آموزش فعال سازی پروکسی تلگرام | proxy

فعال سازی پروکسی در تلگرام

(آموزش فعال سازی پروکسی تلگرام | proxy)

روش استفاده از پروکسی تلگرام چگونه است؟ در ابتدا به منوی تلگرام بروید و به بخش Chat Settings وارد شوید و پایین صفحه گزینه ی Proxy Settings را بزنید

 

 

در این قسمت لیستی از پروکسی های فعال برای شما نمایان است، پروکسی های آبی رنگ آنهایی هستند که با آنها connect هستید

سبز رنگ ها فعال می باشند

و قرمز رنگ ها غیر فعال هستند.

زیر هر کدام در کنار ms عددی نوشته شده است که عدد کمتر نشان از سرعت بالای آن Proxy دارد.

اگر Proxy اینجا مشاهده نمی کنید از قسمت Add Proxy ، پروکسی ها به آنجا آورده می شود.

 

 

نکته ای که باید در مورد پروکسی ها بدانید این است که هر Proxy Mtproto دارای سه بخش Server-Port-Secret میباشد که هم به صورت جداگانه میتوان از آنها استفاده نمود و هم به صورت یک لینک.

برای فعال نمودن یک پروکسی باید روی “در حال اتصال” ضربه بزنید تا تنظیمات پروکسی نمایان شود. برای پیدا کردن آنها نیز کافیست کلمه Mtproto را جستجو نمایید تا کانال های مربوط به پروکسی ها را مشاهده نمایید. زیرا پروکسی برای شما به صورت پیش فرض وجود ندارد و شما خود باید آنها را پیدا کنید.

بهتر است یک یا چند کانال پروکسی داشته باشید تا در صورت غیر فعال شدن یک پروکسی بتوانید از پروکسی های دیگر استفاده نمایید.

اگر چند دقیقه بعد از باز کردن تلگرام هنوز عبارت connecting to proxy را در بالای صفحه مشاهده نمودید یعنی تلگرام به پروکسی متصل نشده و بهتر است یک پروکسی دیگر را امتجان نمایید.

برای غیر فعال نمودن یک پروکسی نیز باید روی گزینه DISABLE ضربه بزنید.

دلیل استفاده از پروکسی

اگر توضیحات دقیق تر و کامل تری در مورد پروکسی ها میخواهید حتما به لینک ابتدای مقاله مراجعه نمایید زیرا توضیحاتی که در آن لینک وجود دارد تصویری و بسیار جامع میباشد.

نکته: در بالا به MTProto Proxy اشاره نمودیم. این یک پروتکل از خانواده MTProto که روی تلگرام کار کرده و بسیاری از مشکلات را حل میکند.

اگر در بالا گفته شد بهتر است یک کانال پروکسی را در دسترس داشته باشید به این دلیل نیست که در صورت عدم عضویت نمیتوانید از پروکسی های فعال استفاده نمایید بلکه به این دلیل بود که در صورت غیر فعال شدن یک پروکسی با فعال سازی یک پروکسی دیگر مشکل خود را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف سازید.

از آنجایی که فیلتر شکن ها معضلات بسیاری دارند و حجم بیشتری از باتری و اینترنت میگیرند، در بسیاری از مواقع وصل نمیشود، فضا را در حافظه اشغال میکند و… . پروکسی ها بهترین جایگزین برای این برنامه ها هستند و میتوانید به کمک آنها در کمترین زمان به تلگرام متصل شوید.

آموزش فعال سازی پروکسی تلگرام | proxy

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=6541
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آموزش فعال سازی پروکسی تلگرام | proxy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.