مزایای استفاده ازسرورهای مجازی واختصاصی وب سایت _ نوشتنی

مزایای استفاده ازسرورهای مجازی

مزیت های سرور مجازی

فردی که کار ها و اقدامات مربوط به طراحی سایت را انجام می دهد. قطع یقین تمام تلاش خود را خواهد کرد تا وب سایتی را بالا بیاورد که موجب ترقی و پیشرفت کسب و کار شود. ولی برای انجام این کار نیاز است که یک پلن مطمئن که بیشترین امنیت و کیفیت را به همراه دارد در نظر بگیرد. سرور مجازی به خوبی توانسته است تحت عنوان یک میزبانی مناسب در بین مشاغل شناخته شود. این موضوع را می توان به دلیل افزایش آگاهی ها و اطلاعات مدیران مشاغل دانست.

چرا که بهره گیری از سرور مجازی می تواند به صورت قابل توجهی هزینه ها را کاهش دهد. اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به تعریف سرور مجازی داشته باشیم. در این صورت بایست یک سرور فیزیکی با تمامی منابع اعم از رم، سی پی یو، پهنای باند و… را در نظر بگیرید. سپس بایست بدانید که این منابع به تعدادی سرور مجازی به وسیله اپلیکیشن و سامانه های مجازی سازی سپرده به عبارتی تقسیم می گردد. کارایی همچون سرور اختصاصی داشته با این تفاوت که هزینه‌های بسیار کمتری در مقایسه با سرور اختصاصی دارد.‌ در واقع همین مزیت نیز دلیلی بر پرکاربرد بودن سرور مجازی می باشد. در ادامه در رابطه با مزیت های سرور مجازی برای وب سایت گفتگو خواهیم نمود.

افزایش قابلیت اطمینان

در زمان خرید هاست، هاست اشتراکی یکی از گزینه ها انتخابی است. باهاست اشتراکی بایست مطرح نماییم که کارایی یک حساب بر روی دیگر حساب ها اثر می گذارد. زمان بکارگیری از هاست اشتراکی سرعت و کارآیی سایت شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. چرا که  حساب های دیگری نیز بر روی سرور پیاده شده است. در نتیجه پیش از آنکه به فکر خرید هاست اشتراکی باشید.

وارسی کنید که آیا تمایل دارید مشکلاتی برای وب سایت خود ایجاد کنید؟ در واقع تمایل دارید کسب و کار خود را با چالش روبرو کنید؟ زمانی که شما اقدامات مربوط به خرید سرور مجازی را انجام و تهیه می کنید. سرعت وب سایت شما کاهش نخواهد یافت و امنیت آن نیز حفظ خواهد شود. چرا که فعالیت و عملکرد حساب های دیگر کارایی وب سایت شما را مختل نخواهد کرد. خرید سرور مجازی تضمین کننده سرعت بالا، بهره وری و بهینه وب سایت شما خواهد بود.

مدیریت کامل سرور

یک پارامتر مهم و اساسی که با خرید سرور مجازی در اختیار شما قرار می گیرد. این است که شما خواهید توانست بر روی فضای سرور خود مدیریت به عبارتی نظارت داشته باشید. در صورت لزوم می توان  پَک نرم افزار خاص را بر روی سرور پیاده و آن را مدیریت نمایید. در هاست اشتراکی با توجه به قوانین و محدودیت های ارائه شده قابلیت بهره وری از بیشتر نرم افزار ها برای مخاطب مهیا نمی باشد. اما با برخورداری از سرور مجازی می توان این محدودیت را کنار زد.

بالا بردن عملکرد و کارایی وب سایت

برخورداری از منابع که کاملا در اختیار شما قرار دارد به عبارتی منابع اختصاصی پهنای باند، رم و… قابلیت های همچون سرعت بالا در بارگذاری صفحات و… را در اختیار شما قرار خواهد داد. در نتیجه بالاترین رضایت را برای کاربران شما به همراه خواهد داشت.

انعطاف پذیری

از مهم ترین مزیت های خرید سرور مجازی می توان به انعطاف پذیری بالای آن اشاره نمود. برای مثال این امکان برای شما فراهم می باشد سیستم عامل را انتخاب و یا برنامه مورد نیاز را با پشتیبانی نرم افزار مجازی اجرا و بر روی سرور خود اعمال  کنید. علاوه بر این، این قابلیت نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت منابع خود را بروز و ارتقاء دهید. در واقع این نوع سرور به سهولت و با بالاترین سرعت می تواند منابع مورد نیاز را برای شما فراهم سازد.

هزینه های کاملاً مناسب و اقتصادی

اگر نگاهی به هزینه های سرور مجازی بیندازیم با وارسی قابلیت و مزیت های آن به خوبی پی خواهیم برد که از لحاظ هزینه بسیار مناسب می باشد. هزینه های بیشتر در مقایسه با سرور اختصاصی و کمتر در مقایسه با هاست اشتراکی دارد

.
نظارت بر روی سرور مجازی ارائه شده

یک شرکت خدماتی ارائه دهنده سرور مجازی معتبر در حالت مطمئن بر روی سخت افزار، شبکه، نرم افزار های که سرور شما بر روی آن پیاده شده است مدیریت و وارسی کامل دارد. این موضوع امنیت فیزیکی سرور را تامین کرده و علاوه بر این  پلن شما در برابر مهاجمان ایمن می کند.

مدیریت بکاپ

یک مجموعه خدمات میزبانی که سرور مجازی را به شما پیشنهاد داده است. بایست راه حلی برای پشتیبان گیری اطلاعات یا به عبارتی بکاپ گیری اطلاعات در اختیار شما قرار دهد.  از اینرو همواره از مجموعه ای سرویس بگیرید که قابلیت بکاپ گیری در اختیار شما قرار می دهد. در این صورت این امکان مهیا خواهد شود در حالت خودکار و در طول فواصل معین از داده های شما بکاپ آپ بگیرید. سپس اطلاعات را در جای ایمن حفظ کند.

مزیت های سرور اختصاصی

یکی دیگر از پارامتر های انتخابی برای میزبانی وب سایت سرور اختصاصی می باشد. در سرور های اختصاصی همچون سرور اختصاصی انگلستان امکانات و قابلیت های سرور در اختیار شما قرار می گیرد. در واقع یک سرور فیزیکی به یک فرد خاص تعلق می گیرد. از آنجای که تمامی قابلیت ها اعم از مدیریت و کنترل سرور تحت اختیار فرد قرار می گیرد. می توان به گونه ای امکانات را تنظیم و مدیریت نماید که سبب بهبود سرعت و امنیت بالای وب سایت شود. در کنار این مورد دقت کنید که خدمات پشتیبانی فنی نیز در اختیار تان قرار گیرد.

بر خلاف هاست اشتراکی که تعدادی وب سایت را میزبانی می کند  و به تبع قابلیت ها را هم رسانی می کند. در این سرور فقط وب سایت شما پیاده شده است.  از اینرو ابزار های بسیار برای شما فراهم می گردد. برای نمونه با توجه به نیاز خود می توانید سیستم عامل های متعدد لینوکس یا ویندوز را پیاده و اجرا کنید. همچنین خواهید توانست وب سرور های متعدد را نیز پیاده و اجرا کنید. در ادامه مهم ترین مزیت های تهیه سرور اختصاصی همچون خرید سرور اختصاصی انگلستان بیان خواهیم کرد.

هزینه

در بیشتر موارد از هزینه سرور اختصاصی به عنوان معایب آن یاد می شود. ولیکن اگر بخواهیم نگاهی به قابلیت و امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهد بیندازیم متوجه خواهیم شود که قیمت آن بسیار مناسب می باشد.

پهنای باند

اگر دارای وب سایت های بزرگ هستید در این صورت ترافیک وب سایت بایست برای شما اهمیت داشته باشد. در سرور اختصاصی نظیر سرور اختصاصی انگلستان همه ای پهنای باند در اختیار شما قرار می گیرد. در نتیجه در وب سایت های بزرگ که ترافیک زیادی دارند سرعت وب سایت کاهش نخواهد یافت.

امنیت

در هاست های اشتراکی تمامی کارهای مربوط به امنیت به وسیله میزبان صورت می گیرد. در حالی که در صورت تهیه سرور اختصاصی شما بایست تمام کار های امنیتی اعم از نصب و راه اندازی فایروال، برنامه و نرم افزار های امنیتی و… را خودتان انجام دهید. امنیت سرور اختصاصی بالا است و این موضوع به این دلیل است که تنها وب سایت شما بر روی سرور پیاده شده است. در نتیجه وجود هر گونه ویروس و یا مخرب به حداقل می رسد.

تکنولوژی و فناوری

در سرور های اختصاصی همواره از بهترین و جدیدترین نرم افزار و سخت افزار بهره گرفته می شود. به یاد داشته باشید که در صورت داشتن سرور اختصاصی همچون سرور اختصاصی انگلستان شما بایست از دانش و مهارت فنی بالای برخوردار باشید.

کنترل

شما تسلط و مدیریت و نظارت تمام و کمالی بر روی سرور خود دارید. در واقع می توان این مورد را به عنوان بهترین مزیت سرور اختصاصی دانست.

انعطاف پذیری

همانند سرور مجازی انعطاف پذیری یکی از مشخصه های سرور اختصاصی می باشد. چرا که خواهید توانست سرور را بر طبق نیاز خود تنظیم و پیاده نمایید.
*** چنانچه که وقت و زمان کافی برای مدیریت و کنترل سرور خود ندارید بهتر است که به سراغ میزبانی اختصاصی بروید.

سرور اختصاصی مناسب چه وب سایت های می باشد؟

چنانچه که بر طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی که در زمان طراحی سایت انجام داده آید احتمال می دهید که وب سایت تان در زمان کمی ترقی و پیشرفت خواهد کرد. بهتر است که در ابتدا به سراغ سرور اختصاصی از قبیل سرور اختصاصی انگلستان  بروید و وب سایت خود را تضمین کنید. چرا که اگر وب سایت شما ترافیک بالای را دریافت نماید در این حالت در صورت بهره گیری از هاست اشتراکی با مشکلاتی مواجه می شوید. از اینرو بهتر است قبل از بروز مشکلات و آسیب وب سایت خود را بر روی سرور اختصاصی پیاده کنید.
صبا هاست به عنوان یک مرجع معتبر در زمینه خرید هاست، خرید سرور مجازی، ثبت دامنه و… فعالیت می کند. توجه به نیاز کاربران با ارائه پلن های متعدد یکی از مشخصه های این مجموعه می باشد

کلام پایانی

زمانی که شما به فعالیت در فضای مجازی می پردازید و به هیچ عنوان تمایل ندارید که رو به عقب حرکت کنید. اهمیت دارد که به فکر خرید هاست، خرید سرور مجازی، خرید گواهی نامه SSL  باشید. با خرید سرور مجازی و یا سرور اختصاصی شما عملکرد بهتری خواهید داشت. چرا که امنیت، کارایی و عملکرد، انعطاف پذیری بالای را برای شما به همراه خواهد داشت.

چنانچه که با ترافیک بالا مواجه هستید در این صورت بهتر است که به فکر سرور اختصاصی باشید. بهره گیری از سرور اختصاصی موجب خواهد شود وب سایت شما سرعت بالای در اختیار داشته باشد و این موضوع در بهینه سازی سایت موثر خواهد بود. در حقیقت اگر پارامتر های که در ادامه مطرح خواهیم کرد برای شما در اولویت قرار دارد بهتر است که به فکر خرید سرور مجازی و یا تهیه سرور اختصاصی باشید. امنیت، زمان بارگذاری کنترل و مدیریت سرور مهم ترین پارامتر می باشد. در این مقاله ما تلاش خود را کردیم تا اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با ))استفاده از سرورهای مجازی و اختصاصی وب سایت چه مزایایی دارد؟)) قرار دهیم. نوشتنی

 

 

مزایای استفاده ازسرورهای مجازی ↑

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7359
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد مزایای استفاده ازسرورهای مجازی واختصاصی وب سایت _ نوشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.