بهترین راه ها برای تشخیص ادکلن اصلی از تقلبی و بررسی باور های اشتباه

روش هایی برای تشخیص عطر اصل از تقلبی

 

 

تشخیص ادکلن اصل از فیک اگرچه کمی سخت است، اما غیرممکن نیست. در این نوشتار فرق عطر اصل و تقلبی را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران عطر و ادکلن، تشخیص ادکلن اصل از فیک است. جدا از کیفیت پایین و ماندگاری کم عطر و ادکلن‌های تقلبی، استعمال این‌گونه عطرها باعث آسیب دیدن لباس و یا حتی جوش زدن پوست افراد می‌شود. با این حال خوب است بدانید که صرفا ماندگاری بالای یک عطر، اصل بودن آن را تضمین نمی‌کند. در این مقاله بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را با هم مرور خواهیم کرد.

 

 

1-بسته بندی و جعبه محصول

 

ادکلن و یا عطر اورجینال معمولا دارای نوشته های خوانا و معقولی هستند.

کیفیت و اصل بودن یک عطر را می‌توان از نحوه بسته‌بندی آن  درواقع جعبه عطر و ادکلن‌های اصل همواره با پلاستیک نایلونی تمیز و محکم پلمپ شده است. پس چنانچه این نایلون به شکل کثیف یا شل  به دور جعبه کشیده شده باشدو یا دارای چسب اضافی باشد، آن عطر تقلبی است.

 

2- داخل جعبه ی عطر

مقوایی که درون جعبه عطر قرار داده می‌شود، همواره باکیفیت است و به‌گونه‌ای طراحی شده که شیشه عطر را کاملا بدون حرکت نگاه دارد. این مقوا معمولا سفید رنگ است.

 

3-درب شیشه

به خاطر داشته باشید که تفاوت عطر اصل و تقلبی با توجه به نوع طراحی در شیشه عطر نیز محسوس است. به طور کل سری عطرهای اصل همواره متقارن هستند، در حالی ‌که سری عطرهای تقلبی معمولا تقارن ندارند

 

 

4-شماره سریال، Batch نامبر و شماره کنترل

 

بچ کد باید در ته شیشه باشد.
بچ کد روی شیشه باید با شماره بچ کد روی بسته‌بندی ته جعبه مطابقت داشته باشد.
شماره سریال باید ته شیشه حک شده باشد و یا با جوهر چاپ شده باشد.

 

 

چند مورد از باورهای غلط در مورد عطر اصل و تقلبی

در اینجا برخی از باورهای اشتباهی که در مورد عطر وجود دارد را بررسی می‌کنیم:

 

⊗ عطری که ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد عطر اصل است!

متاسفانه این مطلب نه تنها درست نیست، بلکه گاهی برعکس هم هست. درواقع اکثر اوقات، عطر و ادکلن‌های تقلبی ماندگاری بیشتری داشته و کلاهبرداران نیز از این مورد سوء استفاده کرده و آن را در قالب اصل به مردم می‌فروشند.

همچنین باید گفت که ماندگاری یک عطر، امری کاملا نسبی بوده و به عوامل زیادی از جمله: جنس و رنگ پوست، متابولیسم بدن و… بستگی دارد. در ضمن، عطرها دارای غلظت‌های مختلفی هستند که براساس آن درصد اسانس و درنتیجه میزان ماندگاریشان نیز متفاوت است. بنابراین، این روش معیار مناسبی برای تشخیص عطر اصل از تقلبی نمی‌باشد.

 

⊗ تنها عطرهایی اصل هستند که دارای لیبل وزارت بهداشت باشد.

این مطلب نیز کاملا اشتباه بوده و نداشتن برچسب دلیل بر تقلبی بودن آن عطر نیست! چرا که خیلی از عطر و ادکلن‌های اصل به صورت مسافری وارد کشور می‌شوند و حتی گاهی اوقات برخی از برندها (مانند Chanel) کلا دارای لیبل نبوده و تنها به صورت پروازی وارد می‌شوند. بنابراین تمام انواع آن در بازار بدون لیبل می‌باشند. درواقع لیبل داشتن، تنها بدین معناست که به صورت قانونی وارد کشور شده است. اما اگر عطری دارای برچسب وزارت بهداشت و طرح شبنم باشد حتما اورجینال است. مگر اینکه آن برچسب تقلبی باشد!

 

⊗ نوشته‌ی عربی روی عطر به معنای تقلبی بودن آن است!

متاسفانه این مطلب نیز باور کاملا غلطی است که بین عده‌ای رایج شده است. نوشته‌ی عربی به هیچ عنوان دلیل بر تقلبی بودن آن محصول نیست. عربی یکی از زبان‌های زنده‌ی دنیا است که بر روی اکثر محصولات صادراتی و بخصوص محصولاتی که به کشورهای عربی و خاورمیانه صادر می‌شوند، چاپ می‌شود.

 

 

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=6214
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد بهترین راه ها برای تشخیص ادکلن اصلی از تقلبی و بررسی باور های اشتباه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.