دانلود جزوه بهایابی 2 + pdf _ وب سایت نوشتنی

دانلود جزوه بهایابی 2

دانلود جزوه بهایابی 2

هزینه یابی محصوالت مشترک و فرعی

بسیاری از صنایع ، از قبیل تولید کنندگان مواد شمیایی ، صنایع نفت وگاز ، معادن و…. به طور توأم و همزمان و به گونه ای غیر قابل تفکیک ، محصوالت متعددی تولید می کنند. که هیچ یک از این محصوالت را نمی توان قبل از رسیدن به یک نقطه خاص که (نقطه تفکیک نامیده می شود) به تنهایی تولید کرد. اینگونه محصوالت اصطالحاً محصوالت مشترک نامیده میشوند .

برای مثال، محصولات یک پاالیشگاه نفت خام نمونه بارزی از محصوالت مشترک است. که در نتیجه تصفیه نفت خام تعدادی محصول از قبیل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گوگرد، قیر، کودهای شمیایی و… بدست می آید .

صحبت از محصولات مشترک می شود ؛ منظور مجموعه محصولاتی است که به سه دسته تقسیم می شوند :

1ـ محصولات اصلی:

محصوالتی هستند که جزو اهداف اصلی تولید بوده و در مقایسه با سایر محصوالت، از ارزش اقتصادی بالاتری برخوردارهستند. از بین محصولات پالایشگاه،بنزین، نفت سفید، نفت گازو نفت کوره محصوالت اصلی قلمدادمی شوند.

2 ـ محصوالت فرعی :

محصولاتی هستند که جزو اهداف اصلی تولید نمی باشند ، بلکه تولید آنها به همراه محصولات اصلی غیرقابل اجتناب بوده و در مقایسه با محصولات اصلی از ارزش ناچیزی برخوردارند . همواره بین تولید این محصولات و محصولات اصلی یک رابطه نسبی مقداری وجود دارد . از بین محصولات پالایشگاه ، گوگرد ، قیر و کود شمیایی محصولات فرعی قلمدادمیشوند . محصولات فرعی ممکن است به همان شکل اولیه قابل فروش باشند و یا برای آنکه قابل فروش شوند،مستلزم انجام عملیات اضافی باشند .

 

بهایابی 2

با توجه به جامعه کنونی، توجه به جزئیات تولید می تواند جزو جدانشدنی در تضمین بقای شرکت ها باشد. توجه به این که شرکت ها برای تامین سود مورد نیاز باید به دنبال کاهش هزینه های خود باشند، در نتیجه حسابداری بهایابی می تواند به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حسابداری به شمار رود و لذا این مبحث به حسابداری انحرافات و هزینه یابی ها می پردازد و هدف از این آموزش، انتقال مفاهیم به صورت ساده و با استفاده از یک الگوی منظم است.

با گسترش تکنولوژی و تغییر سیستم های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی، مسئولیت حسابداری در زمینه اقتصادی جامعه رو به افزایش است. در نتیجه حسابدار با تسلط بر آخرین دستاوردها و پژوهش های علمی در این زمینه می تواند بسیار کارآمد واقع شود.

با توجه به اینکه الگوی کشورهای پیشرفته در محتوای گزارش دهی در کشور ما نقش دارد، پس می توان گفت یکی از راه هایی که می تواند به رفع مشکلات کمک کند، تعیین استانداردهای ملی است. در این راستا مفاهیم یک سیستم بهایابی به منظور پشتیبانی از تصمیم گیری مورد بررسی قرار می گیرد.

دانلود جزوه بهایابی 2 ↓

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7231

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود جزوه بهایابی 2 + pdf _ وب سایت نوشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.