راه های سریع و معجزه گر لاغری شکم در 5 روز

لاغری شکم

 

بهترین راهکارها برای کوچک کردن شکم

از آنجایی که یکی از فاکتورهای مهم برای تناسب اندام کمر باریک است، همواره برای از بین بردن شکم و رسیدن به کاهش سایز کمری تلاش‌هایی انجام می‌شود. اما در ادامه قرار است سراغ روش‌های ایمن و درست آن برویم.

برای لاغری شکم چه بخوریم؟

یکی از مهمترین قسمت‌های لاغری شکمی و کوچک کردن شکم به خوارکی‌هایی که خورده می‌شوند مربوط است. در این قسمت بهتر است خوراکی‌ها و مواد غذایی که در کاهش سایز شکم موثر هستند را برایتان معرفی کنیم.

1. صبحانه‌ی پروتئینی

یکی از مهمترین گزینه‌هایی که به احساس سیری در طول روز کمک می‌کند، مصرف صبحانه کامل و پروتئینی است. تخم مرغ یا کره بادام زمینی از بهترین گزینه‌های موجود هستند و بهتر است شکر و کافئین زیادی را از این وعده حذف کرد و به مقدار متعادلی کربوهیدرات میل کرد. البته مصرف سبزیجات مانند گوجه و خیار نیز در کنار دریافت پروتئین می‌تواند گزینه بسیار عالی باشد.

2. مصرف جو دوسر

یکی از گزینه‌های عالی و کامل برای دریافت فیبر، جو دوسر است. این ماده غذایی در وعده صبحانه یا حتی میان وعده با شیر، می‌تواند انرژی و نیازهای بدن را تامین کند.

3. مصرف میان وعده

یکی از مهمترین گزینه‌هایی که بسیاری از افراد ممکن است آنرا از رژیم غذایی خود حذف کنند میان وعده است. دریافت میان وعده‌های مفید می‌تواند انرژی بدن را تامین کند و سوخت و ساز بدن را بهبود بخشد. برای میان وعده مقدار متعادلی از میوه خشک و یا مغزها گزینه‌های بسیار مفیدی هستند.

4. مصرف سبزیجات

مصرف سالاد کاهو یا گوجه و خیار قبل از وعده غذایی اصلی، علاوه بر اینکه سیری را ایجاد می‌کند به جلوگیری از یبوست و پرخوری منجر می‌شود. برای کوچک کردن شکم باید قبل از غذای اصلی، حتما بشقابی از سبزیجات بدون افزودن هیچ سس چربی، استفاده کرد.

5. میوه‌های مفید برای کوچک کردن شکم

مصرف میوه‌ها برای میان وعده به منظور تامین ویتامین‌های مورد نیاز لازم است. اما وقتی هدف کوچک کردن شکم باشد بهتر است از گزینه‌هایی استفاده کرد که کربوهیدرات کمتری دارند و فیبر بیشتری به بدن می‌رسانند. گزینه‌هایی مانند آناناس، سیب و طالبی برای این منظور بسیار عالی هستند اما باید به اعتدال مصرف شوند زیرا حاوی قند هستند.

6. شکلات تلخ

یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای لاغری شکمی، شکلات تلخ است. کاکائو مقادیر زیادی کافئین را به همراه دارد که برای افزایش چربی سوزی بسیار مفید است. به ویژه اگر قبل از ورزش استفاده شود. اما باید انواع بالای 70 درصد را برای این منظور تهیه کرد تا چربی و شکر کمتری داشته باشد.

7. ادویه‌های مفید برای کوچک کردن شکم

برخی از انواع ادویه در کوچک کردن شکم موثر هستند و بهتر است در تهیه غذا یا خوراکی‌ها به کار برده شوند:

  • زردچوبه با در برداشتن کورکومین به کاهش التهابات بدنی می‌انجامد
  • انواع فلفل و به ویژه فلفل قرمز چربی سوزی را افزایش می‌دهد
  • دارچین افزایش متابولیسم را به همراه دارد
  • زنجبیل برای سوزاندن کالری و بالا بردن سوخت و ساز بدن بسیار مفید است

8. مصرف پروتئین

یکی از نکات مهمی که به سوخت چربی‌های اضافی بدنی و رشد عضلات منجر می‌شود، دریافت پروتئین است. بهتر است گزینه‌هایی را انتخاب کنید که کم چرب و بدون پوست باشند.


برای کوچک کردن شکم چه مواردی را نخوریم؟

 

بعد از اینکه به خوراکی‌های مفید پی بردید، بهتر است با خوراکی‌هایی که چاقی شکمی را تشدید می‌کنند نیز آشنا شوید. در ادامه مضرترین خوراکی‌ها برای تناسب اندام را معرفی می‌کنیم تا آنها را از منوی غذایی خود حذف کنید و به تناسب اندام برسید.

9. پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های الکلی

نوشیدنی‌های الکلی معروف‌ترین قاتلان برای شکم تخت هستند. دریافت الکل آن هم به صورت مکرر، سبب آسیب به سیستم گوارشی و باکتری‌های مفید معده می‌شود. همینطور باید توجه داشت که به تولید آنزیم‌های کبد نیز آسیب می‌رساند که سوخت و ساز بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو بهتر است مصرف آنرا قطع کرد.

10. قند و شکر

برای رژیم‌های غذایی سالم معمولا منابع غذایی طبیعی جایگزین قند و شکر مصنوعی می‌شوند. معمولا استفاده از شیرینی‌جات به افزایش سایز دور کمر منجر می‌شود. برای کوچک کردن شکم باید موارد زیر را حذف کرد:

  • انواع نوشابه‌ها و دلستر
  • آبمیوه‌های مصنوعی
  • انواع آبنبات و شکلات شیرین
  • کوکی‌ها و شیرینی‌جات
  • کیک‌ها و به ویژه کیک‌های خامه‌ای
  • انواع دونات
  • کلوچه‌ها
  • دسرهای شیرین سنتی یا مدرن مانند حلوا یا پودینگ

11. غذاهای فست فود

برای کوچک کردن شکم باید دورِ غذاهای فست فود را خط کشید. زیرا حاوی چربی زیادی هستند و بسیاری از نیازهای بدن را تامین نمی‌کنند. فقط چربی و کربوهیدرات به بدن می‌رسانند.

12. سرخ‌کردنی‌ها

مواد غذایی وقتی سرخ می‌شوند، ارزش غذایی خود را به شدت از دست می‌دهند. در نتیجه مصرف آنها فقط به دریافت مقدار زیادی روغن غیر مفید منجر می‌شود. گزینه‌هایی مانند سیب زمینی سرخ کرده برای برخی از افراد به یک عادت تبدیل شده است که همراه سس‌های مضر استفاده می‌شوند. بهتر است مصرف این مواد غذایی را برای داشتن کمری باریک حذف کرد.

13. مواد غذایی پرچرب

هنگامی که در حال خرید از فروشگاه هستید، بهتر است سراغ گزینه‌هایی که پرچرب هستند نروید. مواردی مانند لبنیات پرچرب حاوی پالم هستند که سبب می‌شوند انرژی بدن برای سوخت آنها صرف شود و سوزاندن چربی بدن مانند چربی‌های شکمی به تعویق افتد.

 

بهترین حرکات ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو:

 

1. پلانک

 

2. لانگ پهلو

 

 

3. چرخش روسی

4. زیرشکم قیچی

5. زیرشکم پا جمع

6. زیر شکم پا صاف

7. کرانچ

 

 

8. کرانچ دوچرخه

 

9. کرانچ معکوس

 

10. کرانچ وی اپ

 

 

 

 

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=6186
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد راه های سریع و معجزه گر لاغری شکم در 5 روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.