آموزش مکالمه زبان انگلیسی | دانلود Pdf

آموزش مکالمه زبان انگلیسی

 

آموزش مکالمه زبان انگلیسی

یادگیری مکالمه زبان، می‌توان گفت بزرگ‌ترین آرزوی هر زبان آموزی است. هر کسی که وارد روند یادگیری زبان انگلیسی می‌شود، دوست دارد که یک روز بتواند با دوست خود بدون مشکل مکالمه کند یا حتی در خارج از کشور با افراد بومی زبان به بحث و گفتگو بپردازد. اما یادگیری مکالمه زبان انگلیسی ساده نیست و اکثر افراد در همان ابتدا تسلیم این غول زبان انگلیسی می‌شوند. دلیل اصلی این موضوع این است که بیشتر زبان آموزان از همان روز اول یادگیری زبان انگلیسی به دنبال مکالمه زبان انگلیسی هستند که انتظار نابه‌جایی است.

زبان آموزان بدون این که حتی مکالمه زبان انگلیسی ساده را بلد باشند، از همان روز اول دنبال این هستند که بتوانند به قول معروف مثل بلبل زبان انگلیسی را صحبت کنند و با این کار قدم مهمی را در راه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی فراموش می‌کنند که آن هم لیسنینگ یا شنیدن است.

 

بخش 1- ترفندهای یادگیری بهتر مکالمه زبان انگلیسی

یادگیری مکالمه بجز تمرین هیچ رمز و راز خاصی ندارد از این بابت مطمئن باشید. کافی ست دروس زیر را دانلود کنید و با ترفندهای زیر آنها را تمرین کنید (روزانه 1 ساعت هم کافی ست).

1- دستور زبان انگلیسی را هم یاد بگیرید

حتی اگر هدف شما یادگیری زبان انگلیسی فقط در حد برطرف کردن نیازهای تان در یک سفر باشد، درک گرامر اولیه همیشه لازم است. هیچ میان بری وجود ندارد. دستور زبان انگلیسی می تواند بسیار پیچیده، پر از افعال بی قاعده، املای عجیب و غریب و صرف افعال غیر عادی باشد. از طرفی هم زبان انگلیسی زبان آوایی نیست، بنابراین ظاهر یک کلمه لزوما آن طور که به نظر می رسد، نخواهد بود.

 

2- هر روز یک کلمه جدید انگلیسی یاد بگیرید

هر چه کلمات انگلیسی بیشتری بدانید، بهتر می توانید منظورتان را برسانید. تنها راه بهبود و گسترش دایره لغات، یادگیری کلمات بیشتر است. هر روز یک کلمه جدید انگلیسی یاد بگیرید و از آن استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، سعی کنید فلش کارت هایی از پرکاربردترین کلمات بسازید. وقتی که اصول اولیه را پوشش دادید، از یک اصطلاح نامه برای تقویت بیشتر دایره لغات تان استفاده و به کارگیری کلمات پیچیده تر را شروع کنید تا بتوانید منظورتان را بهتر برسانید . روش دیگر برای تقویت واژگان انگلیسی، خواندن مقالات سایت ها است. عضو یک سایت شوید ، هر روز صبح چند مقاله بخوانید و کلمات جدید را گردآوری کنید. همچنین می توانید برنامه های تلویزیونی را به زبان انگلیسی با زیرنویس تماشا کنید تا تلفظ کلمات جدید را هم یاد بگیرید.

هر وقت که به کلمه جدیدی برخورد کردید، آن را یادداشت کنید. بسیاری از زبان آموزان انگلیسی یک دفترچه یادداشت یا ژورنال برای این منظور همراه شان دارند . همیشه یک دفترچه و یک خودکار دم دست داشته باشید. خیلی زودتر می بینید یک کتاب لغت از کلمات جدید دارید که می توانید در سفر یا استراحت آن را مرور کنید.

 

3- یک شریک مکالمه انگلیسی زبان پیدا کنید

وقتی صحبت از یادگیری زبان انگلیسی می شود، تمرین حرف اول را می زند. در حالت ایده‌آل، باید به طور منظم به آن زبان صحبت کنید تا بر تلفظ، درک گفتاری و مهارت‌ های کلی گفتاری تسلط داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ ها برای تقویت مکالمه انگلیسی، تمرین با یک شریک گفتگوی صبور است. اگر انگلیسی زبان پیدا نمی کنید، ببینید آیا انجمن ها و دورهمی های تبادل زبان در منطقه شما وجود دارد یا خیر . این انجمن ها به شما این امکان را می دهد که در ازای آموزش زبان مادری تان، از یک انگلیسی زبان آن را یاد بگیرید . به دنبال هر فرصت برای یادگیری در جامعه باشید. یک هم صحبت برای گفتگو پیدا کنید. در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی پر از انگلیسی زبانهایی ست که می توانید با آنها دوست شوید و مکالمه نمایید.

 

 

4- از سرگرمی ها و علایق تان برای ایجاد انگیزه در خودتان استفاده کنید

گاهی اوقات وقتی شروع به یادگیری یک زبان جدید می کنیم، باید راهی پیدا کنیم تا انگیزه تان را حفظ کنیم. اگر از خواندن محتوا در مورد موضوعات مالی، مسافرت ، حیوانات خانگی یا غذا لذت می برید، این موضوعات را به زبان انگلیسی بخوانید . به دنبال یک روزنامه یا مجله انگلیسی در مورد موضوعات مورد علاقه تان باشید یا به وب سایت ها یا وبلاگ هایی که در این زمینه مقاله ارائه می دهند، سر بزنید. وقتی آماده شدید، حتی ممکن است به این سطح برسید که بتوانید در یک گفتگو درباره موضوعات مورد علاقه تان در یک اتاق گفتمان شرکت کنید.

5- یک برنامه کامپیوتری بخرید

اگر چه نرم افزار یادگیری زبان کمی گران است، اما می تواند راهی مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی مخصوصا برای کسانی باشد که در مورد یادگیری جدی هستند اما وقتی برای حضور در کلاس های درس فیزیکی ندارند. اگر در حال گذراندن دوره های آنلاین هستید ، می توانید از این برنامه ها به عنوان مکمل استفاده کنید. اضافه کردن ابزار ها و منابع دیگر برای تمرین، ایجاد و حفظ مهارت های جدید هیچ وقت به ضررتان نخواهد بود.

6- برنامه های خبری را به زبان انگلیسی تماشا کنید

این یک راه عالی برای تمرین گوش دادن است. مجریان اخبار اغلب آهسته و واضح صحبت می کنند. تماشای برنامه های خبری روش خوبی برای تقویت تلفظ شما است. برای اکثر زبان آموزان انگلیسی، بهبود تلفظ انگلیسی اولویت اصلی است. پس تماشای برنامه های خبری از یک کشور خاص انگلیسی زبان ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویداد ها و فرهنگ محلی آن منطقه، مخصوصا اگر قصد سفر به آن جا را دارید، فوق العاده است .

7- روی بی نقص کردن لهجه تان کار کنید

وقتی صحبت از تسلط روی یک زبان می شود، تلفظ کلیدی ترین چیز است . یادتان باشد که گویش های مختلفی در زبان انگلیسی وجود دارد. انگلیسی در نیوزلند با انگلیسی که در اسکاتلند صحبت می شود، یکسان نیست. یا به طور مثال انگلیسی ایالات متحده با انگلیسی جامائیکایی یکی نیست. به این فکر کنید که در کجا از انگلیسی استفاده خواهید کرد و چه لهجه ای را می خواهید یاد بگیرید.

اگر همیشه آرزوی تحصیل در خارج از کشور ، مثلا استرالیا را دارید، لهجه استرالیایی را با یادگیری نحوه تلفظ کلمات به روش استرالیایی ها کامل کنید. شاید برای تان عجیب باشد اما اگر قصد مهاجرت به ایالات متحده را دارید، باید انگلیسی آمریکایی را یاد بگیرید و بر لهجه آمریکایی تسلط پیدا کنید. تعداد زیادی منابع آنلاین مثل ویدیو های یوتیوب ، دوره های آنلاین و حتی آموزش های رایگان وبلاگ ها در دسترس است.

8- نوشتن به زبان انگلیسی را تمرین کنید

آیا تفاوت بین تشبیه و استعاره در انگلیسی را درک می کنید؟ همان طور که مهارت های گفتاری، شنیداری و خواندن تان را بهتر می کنید، حتما مهارت های نوشتاری تان را هم تقویت کنید. یک دوره نویسندگی انگلیسی برای خودتان در نظر بگیرید . برخی از دوره ها ممکن است به شما اجازه دهند تا بتوانید انواع مقالات را بنویسید . با تقویت مهارت نوشتن تان، اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد.

9- به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید و تا زمانی که در آنجا هستید از زبان انگلیسی حداکثر استفاده را ببرید

غوطه ور شدن در یک محیط انگلیسی زبان، یک روش چالش برانگیز و هیجان انگیز برای شروع یادگیری این زبان است . وقتی که به یک کشور انگلیسی زبان سفر می کنید ، نه تنها می توانید مهارت های گفتاری تان را تمرین کنید، بلکه می توانید گوش دادن، خواندن و نوشتن را هم تمرین کنید. به طور مثال سعی کنید هنگام سفر حتی به اطلاعیه های قطار گوش دهید.

10- از اشتباه کردن نترسید

هر فردی که یک زبان جدید یاد می گیرد، مرتکب اشتباه می شود . اشتباه، بخشی از فرآیند یادگیری است. ممکن است از یک لغت جدید اشتباه استفاده کنید یا یک کلمه را اشتباه تلفظ کنید و نیاز به تکرار مجدد آن داشته باشید. اما نا امید نشوید و به دوستان ، همکلاسی ها و همکاران تان اطلاع دهید که در حال یادگیری هستید. برخی از آن ها هم ممکن است در حال یادگیری باشند. در صورت امکان، سعی کنید یک انجمن حمایتی با سایر زبان آموزان انگلیسی تشکیل بدهید.

 

 چالش‌های زبانی

  • گفتگو را صمیمانه پیش ببرید.

باید اعتراف کنیم اغلب کسانی که سال‌ها است انگلیسی را یاد گرفته‌اند باز هم که وارد جمعی می‌شوند ترس از صحبت کردن دارند پس این یک امر طبیعی است و زیاد نگران این حالت نباشید.

برای آنکه بتوانید خود را در جمع ریلکس کنید و احساس آرامش بدست بیاورید با جمع صمیمی و دوستانه پیش بروید. همواره خود را شاد و بشاش نشان دهید. هیچ کس دوست ندارد با فردی اخمو و نگران صحبت کند. این کار به خود شما اعتماد به نفس بیشتری برای ادامه صحبت می‌دهد.

  • به خودتان فشار زیادی وارد نکنید.

در زمان صحبت دنبال نتیجه نباشید. آرام شروع به مکالمه کنید و از هر چه پیش آمد استقبال کنید. فقط مکالمات شما در جهت شناخت طرف مقابل باشد. لازم نیست با فرد انگلیسی زبانی که برای مکالمه و هم صحبتی انتخاب کرده‌اید صمیمی بشوید و ساعت‌ها با او وقت بگذرانید؛ به سراغ نفر بعدی بروید.

  • در مکالمات روزمره نیاز نیست از زندگی خصوصی افراد مطلع شوید.

برای آنکه بتوانید مکالمه طولانی‌تری داشته باشید و بر ترس‌های خود غلبه کنید هرگز از زندگی خصوصی دیگران نپرسید. بگذارید اگر می‌خواهند سوال بپرسند و همان سوال را شما بر عکس کنید و از آن‌ها بپرسید اما هرگز شبیه بازجو وارد مکالمه نشوید.

 

آموزش مکالمه زبان انگلیسی ↓

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=6978

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آموزش مکالمه زبان انگلیسی | دانلود Pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.