیش کلمبیا در ماه فوریه شروع می شود. در مرکز و جنوب کشور کانادا، آب و هوای بهاری نیز در ماه مه آغاز می شود.

درجه حرارت شهرهای جنوبی و دشت های مرکزی در فصل تابستان حدود 26 الی 32 درجه است. بسیاری از گردشگران ماه سپتامبر و اکتبر فصل پائیز را بهترین زمان برای سفر به کانادا می دانند؛ زیرا آب و هوا بسیار خنک و دلپذیر است.

زمستان های کانادا در مناطق شمالی این کشور بسیار سرد و طولانی است. در استان های مرکزی در زمستان دما به منفی پانزده درجه و حتی تا منفی 29 درجه نیز می رسد. در مناطق دور شمالی، بارش برف از نه ماه سال یا بیشتر امری طبیعی محسوب می شود. اما در فلات های کانادا گرم و خشک، در کانادای مرکزی مرطوب و در سواحل ملایم تر است.

هزینه‌ زندگی

برای افراد مجرد هزینه های زیر برای زندگی در کانادا وجود دارد:

  • هزینه اجاره خانه بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود. (۵۰۰ دلار برای استفاده از خدمات محدود متل به عنوان (Paying guest) و ۱۵۰۰ دلار برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه با امکانات بیشتر.)
  • استفاده از ‌موبایل حدود ۴۰ تا ۸۰ دلار، بسته اینترنت و تلویزیون حدود ۸۰ تا ۱۹۰ دلار ، پرداخت قبوض Hydro مبلغ ۳۰ تا ۸۰ دلار هزینه خواهد داشت.
  • هزینه مواد غذایی از اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا است که حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.
  • برای حمل و نقل ماهانه مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار مورد نیاز است که با استفاده از تاکسی‌های Uber این مبلغ بیشتر نیز خواهد شد.
  • هزینه های جانبی به طور تقریبی بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار در ماه هزینه خواهد داشت که کمترین مبلغ برای افراد اقتصادی و صرفه جو و بیشترین مبلغ برای افرادی است که آنقدر در قید و بند میزان هزینه‌های زندگی نیستند.

برای زوجین هزینه های زیر برای زندگی وجود دارد:

  • هزینه اجاره خانه از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است که ۱۰۰۰ دلار برای واحد مسکونی زیرهمکف و ۲۵۰۰ برای یک خانه مستقل semidetached و یا آپارتمان condo خواهد بود.
  • هزینه قبض موبایل برای یک زوج دو برابر است و از ۸۰ تا ۱۵۰ دلار متغیر است، هزینه استفاده از اینترنت و تلویزیون تقریباً یکسان بوده و هزینه قبوض Hydro با کمی افزایش بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار نیز خواهد بود.
  • هزینه مواد غذایی بین ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار متغیر است.
  • برای حمل و نقل هم با کمی افزایش مبلغ ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار و برای هزینه های جانبی بین ۱۵۰ تا ۷۰۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت.

نکته: خانواده هایی که دارای بچه هستند از امتیاز دریافت ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار از دولت به ازای فرزند برخوردار هستند. این مبلغ می‌تواند کمی در هزینه‌های زندگی خانواده در کانادا تاثیرگذار باشد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=6982
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد همه چی درباره کانادا | مهاجرت و مزایای ان + معرفی شهر ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.