دانلود جزوه حسابرسی جمشید اسکندری | pdf

دانلود جزوه حسابرسی جمشید اسکندری

تعریف حسابرس +کار حسابرس چیست+تعریف انواع حسابرس

برای انجام کار حسابرسی، حسابرس مورد نظر باید در زمینه محاسبات و تحلیل اطلاعات، مهارت بالا و قابل قبولی داشته باشد. البته در سال‌های اخیر به دلیل کامپیوتری شدن سیستم‌های مالی و حسابداری، یک حسابرس کارآمد می‌بایست علاوه بر اصول و فنون حسابداری و حسابرسی به کار با نرم افزار حسابداری و مالی مختلف نیز تسلط داشته باشد. همچنین باید دارای مهارت‌های ارتباطی، کلامی و نوشتاری خوبی باشد.

وظیفه و کار حسابرس چیست؟ وظایف حسابرسان اموری مثل بررسی حساب‌های شرکت، جمع آوری و تحلیل آمار و ارقام، شناسایی مشخصات و ویژگی‌های کسب‌وکار و ارزیابی سیستم‌های گزارش مالی شرکت می‌باشد.

 

تعریف حسابرسی مستقل و اهمیت انواع حسابرسی مستقل در حسابداری

یکی از مواردی که این روزها در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است، تاسیس شرکت های حسابرسی و حسابداری است. در این شرکت ها با به کار گرفتن حسابداران و حسابرسان با تجربه، به صورت مستقل به امور مالی موسسات و شرکت ها پرداخت می شود.

حسابرسی مستقل زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که لازم است در مورد صورت های مالی و جریان امور مالی و ارزیابی آن ها اظهارنظر صورت گیرد.

 

 

چه ارتباطی میان بررسی های حسابداری و حسابرسی وجود دارد؟

در بیشتر موارد، یکی از نخستین سوالاتی که توسط افراد علاقه‌مند به کار در رشته‌های حسابداری پرسیده می‌شود این است که چه تفاوتی میان حسابداری و حسابرسی وجود دارد. گرچه این دو حرفه شبیه هم هستند و اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند، ولی تفاوت‌های قابل‌توجهی میان حسابداری و حسابرسی وجود دارد.

  • حسابداران معمولاً کارمندان شرکت بوده و بر تمام امور حسابداری و مالیات شرکت ها نظارت دارند. درحالیکه حسابرسان معمولاً توسط شرکت دیگری، برای بررسی درستی کارهای حسابدار استخدام می‌شوند. گرچه همیشه این‌طور نیست، ولی به‌طورکلی حسابرس هیچ ارتباط مالی‌ با شرکت ندارد.
  • حسابدار کارهای خود را به‌صورت روزانه انجام می‌دهد، درحالی‌که حسابرس معمولا کارهای حسابداری را سه‌ماهه یا سالانه انجام می‌دهد. حسابرسان معمولاً در شرایط خاص، مثلاً مشکوک شدن به تقلب، به شرکت آورده می‌شوند.
  • استخدام حسابدار در شرکت ضروری است؛ ولی استخدام حسابرس، گزینه‌ای اختیاری است.
  • حسابداران در پایان سال صورت‌های مالی شرکت را تنظیم می‌کنند. این صورت‌های مالی، تصویری از ثبات مالی شرکت را ارائه می‌دهد. ولی حسابرس صورت‌های مالی را بررسی و درستی آنها را مشخص می‌کند.

 

انواع حسابرسان شامل :

۱- حسابرس مستقل ۲- حسابرس داخلی ۳- حسابرس دیوان محاسبات (حسابرسی دولتی) ۴-ممیز مالیاتی (کارشناسان ارشد مالیاتی ) ۵-بازرس قانونی .توضیحات کامل در خصوص انواع حسابرسان و روش های حسابرسی در جزوه درس اصول حسابرسی 1 آمده که برای دانلود و مشاهده میتوانید از طریق لینک زیر فایل جزوه را دانلود کنید

 

 

تفاوت میان حسابداری و حسابرسی از نظر میزان تحصیلات

الزامات تحصیلی حسابداران و حسابرسان تقریباً یکسان است. براساس اداره‌ی آمار کار (BLS) ایالات متحده، در هر دو حرفه باید تحصیل و آموزش حسابداری در دوره‌ کارشناسی تکمیل شود.

گاهی بعضی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که حسابداران یا حسابرسان آنها، مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند، برای نمونه کارشناسی ارشد حسابداری یا کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تخصص در حسابداری. گواهی‌نامه‌ها و مدارک مختلفی برای فارغ‌التحصیلان این رشته وجود دارد، مانند مدرک حسابدار عمومی گواهی‌شده، حسابدار مدیریت گواهی‌شد (Certified Management Accountant) یا حسابرس داخلی گواهی‌شد. (Certified Internal Auditor)

 

موسسه حسابرسی چیست و چه فعالیتی انجام می دهد؟

شرکت ها و موسسات حسابرسی شرکت هایی هستند که به بررسی و ارزیابی صورت های مالی، شواهد مالی و … به منظور جلوگیری از تقلب، اشتباه و … در شرکت ها و موسسات می پردازند. کار حسابرسی توسط حسابرسان خبره باید انجام گیرد و موسسه حسابرسی در قبال ارائه این خدمات هزینه مشخصی دریافت می کند. البته فرایند حسابرسی می تواند به واسطه استخدام حسابرس نیز انجام شوند، ولی معمولا شرکت ها و موسسات از خدمات شرکت ها و موسسات حسابرسی بهره می برند.

 

دانلود جزوه حسابرسی جمشید اسکندری ↓

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7066

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود جزوه حسابرسی جمشید اسکندری | pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.