با پنج راهکار باطری موبایل را نجات دهید!!! _ وب سایت نوشتنی

باطری گوشی

1.شارژرهای غیراصل موجب آسیب به باتری می‌شوند

اگرچه برخی شارژرهای غیراصلی از کارایی لازم برخوردار نیستند و یا حتی  برخی برای شارژ دستگاه به زمان بیشتری نیاز دارند، اما تا زمانی که به شکل صحیح به کار خود ادامه دهند موجب آسیب به باتری دستگاه نخواهند شد. بنابراین مطمئن باشید خرید شارژر ارزان‌تر برای جایگزینی شارژر اصلی دستگاه کاملا بدون اشکال خواهد بود.

 

5 باور درست یا نادرست باتری موبایل

2.شارژ گوشی از شب تا صبح موجب آسیب به باتری می‌شود

این مورد نیز کاملا بی اساس است. اغلب گوشی‌های امروزی به اندازه‌ی کافی «هوشمند» هستند که رسیدن باتری به ظرفیت خاص خود را تشخیص داده و از ادامه‌ی شارژ آن جلوگیری کنند. با این حال، می‌توانید با اجرای یک اقدام، عمر باتری دستگاه خود را طولانی‌تر کنید. به جای اینکه  گوشی خود را شب‌ها به شارژ زده و هر شب آن را تکرار کنید، سعی کنید شارژ آن را در تمامی اوقات در میان 40 تا 80 درصد نگاه دارید. این مساله با اندکی محاسبه‌ی سیکل باتری، بیشترین عمر ممکن را برای آن تضمین خواهد کرد.(باطری گوشی)
5 باور درست یا نادرست باتری موبایل

3.هنگام شارژ شدن گوشی نباید از آن استفاده کرد

اغلب افراد تصور می‌کنند کار کردن با دستگاه در حین شارژ، اثر منفی بر کیفیت شارژ دریافتی توسط باتری خواهد داشت و این در حالی است که باتری دستگاه شما چه از آن استفاده بکنید و چه نکنید، به گونه‌ای که باید، شارژ خواهد شد و این امر در فرایند شارژ هیچ تاثیری ندارد .

5 باور درست یا نادرست باتری موبایل

4.باید پیش از اولین استفاده، حتما باتری را پر کرد

بسیاری افراد تصور می‌کنند اولین اقدام هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید، شارژ کامل آن تا 100 درصد است. حتی هنوز هم عده‌ای وجود دارند که به شارژ اولیه‌ی 6 ساعته اعتقاد دارند! این مساله کاملا اشتباه بوده و ریشه در نسل قدیم باتری‌ها دارد.

5 باور درست یا نادرست باتری موبایل

5.خاموش کردن وای‌فای، جی‌پی‌اس و بلوتوث موجب افزایش عمر باتری خواهد شد

باید بدانید که این سرویس‌ها تنها هنگامی موجب خالی شدن باتری دستگاه خواهند شد که در حال استفاده باشند. بنابراین روشن نگاه داشتن بلوتوث در زمانی که از یک دستگاه بلوتوث بهره نمی‌برید، تاثیر منفی بر شارژ دستگاه نخواهد داشت. این مساله در خصوص روشن نگاه داشتن وای‌فای و استفاده نکردن از هیچ شبکه‌ی اینترنتی نیز به همین شکل است. البته این سرویس‌ها در این حالت نیز مقدار ناچیزی انرژی مصرف خواهند کرد اما این مقدار به هیچ عنوان برای اثرگذاری بر مصرف روزمره‌ی دستگاه کافی نخواهد بود.
5 باور درست یا نادرست باتری موبایل

سخن پایانی

هر ساله، باتری‌ گوشی‌های هوشمند و نحوه‌ی استفاده‌ی دستگاه‌ها از این باتری‌ها بهبود می‌یابد. اما این سوتفاهم‌ها و افسانه‌ها که برخی قدیمی و برخی کاملا جدید هستند لازم است از میان برداشته شوند. تنها با اندکی ملاحظه، باتری دستگاه شما با بیشترین زمان ظرفیت خود شما را همراهی خواهد کرد. مطالعه‌یاین مقاله‌نیز برای آشنایی با بهترین شیوه نگهداری از باتری دستگاه‌ها خالی از لطف نخواهد بود. در نهایت باید با این مساله کنار آمد که فناوری باتری‌ها همگام با پیشرفت دیگر زمینه‌ها به جلو حرکت نکرده و هم‌اکنون باتری‌ها به پاشنه آشیل دستگاه‌های هوشمند بدل شده‌اند. این قطعات از عمر و بازدهی محدودی برخوردار بوده و به مرور زمان بهینگی خود را از دست می‌دهند، بنابراین پس از گذشت مدتی، چنان به ضعیف و ضعیف‌تر شدن ادامه خواهند داد که چاره‌ای جز تعویض آن‌ها وجود نخواهد داشت.
باطری گوشی↑
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7226
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد با پنج راهکار باطری موبایل را نجات دهید!!! _ وب سایت نوشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.