آموزش فارکس صفر تا صد + دانلود | (پرایکس اکشن و استراتژی)

آموزش فارکس

فارکس چیست؟

فارکس یا به اختصار FOREX یک بازار نا متمرکز برای معامله گری و تبادل ارز می باشد. بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری در جهان می باشد. این بازار جهانی نرخ تبدیل ارز را برای همه ارزها تعیین می کند.

به طور ساده:

بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی در جهان است که بسیاری از تاجران موفق در آن فعالیت دارند و روزانه معاملات عظیمی در آن انجام می شود. اگر به دنبال اطلاعات جامع تری در مورد فارکس هستید با ما همراه باشید.

امروزه بازارهای مالی در بین تاجران جایگاه ویژه ای پیدا کرده است زیرا پتانسیل درآمدزایی بالایی دارند. میزان معاملان در بازارهای مالی حدود چند صد تریلیون دلار است که به راحتی می تواند اقتصاد چند کشور را زیر و رو کند. بهتر است بدانید امروزه بازارهای مالی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • بازارهای ستنی
  • بازارهای جدید

 

مزایای فارکس برای سرمایه گذاران چیست؟

  • بازارهای فارکس از نظر حجم معاملات روزانه درجهان، بزرگ ترین هستند.
  • بیش ترین میزان نقدینگی را ارائه می‌دهند.
  • ورود و خروج از یک موقعیت، در هر یک از ارزهای اصلی، را در کسری از ثانیه برای یک توسعه ی کوچک در اکثر شرایط آسان می‌کند.
  • کسب درآمد دلاری
  • دو طرف بودن: شما در این بازار هم در حالت صعودی و هم در حالت نزولی بازار به سود می رسید.
  • فعالیت 24 ساعته بازار: ساعت کار بازار فارکس به صورت 24 ساعته از دوشنبه تا جمعه می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز که فرصت معامله‌گری را دارید شروع به ترید کرده و کسب درآمد کنید.
  • قابلیت اجرای مدیریت سرمایه صحیح برروی معاملات و قابلیت استفاده از ابزار معاملاتی همچون اندیکاتورها و اکسپرت ها
  • بزرگ ترین و نقدینه ترین بازار است و همه ی ارزهای خارجی جهان را شامل می‌شود.

خطرات سرمایه گذاری در فارکس

خرید و فروش ارزهای خارجی قطعا می تواند خیلی در ابتدا پیچیده به نظر برسد و هم اینکه برای افراد در صورت عدم تسلط و استفاده نکردن از دوره های آموزشی صفر تا صد فارکس بسیار خطرناک. نکته حائز اهمیت این است که در برخی از نقاط جهان، تجارت فارکس تقریبا به طور کامل غیر قانونی است.

بازار بین بانکی متشکل از بانک هایی است که در سراسر جهان با یکدیگر تجارت می‌کنند. خود بانک ها باید ریسک مطلق و ریسک اعتباری را تعیین و قبول کنند، و آنها فرآیند های داخلی ایجاد کردند تا خود را تا جایی که ممکن است ایمن نگه دارند. مقرراتی از این دست، برای حمایت از هر بانکی که در این صنعت شرکت کرده است، وضع شده است.

از آنجا که بازار توسط هر یک از بانک های شرکت کننده که برای خرید یک ارز خاص پیشنهاداتی ارائه می‌کنند، ساخته شده است، مکانیسم قیمت گذاری بازار بر اساس عرضه و تقاضا می‌باشد. از آنجا که چنین جریان های تجاری بزرگی در سیستم وجود دارد، تاثیر گذاری بر قیمت ارز خارجی دشوار است. این سیستم کمک می‌کند تا شفافیت در بازار، برای معامله گرانی که به معاملات بین بانکی دسترسی دارد، ایجاد شود.

 

بورس بهتر است یا فارکس؟

با رونق گرفتن بورس در چند سال اخیر در ایران می توان گفت تقریبا همه مردم با نحوه ورود به این بازار و فرآیند خرید و فروش آن آشنایی دارند. خوب این بازار شرایط خاص خود را برای سرمایه گذاری دارد:

  • خرید و فروش سهم در ساعات مشخص
  • حداقل میزان سرمایه برای خرید سهم
  • شرایط سخت ثبت نام و ورود به بازار بورس
  • عدم موفقیت در فروش سهم در حالت ریزش سهم
  • از دست رفتن سرمایه اولیه در حالت نزولی بازار

و خیلی موارد دیگر که ممکن است خیلی از افراد را در خصوص سرمایه گذاری دچار تردید کند.

در مقابل بازار جهانی فارکس و شرایط به نسبت راحت تری که برای سرمایه گذاران دارد. همین مقاله در مورد مزایای بازار فارکس توضیحاتی داده شد. داخل بازار فارکس روزانه حدود ۵.۲ تریلیون دلار معامله می شود و در آن هر کسی نمی تواند با وارد کردن پول زیاد بازار را جا به جا کند یا روند بازار را تغییر دهد. یکی دیگر از نکات مثبت بازار فارکس دوطرفه بودن این بازار است.

نکته مهمی که در مورد سرمایه گذاری در بازار مالی جهانی فارکس وجود دارد داشتن اطلاعات کافی در مورد این بازار و گذراندن دوره های آموزشی فارکس می باشد. پس از آن مثل خیلی از افراد می توانید در این حوزه فعالیت کنید.

با آموزش فارکس می توان در این بازار درآمد داشت یا خیر؟

شما دیدن آموزش های رایگان فارکس به زبان فارسی هم می توانید اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه کسب کنید ولی به دلیل کامل نبود آموزش ها و پراکندگی یادگیری و نداشتن منتور قطعا دوره آموزشی شما طولانی می شود و شما باید چند سال زمان صرف کنید برای یادگیری، البته که باید در بازار به اندازه کافی آزمون و خطا کنید تا بتوانید به بازار مسلط شوید. همانطور که می دانیم بازار فارکس، بازار جفت ارز ها است و نوسانات این ارز ها بسته به واردات و صادرات آن کشور و تولید ناخالص آنها و… است.

 

3 قانون اساسی در فارکس

1- اصطلاحات کمتر از 38 درصد به این معنی است که روند ادامه پیدا می کند.

2- بازگشت قوی روند زمانی رخ می دهد که کندل های قوی با مونتوم بالا ببیند.

3- اگر فقط قرار است یک الگوی کلاسیک را بخاطر بسپارید آن الگوی سر و شانه است.

4 الگوی طلایی برای گرفتن تاییدیه در فارکس

بطور معمول می توانید از این چها رالگوی سه کندلی برای گرفتن تاییدیه استفاده کنید:

1- three inside down

2- three out side up

3- three out side down

ژورنال معاملاتی فارکس چیست؟

دفتری است که می توانید از آن برای ثبت معاملات خود استفاده کنید. معامله گران از ژورنال معاملاتی برای بررسی و ارزیابی معاملات گذشته خود استفاده می کنند. این ژورنال به انها کمک می کند تا متوجه اشتباهات خود شوند و معاملات خود را بهبود دهند. داشتن یک ژورنال معاملاتی ساده ترین و موثرترین راه برای بهبود برنامه معاملاتی است.

مهم ترین دلیل داشتن ژورنال معاملاتی

1- شناسایی نقاط قوت و ضعف در سبک و استراتژی معاملاتی

2- افزایش ثبات در رویکرد معاملاتی

3- ایجاد مسئولیت پذیری

4- کمک به انتخاب بهترین استراتژی معاملاتی

 

10 خطای معاملاتی در فارکس

1 – نداشتن برنامه معامله گری

2 – لوریج بیش از حد

3 – نداشتن بازه زمانی مناسب

4 – پژوهش ناکافی

5 – نبست ریسک به دیوارد ضعیف

6 – معامله بر اساس احساس

7 – حجم معامله نامناسب

8 – معامله در بازارهای متعدد ( نویز تریدینگ )

9 – عدم بازنگری معامله

10 – انتخاب بروکر نامناسب

 

بهترین زمان سود دهی در بازار فارکس

در بازار فارکس کشورهای مختلف فعالیت دارند که مهم ترین آنها:

  • بازار سیدنی
  • بازار توکیو
  • بازار لندن
  • بازار نیویورک 

بزرگ ترین اشتباهات تریدرها در فارکس

1- نداشتن برنامه معاملاتی درست

2- ریسک بیش از حد در یک معامله

3- بیش از حد معامله کردن

4- عجله و سراسیمگی در تریدینگ

 

چند مدل تریدر در بازار فارکس داریم؟ ( آموزش فارکس )

معامله گر روزانه

در روش اسکالپینگ معاملات در چند ثانیه و یا نهایتا چند دقیقه بسته خواهند شد و سودهای نسبتا کوچکی را نصیب اسکالپرها می کند. در این سبک موقعیت های خوب معاملاتی برای روز شناسایی می شوند و تا پایان همان روز بسته خواهند شد.

معامله گر نوسان گیر

سبکی زمان بر می باشد نسبت به دو سبک قبلی که معرفی شده معامله گران نوسانی معمولا با شناسایی نواحی برگشتی معتبر معاملاتی را انجام می دهند و با شناسایی انتهای موج از آن خارج می شوند.

معامله گر سرمایه گذار

این سبک مورد علاقه ی تحلیل گران بنیادی و اقتصاد کلان می باشد که شناسایی یک گزینه سرمایه گذاری آینده آن را در بلند مدت مورد پیش بینی قرار می دهند.

4 ویژگی بسیار مهم تریدرهای موفق بازار فارکس

  1. مدیریت ریسک را دقیق انجام می دهند.
  2. یک استاد راهنمای کار بلد و با تجربه دارند.
  3. دانش اقتصادی خود را بالا می برند.
  4. دائما به دانش خود اضافه می کنند و آموزش می بینند.

4 مزایای ترید کردن با حساب واقعی چیست؟

شما خیلی بیشتر دقت و تلاش می کنید.

-یاد می گیرید تحت هر شرایطی معامله نکنید.

– تمرکز بیشتری خواهید داشت.

-بروکر خود را درست و دقیق می شناسید.

 

 

نکات طلایی در مدیریت سرمایه در بازار فارکس

1- همیشه بخشی از سرمایه خود را برای جبران ضرر احتمالی، وارد معامله نکنید.

2- با ریسک به ریوارد معقول وارد معامله شوید.

3- تا وقتی معامله ای وارد سود نشد، معامله بعدی را باز نکنید.

جفت ارزهای مهم در فارکس

1

جفت ارز پرحجم دنیا با بیش از 17.8٪ از کل حجم بازار فارکس، USD/JPY است. یک طرف جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن، دلار قرار دارد و طرف دیگر آن بزرگترین ارز آسیا یعنی ژاپن بعنوان یکی از برترین اقتصادهای دنیا قرار دارد. این جفت ارز که USD/JPY>>>> gopher نامیده می شود، دارای نقدشوندگی بالا و اسپرد بسیارپایین است. بسیاری از معامله گران که متقاضی معاملات امن هستند به سراغ این جفت ارز نیز می روند.

2

دومین جفت ارز مهم دنیا، GBP/USD یعنی جفت ارز پوند انگلستان به دلار آمریکا است. این نیز یکی از مهمترین و پر معامله ترین جفت ارزهای رایج دنیا است. این جفت ارز در گذشته ارزش بیشتری داشت. اما پس از جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، مقداری از ارزش خود را از دست داد. به ارزش پوند درمقابل دلار کاهش یافت. این جفت ارز با نام GBP/USD>>>>cable شناخته می شود.

3

جفت ارز AUD/ USD، دلار استرالیا به دلار آمریکا در رتبه چهارمین جفت ارز محبوب قرار دارد. این جفت ارز دارای بیش از 5 درصد از کل معاملات بازار فارکس است. اهمیت این جفت ارز به دلیل وابستگی شدید آن به صادرات استرالیا است. این جفت ارز با نام AUD/USD>>>>aussie شناخته می شود.

4

چهارمین جفت ارز مهم دنیا، USD/CAD، دلار آمریکا به دلار کانادا است. بیش از ۴ در حجم بازار فارکس به این جفت ارز اختصاص دارد. دو کشور آمریکا و کانادا در یک پیمان تجاری با یکدیگر هستند. نرخ این برابری برای هر دو کشور مهم است و بنابراین، در اقتصاد این دو کشور بسیار مهم است. همچنین این جفت ارز وابستگی زیادی به نفت دارد زیرا قسمت زیادی از صادرات کانادا از نفت تامین می شود. این جفت ارز USD/CAD>>>>loonie نامیده می شود.

پرایس اکشن چیست؟ (Price action)

پرایس اکشن قسمت مهمی از تحلیل تکنیکال است. این نوع تحلیل برای تریدر‌هایی که انتخاب‌های خود را بر اساس قیمت دارایی‌ها قرار می‌دهند، مناسب است. به هر حال، نوسانات قیمت در بازار‌های مالی باعث سود یا زیان می‌شود، بنابراین پیش‌بینی درست قیمت ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار یکی از نشانه‌های موفقیت است.

نحوه خواندن پرایس اکشن

امواج روند و امواج پولبک که به‌عنوان امواج ایمپالس یا پیشرو و امواج اصلاحی نیز شناخته می‌شوند، هنگام معامله بر اساس حرکت قیمت تحلیل می‌شوند. هنگامی که تعداد امواج روند از امواج اصلاحی بیشتر باشد، روند پیشرفت می‌کند. تریدر‌ها به جهت تعیین روند، به سوئینگ بالا، سوئینگ پایین و یا مدت زمان موج‌های روند و پولبک نگاه می‌کنند. با توجه به این معیار‌ها، قیمت در طول یک صعود، سوئینگ‌های بالاتر وسوئینگ‌های پایین‌تری ایجاد می‌کند. عکس آن نیز برای قیمت نزولی صادق است. خطوط روند بین خطوط حمایت و مقاومت در نمودار قیمت شناور می‌شوند و قله‌ها بین آن‌ها قرار می‌گیرند.

 

شناخت کندل 

برای شروع کار با پرایس اکشن ابتدا باید اجزای یک کندل را بشناسیم تا به بررسی الگوهای پرایس اکشن بپردازیم.

اطلاعات هر شمع

الگوهای پرایس اکشن

۱. پین بار در پرایس اکشن

پین بار یکی از الگوهای مهم پرایس اکشن است. کندل شکل گرفته در این الگو معمولا سایه بلند اما بدنه کوتاهی دارد.

این الگو هم در جهت روند اصلی و همراه خلاف جهت روند می‌تواند شکل بگیرد. ظاهر آن به این صورت است که به خطوط حمایت و مقاومت نفوذ کرده اما قیمت در آن سطح نمانده و برگشته که نشان می‌دهد قدرت کافی برای شکست مقاومت یا حمایت را نداشته است.

برای مثال زمانی که در یک روند نزولی قرار داریم و به یک حمایت در مسیر قیمت می‌رسیم ممکن است که ابتدا قیمت سطح حمایت را بشکند ولی پس از مدتی به دلیل قدرت بیشتر خریداران نسبت به فروشندگان قیمت مجدد به سطح بالای خط حمایت برمی‌گردد و این نشانه خوبی از برگشت روند بازار و تبدیل روند به صعودی است. ولی باید توجه کنیم که ابتدا باید کندل کامل شود تا ما بتوانیم چنین نتیجه‌ای را بگیریم.

الگوهای پرایس اکشن: پین بار

۲. کندل برگشتی 

الگوی کندل برگشتی یکی دیگر از الگوهای مهم پرایس اکشن است. در این الگوی ما به دنبال کندلی هستیم که به ما از بازگشت روند بازار خبر می‌دهد. ‌این کندل‌ها در خلاف جهت روند اصلی شکل می‌گیرند. به این صورت که اگر در یک روند نزولی باشیم، یک کندل صعودی که دارای Low ای، پایین‌تر از Low کندل قبل خود است اما بالای Low کندل قبل بسته شده‌است، می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت روند باشد. و اگر در یک روند صعودی باشیم یک کندل نزولی با High بالاتر از High،  و low ای در زیر High کندل قبل، نشان از برگشت روند دارد.

این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که بازار در این قیمت‌ها برای خود یک حمایت یا مقاومت پیدا کرده و با وجود نفوذ قیمت به آن محدوده توانایی آن را دارد که آن را برگشت داده و حتی به طور کلی روند را تغییر دهد.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است به شکل زیر توجه کنید:

الگوهای پرایس اکشن: کندل برگشتی

۳. سه کندل برگشتی

الگوی سه کندل برگشتی در انتهای یک روند تشکیل می‌شود و بازگشت روند را خبر می‌دهد این الگو با احتمال بیشتری نسبت به قسمت قبلی این متن بازگشت را اعلام می‌کند و ریسک کمتری را به ما تحمیل می‌کند.

اگر در یک روند صعودی باشیم این الگو پرایس اکشن به شکل زیر است:

الگوهای پرایس اکشن: سه کندل برگشتی

و اگر در یک روند نزولی باشیم شکل زیر اتفاق می‌افتد:

سه کندل برگشتی

در این الگو‌ها پس از تکمیل کندل سوم تقریبا و با احتمال زیاد برگشت روند قطعی شده و متناسب با وضعیت خود می‌توان تصمیم برای معامله گرفت.

۴. کندل این سایدبار و اوت ساید بار در پرایس اکشن

اینساید بار کندلی است که نسبت به کندل قبل از خود کوچک‌تر است. هنگام تشکیل کندل اینساید بار بازار در حالت تصمیم‌گیری قرار دارد و اغلب پس از شکل‌گیری این کندل یک پولبک یا به طور کل یک تغییر روند اتفاق می‌افتد.

اما کندل اوت ساید بار زمانی شکل می‌گیرد که بازار تصمیم خود را برای حرکت به یک سمت گرفته است. این شمع نسبت به شمع قبلی خود کاملا بزرگ‌تر و همین‌طور به طور کامل آن را می‌پوشاند ولی اگر کندل اوت ساید بار در وسط دامنه معاملاتی شکل گیرد نشان‌دهنده آن است که قدرت خریداران و فروشندگان هر دو زیاد است و این دو در یک کشمکش برای تعیین جهت قیمت هستند پس در این صورت باید منتظر کندل بعد ماند تا مشاهده کنیم قیمت به کدام سمت می‌رود.

الگوهای پرایس اکشن: کندل این سایدبار و اوت‌ساید بار

۵. پولبک با سه کندل

این الگو به شکل زیر است و پس از شکل گیری آن در یک روند صعودی یا نزولی ما انتظار داریم این حرکتی که در خلاف جهت روند اصلی ایجاد شده است یک پولبک باشد و پس از آن قیمت به روند اصلی خود برگردد.

این الگو به این ظاهر است که ابتدا یک کندل در جهت روند اصلی شکل می‌گیرد و پس از آن سه کندل در خلاف جهت روند ایجاد می‌شود. در انتها انتظار می‌رود که قیمت به مسیر اصلی برگردد.

 الگوهای پرایس اکشن: پولبک با سه کندل

۶. کف و سقف دوقلو

در بعضی مواقع قیمت به سطحی می‌رسد و پس از آن پولبک میزند ولی پس از پولبک نیز دوباره به همان سطح قبلی برگشته و در همان حدود قبلی برای مرتبه دوم قیمت برمی‌گردد که در این صورت یک کف یا سقف دوقلو شکل گرفته و احتمال تعییر روند قیمت بسیار زیاد می‌شود.

برای معامله طبق این الگو بهتر است منتظر بمانیم تا حمایت یا مقاومتی که در پولبک اول ساخته شده نیز شکسته شود و عجولانه عمل نکنیم.

کف و سقف دوقلو

۷. استراتژی شکست

شکست به معنای خارج شدن قیمت سهم از دامنه  مورد انتظار کنونی است. اگر روند خنثی است یا در یک الگوی مثلث یا هر الگوی دیگری قرار داشته باشیم، یا نزدیک به یک حمایت یا مقاومت باشیم با تغییر و خارج شدن از این الگوی مورد انتظار می‌توانیم اقدام به معامله کنیم. ولی باید توجه داشت که در بعضی از مواقع ممکن است شکست کاذب باشد و قیمت دوباره به الگوی قبلی بازگردد پس بهتر است تا زمان تایید شکست منتظر بمانیم.

مثال معامله بوسیله پرایس اکشن

برای انجام معاملات با روش پرایس اکشن، توجه به میزان نقدشوندگی و نوسانات ضروری است. برای ساده نگه داشتن همه چیز، در این مثال با محور‌های اساسی پرایس‌اکشن معامله انجام می‌شود: خطوط و کانالهای روند. همچنین بر روی یک الگوی قیمت واحد تمرکز خواهیم کرد: شکست خط روند. این یک الگوی قیمت همه کاره و مشخص است.

۱. این سهام قبل از تشکیل یک ساختار صعودی در حالتی خنثی بود. این میله یک مقطع حیاتی بود.

۲. این خط روند، روند قیمتی نمودار را تعیین کرد

۳. این اولین شکست خط روند پس از ترسیم آن بود. این همچنین یک شکست خارج از نوار بود.

۴. با بالا رفتن فشار بازار ، یک کانال قیمت برای کمک به برداشت سود اضافه کردیم.

۵. شکست دوباره خط روند کانال فرصتی برای خروج با سود بود.

دلیل محبوبیت معامله بوسیله پرایس اکشن

انجام معاملات با روش پرایس اکشن به جای سرمایه‌ گذاری بلند مدت برای معاملات محدود کوتاه مدت و میان مدت مناسب‌تر است. بسیاری از معامله‌گران معتقدند که بازار از یک الگوی تصادفی پیروی می‌کند و هیچ روش روشنی برای تعریف استراتژی وجود ندارد که همیشه کارساز باشد.

در این میان پرایس اکشن که با ترکیب ابزارهای تحلیل تکنیکال و تاریخچه قیمت برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی به کار می‌رود، در بین معامله‌گران طرفداران زیادی دارد. شاید بتوان گفت مهم‌ترین دلیل این موضوع آن است که، معامله‌گران در این روش احساس مسئولیت می‌کنند ، زیرا این روش به آنها اجازه می‌دهد تا در مورد اقدامات خود تصمیم بگیرند، به جای اینکه کورکورانه از یک سری قوانین پیروی کنند.

مزایای معامله گری بر اساس پرایس اکشن

  • اجازه استفاده سودمند از فریم‌های زمانی بالاتر را می‌دهد.
  • تجزیه و تحلیل پرایس اکشن کمک می‌کند تا یک ذهنیت عینی و هدفمند به بازار داشته باشید.
  • تجزیه و تحلیل پرایس اکشن کمک می‌کند تا نظم و انضباط لازم برای برتری در معامله‌گری را به دست آورید.
  • با استفاده از پرایس اکشن معامله‌گران نمودار خالصی در مقابل خود دارند، نه “تماشای” شاخص‌های متعددی که ممکن است تحلیل‌گر را به اشتباه بیندازد.
  • با پرایس اکشن معامله‌گران مجبور نیستند معمای شرایطی را حل کنند که چندین شاخص همزمان نتایج متناقضی را نشان می‌دهند.

 

استراتژی‌

مدت زمان که یک معامله‌گر در فارکس برای تعیین زمان خریدوفروش یک جفت ارز مشخص می‌کند را استراتژی معاملاتی فارکس می‌نامند. انواع مختلفی از استراتژی‌های معاملاتی در فارکس وجود دارد که امکان استفاده از آن‌ها برای شما وجود دارد. از جمله استراتژی‌های معاملاتی فارکس می‌توان به تحلیل تکنیکال یا تحلیل فانتدامنتال اشاره کرد. اما استفاده از یک استراتژی معاملاتی در فارکس چگونه می‌تواند به بهبود عاملات کمک کند؟ استراتژی فارکس در واقع به ما کمک می‌کنند تا با تجزیه و تحلیل روند بازار بتوانیم وضعیت آینده آن را به شکل حدودی پیش‌بینی کنیم و از این طریق، معاملات کم ریسک‌تری داشته باشیم.

 

بهترین استراتژی فارکس

برای استفاده از یک استراتژی موفق فارکس لازم است که شما چند عامل مختلف را در کنار هم قرار دهید. استراتژی‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید در معاملات فارکس خود از آن‌ها استفاده کنید؛ اما یافتن قابل فهم‌ترین و ساده‌ترین استراتژی فارکس می‌تواند برای شما بهتر و کارآمدتر باشد؛ چرا که کار کردن با استراتژی انتخابی شما باید برای‌تان راحت و قابل فهم باشد. در انتخاب بهترین استراتژی فارکس، شما باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید. برای مثال هدف و منبع معامله شما می‌تواند تاثیر زیادی روی استراتژی انتخابی شما داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از 3 معیار تعیین کنید که آیا استراتژی انتخابی شما موفق و کارآمد است یا خیر؟ با مقایسه مقدار زمان لازم برای معامله، فراوانی فرصت‌های معاملاتی و فاصله معمول تا هدف در استراتژی‌های مختلف، می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کند و کارآمدترین استراتژی‌های معاملاتی در فارکس  را برای خود انتخاب کنید.

انواع استراتژی فارکس

در ادامه شما را با انواع بهترین استراتژی‌ معاملاتی در فارکس آشنا خواهیم کرد و با دانستن مواردی در رابطه با هر کدام از این استراتژی‌ها از جمله مدت زمان معامله و نسبت ریسک به پاداش معامله، شما می‌توانید استراتژی دلخواه خود را انتخاب کنید.

  1. استراتژی معامله بر اساس پرایس اکشن در فارکس

در پرایس اکشن، قیمت‌های معاملاتی برای ساخت یک فرمول معاملاتی تکنیکال مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از این استراتژی به تنهایی برای انجام معاملات خود استفاده کنید یا آن را به عنوان یک اندیکاتور مورد استفاده قرار دهید. اصول تحلیل فاندامنتال به ندرت در استراتژی‌های معاملاتی در فارکس بر اساس پرایس اکشن استفاده می‌شوند. اما شما می‌توانید از ادغام چند رویداد اقتصادی به عنوان یک فاکتور اثبات کننده در این روند استفاده کنید. استراتژی‌های مختلفی را می‌توان در دسته پرایس اکشن قرار داد.

  • مدت زمان معامله در پرایس اکشن

شما می‌توانید معاملات پرایس اکشن را به صورت کوتاه مدت، متوسط و طولانی مدت مورد استفاده قرار دهید. به علت امکان انجام معاملات در چهارچوب‌های زمانی مختلف به واسطه استراتژی پرایس اکشن، این استراتژی توجه معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرده است و افراد زیادی برای استفاده از آن تمایل نشان می‌دهند.

  • نقاط ورود و خروج در پرایس اکشن

از جمله روش‌های که برای تعیین نقاط ورود و خروج در معاملات پرایس اکشن مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به فیبوناچی اصلاحی، استفاده از سایه کندل، تشخیص روند، اندیکاتور و اسیلاتورها اشاره کرد.

 

  1. استراتژی معامله در مناطق رنج

در استراتژی معامله در مناطق رنج در فارکس، امکان تشخیص نقاط حمایت و مقاومت برای شما وجود خواهد داشت. پس از شناسایی این سطوح، معاملات در حوالی همین نقاط انجام می‌شوند. زمانی که نوسانات مهم و روند مشخصی در بازار فارکس وجود نداشته باشد، استفاده از این استراتژی برای انجام معاملات می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اصلی‌ترین ابزار در انجام معاملات با استراتژی معامله در مناطق رنج، تحلیل تکنیکال است.

  • مدت زمان معامله در معامله در مناطق رنج

از آن جایی که با کمک این استراتژی در هر چهارچوب زمانی می‌توان معاملات را انجام داد، مدت زمان انجام معامله در چنین معاملاتی مشخص نیست. اما زمانی که خطوط مقاومتی و حمایتی شما در این معاملات شکسته شوند، بهتر است معامله خود را ببندید.

  • مزایا و معایب معامله در مناطق رنج

از جمله مزایای این روش، می‌توان به وجود فرصت‌های زیاد برای معامله و مطلوب بودن نسبت ریسک به پاداش در آن اشاره کرد. نیاز به انجام سزمایه گذاری‌های مدت دار و نیاز به مهارت بالا در انجام تحلیل تکنیکال از معایب استفاده از این استراتژی‌های معاملاتی در فارکس هستند.

  1. استراتژی معاملاتی روند محور

این استراتژی بسیار راحت بوده و به عنوان ساده‌ترین استراتژی در فارکس شناخته می‌شود. به علت سهولت این استراتژی، معامله‌گران زیادی با هر میزان تجربه‌ای که دارند، به انجام این استراتژی علاقه‌مند هستند و از آن استفاده می‌کنند. در این استراتژی شما می‌توانید برای به دست آوردن سود و سوددهی موثر از مومنتوم جهت‌دار در بازارها استفاده کنید.

  • مدت زمان معامله در استراتژی معاملاتی روند محور

این استراتژی را می‌توان به دو شکل میان مدت و طولانی مدت مورد استفاده قرار داد. به طور معمول از تحلیل‌های تایم فریم و پرایس اکشن می‌توان در این استراتژی استفاده کرد.

  • مزایا و معایب استفاده از استراتژی معاملاتی روند محور

این استراتژی، فرصت‌های معاملاتی زیادی را برای شما فراهم خواهد کرد و نسبت ریسک به ریوارد مناسب و مطلوبی دارد. اما برای استفاده از ان استراتژی شما باید به خوبی با تحلیل‌های تکنیکال آشنا باشید و سرمایه‌گذاری خود را حتما به صورت مدت دار انجام دهید.

  1. استراتژی معامله‌گری پوزیشن یا پوزیشن تریدینگ

این استراتژی از استراتژی‌های معاملاتی در فارکس است که به صورت بلند مدت انجام می‌شود و تمرکز زیادی روی فاکتورهای فاندامنتال دارد. اما با این وجود شما می‌توانید از بعضی روش‌های تحلیل تکنیکال از جمله نظریه موج الیوت در این استراتژی استفاده کنید. این استراتژی تنها در بازار فارکس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و امکان استفاده از آن در تمام بازارهای مختلف از جمله بازارهای سهام وجود دارد.

  • مدت زمان معامله در استراتژی معامله‌گری پوزیشن یا پوزیشن تریدینگ

مدت زمان انجام این معاملات باید طولانی باشد. این بازه ممکن است گاه هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها به طول بیانجامد. چنان چه پشتکار کا‌فی را برای ورود به معاملات با به کارگیری این استراتژی ندارید، بهتر است به فکر استفاده از آن نیفتید. برای پیش‌بینی ایده‌های معاملاتی در این استراتژی بهتر است به خوبی با تاثیر فاکتورهای اقتصادی بر بازارهای تحلیلی آشنا شوید.

  • مزایا و معایب استفاده از استراتژی معامله‌گری پوزیشن یا پوزیشن تریدینگ

برای ورود به معاملات با کمک این استراتژی شما به حداقل سرمایه گذاری زمانی نیاز خواهید داشت و نسبت ریسک انجام معاملات با استفاده از این استراتژی بسیار خوب است؛ اما این استراتژی ممکن است معایبی هم برای شما به همراه داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به وجود فرصت‌های معاملاتی با استفاده از این استراتژی و ضرورت تسلط بسیار زیاد به تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال اشاره کرد.

  1. استراتژی معامله‌گری روزانه

چنان چه شما این استراتژی را به عنوان استراتژی اصلی خود در فارکس در پیش بگیرید، قادر خواهید بود که ابزارهای مالی را در همان روز مورد معامله قرار دهید. با استفاده از این روش، شما می‌توانید چند معامله را در طول روز انجام دهید؛ اما بهتر است توجه داشته باشید که پیش از بسته شدن بازار، تمامی پوزیشن‌ها در آن روز بسته خواهند شد.

  • مدت زمان معامله در استراتژی معامله‌گری روزانه

معاملاتی که با این مورد از استراتژی‌های معاملاتی در فارکس انجام می‌شوند در همان روز بسته می‌شوند و مدت زمان انجام معاملات با استراتژی معامله‌گری روزانه از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر است.

  • مزایا و معایب استفاده از استراتژی معامله‌گری روزانه

از مزایای استفاده از این روش معاملاتی می‌توان به امکان انجام معاملات بیشتر و متوسط بودن نسبت ریسک به پاداش اشاره کرد. معایب استفاده از استراتژی معامله‌گری روزانه را می‌توان نیاز به سرمایه گذاری زمانی زیاد برای معامله و نیاز به مهارت بسیار قوی در انجام تحلیل تکنیکال دانست.

  1. استراتژی اسکالپ _ نوسان گیری کوتاه مدت

اصطلاحا انجام معاملات زیاد به شکل مکرر برای دریافت سوددهی اندک در فارکس را نوسان‌گیری یا اسکالپینگ می‌نامند. در این روش می‌توان با باز و بسته کردن مکرر پوزیشن‌های مختلف در طول یک روز، سوددهی اندکی داشت. باز و بسته کردن این پوزیشن‌ها را می‌توان به دو شکل انجام داد. این دو روش شامل روش دستی و روش به کارگیری الگوریتم با الگوی از پیش تعیین شده هستند. بهتر است این استراتژی را برای آن دسته از جفت ارزها در فارکس استفاده کنید که از نقد شوندگی بیشتری برخوردار هستند. از آن جایی که این استراتژی کوتاه مدت است، اسپرد برد کمتر این جفت ارزها آن‌ها را به خوبی با این سیاست هماهنگ می‌کند.

 

استراتژی اسکالپ انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها ساده‌ترین استراتژی اسکالپ را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور استوکستیک، اسکالپ تریدینگ با استفاده از میانگین متحرک، اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور پارابولیک SAR و اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور RSI را می‌توان از جمله ساده‌ترین استراتژی اسکالپ دانست.

 

  • مدت زمان معامله در استراتژی اسکالپ_ نوسان گیری کوتاه مدت

مدت زمان معامله در این استراتژی بین 1 الی 30 دقیقه است و حداقل سودآوری را برای شما به همراه خواهد داشت.

  • مزایا و معایب استفاده از استراتژی اسکالپ_ نوسان گیر کوتاه مدت

یک مزیت بسیار مهم این استراتژی این است که تعداد معاملات بیشتری را نسبت به سایر معاملات در فارکس شامل می‌شود. البته نمی‌توان از معایبی مانند نیاز به اختصاص مدت زمان طولانی‌تر، نیاز به مهارت بالا در تحلیل تکنیکال و نسبت ریسک به ریوارد ضعیف در رابطه با ان استراتژی غافل شد.

بیشتر بخوانید:  بهترین بروکر فارکس | 8 ویژگی مهم برای انتخاب بهترین بروکر
  1. استراتژی معامله‌گری سوئینگ یا سوئینگ تریدینگ

در این استراتژی نظری، معامله‌گران سعی می‌کنند که در کنار دریافت سود از بازارهای روندی، از بازارهای رنج هم سود دریافت کنند. ورود به معاملات در این بازار با تعیین سقف‌ها و کف‌های قیمتی ممکن است.

  • مدت زمان معامله در استراتژی معامله‌گری سوئینگ یا سوئینگ تریدینگ

این استراتژی یکی از استراتژی‌های میان مدت در فارکس است و شما می‌توانید بین چند ساعت تا چند روز پوزیشن‌های آن را باز نگه دارید. با این وجود بهتر است برای سوددهی بیشتر از روندهای طولانی مدت استفاده کنید.

  • مزایا و معایب استفاده از استراتژی معامله‌گری سوئینگ یا سوئینگ تریدینگ

تعداد فرصت‌های معامله‌ای شما در این استراتژی بیشتر است و با انجام این استراتژی شما نسبت ریسک به ریوارد متوسطی را متحمل می‌شوید؛ اما برای به کارگیری این استراتژی شما باید سرمایه گذاری زمانی بالایی انجام دهید و در زمینه تحلیل تکنیکال قدرتمند باشید.

  1. استراتژی معامله انتقالی

در معامله انتقالی، شما باید یک ارز با نرخ بهره پایین را قرض کرده و آن را در یک ارز با نرخ بهره بالاتر سرمایه گذاری کنید تا به سوددهی مثبت برسید.

  • مدت زمان معامله در استراتژی معامله انتقالی

این معاملات می‌توانند بسته به شرایط، میان مدت یا طولانی مدت باشند.

  • مزایا و معایب استراتژی معامله انتقالی

از مزایای این استراتژی می‌توان به نیاز به اختصاص زمان کوتاه‌تر و نسبت ریسک به ریوارد متوسط اشاره کرد. از معایب این استراتژی می‌توان به استفاده انحصاری آن در بازار فارکس و ایجاد فرصت‌های معاملاتی کمتر اشاره کرد.

 

سوالات متداول (آموزش فارکس)

زمان طلایی معاملات فارکس چه تایمی است؟

بازار فارکس بصورت 24 ساعته فعال می باشد. اما دو روز در هفته یعنی شنبه ها و یک شنبه ها تعطیل است. این بازار از سیدنی استرالیا شروع به بازگشایی می کند و سپس به سمت آسیا، اروپا و آمریکا حرکت می کند.

بیشترین حجم معاملات بیش از 70 درصد، در بازه زمانی که بازار از اروپا به سمت آمریکا حرکت می کند انجام می شود.

تجربه ثابت کرده است که 11 تا 8 شب بهترین بازه برای انجام معامله در فارکس می باشد.

چگونه بصورت مستمر در فارکس ترید کنیم؟

  • از استراژی پایدارتان استفاده کنید.
  • از میزان ریسک که مربوط به برنامه ترید کردن شماست استفاده کنید.
  • از بک تست پایدار خود استفاده کنید و از هر فرصتی جهت یادگیری استفاده کنید.

چرا نمی توانیم از بازار فارکس، سود خوب بدست بیاریم؟

برای اینکه سود خود را از دست ندهید پوزیشن خود را زود می بندید. راه حل این است که نصف مارجین خود را بفروشید تا آرامش خودتان را بدست آورید و بگذارید باقی حجم معامله طبق تنظیمات اولیه پیش برود.

چرا تریدها به تی پی برخورد نمی کنید؟

  1. تارگت بدرستی قرار نگرفته
  2. فاندامنتال را نادیده گرفته اید.
  3. برخلاف تایم های بالاتر معامله کرده اید.
  4. خبرهای منتشر شده باعث حرکت ماژور شده
  5. از یک ریسک به ریوارد غیر واقعی استفاده کرده اید.

آموزش فارکس ↓↑

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7091

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آموزش فارکس صفر تا صد + دانلود | (پرایکس اکشن و استراتژی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.