دانلود جزوه ترمودینامیک 2 | مهندسی شیمی-مکانیک + pdf

دانلود جزوه ترمودینامیک 2

ترمودینامیک 2

در نوشته های قبلی سایت نوشتنی جزوه بسیار با کیفیت از درس ترمودینامیک قرار گرفته داده بودیم که با استقبال زیاد دانشجویان رشته مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی مواجه شده بود. با توجه به اینکه جزوه های مورد نظر مربوط به درس ترمودینامیک 1 می شود، درخواست های بسیاری مبنی بر قرار دادن جزوه ترمودینامیک 2 مطرح شده است که در این قسمت این جزوه بسیار ارزشمند را قرار می دهیم.

 

دانلود جزوه ترمودینامیک 2 | مهندسی شیمی-مکانیک

به طور کلی هرجایی که با کار و حرارت و تبدیل آن ها با هم سروکار دارند یا خواصی از مواد که روی کار و حرارت تاثیر می گذارند به ترمودینامیک ارتباط پیدا می کند. از لحاظ تاریخی گفته می شود علم ترمودینامیک با ساخت اولین پمپ خلا در سال ۱۶۵۰ میلادی توسط «اتو» پایه گذاری شد. مدتی بعد رابرت بویل با تعریف کردن رابطه ای بین حجم و فشار به کمک رابرت هوک اولین پمپ هوا را ایجاد کردند. فرد موثر دیگری که در پیشرفت علم ترمودینامیک نقش مهمی داشت، جمیز وات بود. جمیز وات که یک ابزارساز ساده بود، به ضرورت وجود چگالنده بخار خارجی برای افزایش بازدهی موتور بخار پی برد.

سعدی کارنو رو به عنوان پدر علم ترمودینامیک می شناسند. سیکل پیشنهادی کارنو که شرایط رسیدن به حداکثر بازده ممکن برای موتور رو توضیح می داد، به سیکل کارنو معروف شد. به قدری این پیشنهاد مورد توجه قرار گرفت که او را سرآغازی برای علم ترمودینامیک نوین می شناختند.

ترمودینامیک موضوع بخش گسترده ای از علم و مهندسی است.

همانند: موتور، گذار فاز، واکنش های شیمیایی، پدیده های انتقال و حتی سیاه چاله ها محاسبات ترمودینامیکی برای زمینه های فیزیک، شیمی، مهندسی نفت، مهندسی شیمی، مهندسی هوافضا، مهندسی مکانیک، زیست شناسی یاخته، مهندسی پزشکی، دانش مواد و حتی اقتصاد لازم است و مقدمه ای است برای درس های اصول جلوبرنده ها و توربو ماشین.

لفظ خود درس (Thermodynamics) یک کلمه یونانی است که از دو کلمه ی ترمو به معنی گرما و دینامیک به معنی حرکت تشکیل شده است. ترمودینامیکی که در دانشگاه تدریس می شود پیشرفته آموزش همان ترمودینامیکی است. که دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی در فیزیک سال سوم دبیرستان فرا می گیرند.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7070

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود جزوه ترمودینامیک 2 | مهندسی شیمی-مکانیک + pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.