دانلود جزوه اقتصاد عمومی 1 رشته صنایع + pdf

اقتصاد عمومی

زیر شاخه‌ای از علم اقتصاد است که به بررسی سیاست دولت از طریق تمرکز بر شیوه‌های اقتصادی مؤثر و عادلانه می‌پردازد.

این شعبه علم اقتصاد، چون با تجزیه و تحلیل فعالیت‌های اقتصادی دولت‌ها سر و کار دارد، نوعی ارتباط و ‌اهمیت سیاسی نیز پیدا کرده است. در حال حاضر، بخش قابل توجهی از ادبیات اقتصادی در سطح نظری و مجموعه‌ای از توصیه‌های سیاست‌گذاری در سطح اجرایی به اقتصاد بخش عمومی مربوط است.

اقتصاد بخش عمومی مطالعهٔ خط‌مشی اقتصاد، از طریق تأکید گسترده و توجه ویژه بر موضوعاتی همانند وضع مالیات و نحوهٔ درآمدها و هزینه‌های دولت است. این شاخه از علم اقتصاد درصدد پاسخ‌گویی به موضوعاتی نظیر دلایل شکست بازار ناشی از. پیامدهای خارجی و تعیین سیاست‌های مطلوب امنیت اجتماعی و اقتصادی است. به بیان دیگر اقتصاد عمومی از طریق تهیه چارچوبی به تصمیم‌گیری در خصوص نحوهٔ مشارکت دولت در بازاریابی اقتصادی و تعیین محدودهٔ حد و مرز این نقش می‌پردازد.
اقتصاد بخش عمومی مؤلف نظریهٔ رفاه اقتصادی است و اساساً در پی ابزاری است تا بتواند رفاه اجتماعی و اقتصادی را ارتقا دهد.

 

جزوه اقتصاد عمومی 1 رشته صنایع

یکی از دروس مهم کنکور رشته‌ مهندسی صنایع، اقتصاد عمومی 1 و 2 که همان اقتصاد خرد و کلان در رشته مدیریت است در تعیین رتبه داوطلبان ورود به مقطع ارشد اهمیت به سزایی دارد. با این حال دشواری‌ ها و اهمیت سایر دروس کنکور ارشد معمولا داوطلبان را مجاب به سرمایه‌ گذاری حداقلی در این دروس می‌ نماید.

این نکته باعث می‌ شود داوطلبان عموما تمایلی به حضور فیزیکی در کلاس‌ های این دروس نداشته و ترجیح دهند. در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را کسب نمایند. به علاوه دانشجوی غیرتهرانی معمولا با معضل عدم دسترسی به اساتید نیز مواجه هستند. بنابراین  سعی شده است ضمن مرور و حل کلیه تست‌ های هشت سال اخیر درس اقتصاد عمومی 1.  رشته مهندسی صنایع، اهم نکات کنکوری مرتبط با تست‌ ها بیان شود و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

 

دانلود جزوه اقتصاد عمومی 1 ↓

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7078

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود جزوه اقتصاد عمومی 1 رشته صنایع + pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.