دانلود جزوه مهندسی نرم افزار ( 4 جزوه ) + pdf

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار

مهندس نرم افزار چیست؟

قبل از اینکه به شما یاد بدهیم که چطور باید به یک مهندس نرم افزار تبدیل شوید، بیایید کارمان را با اصول اولیه شروع کنیم.

سوال اینجاست که مهندسی نرم افزار دقیقا چیست؟ طبق تعریف Techopedia، مهندسی نرم افزار “فرایند تجزیه و تحلیل نیازهای کاربر و طراحی، ساخت و آزمایش برنامه های کاربردی نهایی است، به شکلی که این برنامه ها نیازهای کاربر را از طریق استفاده از زبان های برنامه نویسی نرم افزار برآورده کنند”.

به زبان ساده تر، مهندس نرم افزار کسی است که:

  • برنامه های نرم افزاری را طراحی، ساخت و آزمایش می کند.
  • الزامات کاربر را درک و مشکلات را با استفاده از کدگذاری یا فناوری حل می کند.
  • از زبان های برنامه نویسی برای تبدیل دستورالعمل ها به چیزی که در کامپیوتر قابل فهم و درک باشد استفاده می کند.
  • چیزی را از ابتدا کدگذاری می‌کند، با تیمی از توسعه دهندگان نرم افزار همکاری می کند و یا اینکه کدهای موجود را بهبود می بخشد و یا آنها را اشکال زدایی می کند.
  • با سایر افراد فعال در حرفه های دیگر مثل طراحان UX، طراحان گرافیک، مدیران محصول یا نویسندگان فنی همکاری می کند.

درست مثل هر شغل و حرفه دیگری، مشخصات و ویژگی های مهندسان نرم افزار بسته به شرکتی که در آن کار می کنند متفاوت است.

آیا مهندسی نرم افزار شغل مناسبی برای شماست؟

آیا شما جزئیات گرا هستید؟ از انجام دادن کارهای خیلی فنی لذت می برید؟ ساختن چیزهای مختلف و حل مشکلات را دوست دارید؟ اگر به این سوالات پاسخ مثبت دادید، پس شغل مهندسی نرم افزار برای شما مناسب است! در واقع به لطف وجود مهندسان نرم افزار است که دستگاه های مختلف به ابزارهای کاربردی و ارزشمندی برای ما تبدیل می شوند.

با اینکه کار کدنویسی کمی استرس زا و دلهره آور به نظر می رسد و ممکن است شما را مردد کند، اما به لطف گسترش گزینه‌های آموزشی علوم کامپیوتر در همه جا، ورود به حوزه مهندسی نرم افزار هیچ وقت به اندازه الان آسان نبوده است! حتی با داشتن سابقه و تجربه کم هم می توانید به یک مهندس نرم افزار خوب تبدیل شوید. تنها چیزی که لازم دارید پشتکار و سخت کوشی برای رسیدن به هدف است.

 

مهندسی نرم افزار چه مزایایی دارد؟

دلایل زیادی برای انتخاب رشته مهندسی نرم افزار وجود دارد. فرقی نمی کند می خواهید دنیا را با قدرت نرم افزار تغییر بدهید یا اینکه فقط دنبال یک شغل پایدار و طولانی مدت باشید؛ به هر حال مهندسی نرم افزار می تواند شما را به اهدافتان برساند.

ما اینجا برخی از دلایل دیگری که شما را به سمت مهندس نرم افزار شدن ترغیب می کند برایتان ذکر می کنیم. یک مهندس نرم افزار می تواند از مزایای زیر برخوردار شود:

1- درآمد بالا

طبق گزارش Indeed، در آمد مهندسان نرم افزاری که کمتر از یک سال سابقه کاری دارند، به طور متوسط 102،447 دلار در سال است. اگر بیشتر از 10 سال سابقه کار در این زمینه داشته باشید می توانید به طور متوسط 137،925 دلار در سال درآمد کسب کنید.

2- انعطاف پذیری

مهندسی نرم افزار شغلیست که اکثرا به صورت دورکاری انجام می شود؛ بنابراین می توانید حداقل بخشی از زمان کارتان را در خانه سپری کنید. حتی قبل از شروع همه گیری کووید-19، دورکاری و کار در خانه برای مهندسان نرم افزار معمولی و عادی تلقی می شد. به طوری که 80 در صد از توسعه دهندگان نرم افزار گاهی اوقات دورکاری می کردند و تقریباً یک سوم از زمان کارشان به کار کردن در خانه اختصاص داشت.

علاوه بر انعطاف پذیری شغلی، شغل مهندسی نرم افزار اغلب با محیط های کاری راحت و معمولی همراه است. خیلی از مهندسان نرم افزار از اینکه شغل منعطفی دارند و می توانند تقریبا هر جا سرگرم کارشان شوند لذت می برند. این در حالیست که خیلی از مشاغل دیگر تا ساعت 10 صبح یا بعد از آن شروع نمی شوند یا به شما اجازه نمی دهند خودتان برنامه و زمان کارتان را انتخاب کنید.

3- ثبات شغلی

طبق اعلام اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، پیش بینی می شود که تا سال 2029 تقاضا برای استخدام توسعه دهندگان نرم افزار 22 درصد افزایش پیدا کند. این در حالیست که متوسط ​​نرخ رشد پیش‌بینی‌شده برای مشاغل دیگر حدود 4 درصد است.

علاوه بر این، BLS پیش‌بینی می‌کند که به طور ویژه تقاضا برای توسعه دهندگان اپلیکیشن تا سال 2029 حدود 26 درصد افزایش می‌یابد و تقریباً 31 هزار شغل جدید در سالهای آینده به این حوزه اضافه می شود.

بنابراین با توجه به چشم انداز شغلی رو به رشد مهندسی نرم افزار، آینده روشنی پیش روی فعالان در این زمینه قرار خواهد داشت.کسانی که آموزش و تحصیلات مناسبی دارند نه تنها امنیت شغلی عالی و گزینه‌های زیادی خواهند داشت، بلکه از مسیر شغلی پر درآمدی هم برخوردار خواهند بود.

 

 

در این  مقاله از سایت نوشتنی برای  شما دانشجویان عزیز انواع جزوات درس مهندسی نرم افزار را گردآوری کرده  ایم تا با دانلود  و مطاله انها بی نیاز و در ازمون موفق شوید.

 

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار ↓

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7190

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود جزوه مهندسی نرم افزار ( 4 جزوه ) + pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.