بهترین زمان برای ازدواج مجدد بعد از طلاق کی میباشد؟ _ نوشتنی

 

ازدواج مجدد

بهترین زمان برای ازدواج مجدد بعد از طلاق کی میباشد؟

افرادی که در ازدواج اول خود با شکست مواجه شده اند برای ازدواج دوم خود دچار شک و تردید می شوند و ترس از شکست دوباره و عدم اعتماد به نفس همواره آنان را آزار می رساند. در این مقاله از سایت نوشتنی می خواهیم درمورد زمان ازدواج بعد از طلاق و راه حل مشکلات احتمالی آن، ازدواج بعد از طلاق با همسر سابق، ازدواج مردان بعد از طلاق و نکاتی برای ازدواج مجدد بعد از طلاق و موفقیت پس از طلاق صحبت کنیم.

 

چه مدت بعد از طلاق ازدواج کنیم؟

1-حداقل ۶ ماه صبر کنید

بعد از طلاق و شکست عشقی، شما وارد دوران سوگواری ذهنی می‌شوید و ممکن است دچار خشم، افسردگی، خودسرزنشی و… شوید. تا زمانی که این احساسات کامل فروکش نکرده‌اند و حال‌تان خوب نشده است، نباید وارد رابطه جدید شوید یا ازدواج کنید چون در این صورت دوباره با شکست مواجه خواهید شد و زندگی طرف مقابل‌تان هم خراب می‌شود.

همچنین اگر آسیب‌هایی در زندگی مشترک قبلی‌تان به شما وارد شده است، باید ابتدا آنها را درمان و حل کنید و سپس سراغ ازدواج مجدد بروید، در غیر این صورت، دوباره همان حساسیت‌ها و آسیب‌ها را وارد زندگی می‌کنید و شکست می‌خورید. به عنوان مثال اگر در زندگی قبلی خود خیانت دیدید و حال نسبت به مردان یا زنان بی‌اعتماد هستید و شخصی کنترل‌گر و حساس و زودرنج شده‌اید، ابتدا باید این مشکل را حل کنید و بعد وارد زندگی مشترک جدید شوید.

 

2-آمادگی فرزندان‌تان را نیز بسنجید

 

اگر فرزند دارید و جدا شدید، باید بدانید که فرزندتان هم حتما روزهای سختی را می گذراند و یک سری آسیب ها به او وارد شده است. بنابراین قبل از اینکه دوباره بخواهید ازدواج کنید، باید شرایط فرزندتان را نیز بسنجید و به او هم زمان بدهید تا با جدایی‌تان کنار بیاید و حالش بهتر شود.

از خودتان بپرسید چرا می‌خواهید دوباره ازدواج کنید یا چرا برای ازدواج کردن عجله دارید؟ اگر فقط برای فرار از تنهایی، درمان دردهایتان و یا برای رفع نیاز جنسی است، نباید عجولانه تصمیم ازدواج بگیرید چون این موارد دلایل درستی برای ازدواج نیستند. شاید به دلیل فشارهای روحی و روانی ناشی از طلاق تصمیم به ازدواج عجولانه بگیرید اما بعدا پشیمان شوید که چرا عجله کردید. بنابراین همه جوانب و انگیزه‌هایتان را بسنجید.

4-مطمئن باشید گذشته برای شما تمام شده

قبل از اینکه دوباره بخواهید ازدواج کنید، مطمئن شوید که دیگر ارتباط و ازدواج گذشته‌تان برای شما تمام شده، دیگر یاد آن نمی‌افتید یا دیگر احساس خاصی نسبت به همسرتان ندارید و توانستید با طلاق کنار بیایید. چون اگر بدون داشتن آمادگی و بسته شدن پرونده ازدواج قبلی، دوباره ازدواج کنید، ممکن است هر چیزی شما را یاد او بیندازد و حال‌تان بد شود.

5-اشتباهات‌تان را بررسی کنید

بررسی کنید که در ازدواج قبلی چه اشتباهاتی داشتید؟ سعی کنید در ازدواج بعدی این اشتباهات را انجام ندهید و دقت بیشتری داشته باشید. روی رفتارهای اشتباه‌تان کار کنید تا به رابطه آسیب نزند.

 

چرا برخی از ازدواج‌های مجدد به طلاق ختم می‌شوند؟

1-زود ازدواج می‌کنند

افرادی که عجولانه اقدام به ازدواج مجدد می‌کنند و صبر نمی‌کنند که حال روحی و روانی‌شان بعد از طلاق خوب شود و بعد تصمیم بگیرند. این افراد شاید اوایل ازدواج به دلیل عشق جدیدشان خوشحال و خوب باشند، اما بعدها کم کم به شرایط روحی و روانی قبلی‌شان و حتی بدتر از آن برمی‌گردند و این موضوع می‌تواند باعث طلاق مجدد شود. پس بهتر است زمان کافی از طلاق اول گذشته باشد و فرد آمادگی کافی برای ازدواج مجدد را داشته باشد تا موفق شود.

2-فرد یک بار طلاق گرفته است و می‌داند که دوباره هم می‌تواند تحمل کند و راحت‌تر بگذراند

به دلیل اینکه فرد یک بار طلاق گرفته است و آن روزها را گذرانده است، می‌داند که دوباره هم می‌تواند آن را تحمل بکند و بگذراند. بنابراین شاید با کوچک‌ترین مشکلی، سریع بخواهد جدا شود و برایش سخت نباشد.

3-ازدواج کردن به دلایل اشتباه

همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، ازدواج به دلایل و انگیزه‌های اشتباه نیز می‌تواند منجر به طلاق شود. به عنوان مثال شخصی که طلاق گرفته است، اگر فقط برای خارج شدن از تنهایی، ازدواج کند، وقتی وارد زندگی مشترک شود و احساس کند از تنهایی در آمده است، انگیزه‌اش را برای ادامه زندگی مشترک از دست می‌دهد و یا به دلیل اینکه فقط برای تنها نماندن ازدواج کرده است و اخلاق و شخصیت طرف مقابلش را بررسی نکرده است، بعدها متوجه می‌شود که اصلا با هم تفاهم ندارند، بنابراین جدا می‌شوند.

4-زمان کافی را برای شناختن طرف مقابل نمی‌گذارند

 

برخی از افراد که قبلا سابقه ازدواج داشتند، برای بار دوم یا سوم، ازدواج و آشنایی را آسان می‌گیرند چون حوصله ندارند دقت لازم را داشته باشند یا فکر می‌کنند چون تجربه داشته‌اند، پس حالا برایشان شناخت پیدا کردن از طرف مقابل بسیار آسان‌تر است و دقت خوبی دارند، به همین دلیل همه جوانب را بررسی نمی‌کنند یا زود ازدواج می‌کنند و شکست می‌خورند. فرقی نمی‌کند که ازدواج چندم شما است، هر دفعه باید دقت بسیار زیادی‌روی شناختن و انتخاب همسر داشته باشید تا شکست نخورید.

5-فرزندان نمی‌توانند با ناپدری یا نامادری‌شان سازگار شوند

گاهی طلاق به دلیل اختلافات زیاد و شدید فرزندان با ناپدری یا نامادری اتفاق می‌افتد. این اختلافات باعث می‌شود زوجین در دفاع از فرزندان خود با هم درگیر شوند و ممکن است این درگیری‌ها آن قدر ادامه پیدا کند که عشق را از رابطه‌شان کم کند و آنها را به طلاق بکشاند.

6-گاهی همسر سابق باعث طلاق زوجین می‌شود

گاهی اوقات همسر سابق این افراد، برای زوجین دردسر و مشکلاتی ایجاد می‌کنند که باعث بالا گرفتن دعوا و اختلافات می‌شود و زندگی مشترک‌شان به طلاق ختم می‌شود. به عنوان مثال همسر سابق فرد با او آن قدر ارتباط برقرار می‌کند تا حسادت و خشم همسر فعلی‌اش را فعال کند و منجر به دعوای شدید شود.

7-مشکلات مالی

اگر فردی که می‌خواهد ازدواج مجدد انجام دهد، از لحاظ مالی در حدی نباشد که بتواند زندگی معمولی را تشکیل دهد، ممکن است باعث دعوا و درگیری و طلاق شود. اگر شما یک مرد هستید که این مقاله را مطالعه می‌کنید، سعی کنید ازدواج مجدد را زمانی انجام دهید که مهریه همسر سابق‌تان را کامل پرداخت کرده باشید و دیگر نیازی نباشد به او پولی بدهید تا در زندگی مشترک جدید، مشکلات و درگیری‌های مالی نداشته باشید.

 

قوانینی برای داشتن ازدواج مجدد موفق

1-در زندگی مشترک‌تان فرهنگ قدردانی کردن و احترام گذاشتن به یکدیگر را ایجاد کنید

این فرهنگ را در زندگی‌تان ایجاد کنید که از همسرتان بابت ویژگی‌های خوب و کارهای خوبی که انجام می‌دهد، تشکر کنید حتی اگر این کارها بسیار جزئی و کوچک باشد یا به روش دلخواه شما انجام نشده باشد. به یکدیگر احترام بگذارید و در هیچ شرایطی به هم بی‌احترامی و توهین نکنید.

2-هر روز در فضای آرام با همسرتان گفتگو کنید و به او عشق بورزید

 

یاد بگیرید در شرایط مناسب و در فضای آرام با همسرتان گفتگو کنید، به او عشق بورزید و همیشه یک فضای آرامی را در زندگی‌تان داشته باشید. به عنوان مثال شب‌ها برای یکدیگر وقت بگذارید و در اتاق در فضایی آرام، با هم صحبت کنید و تماس فیزیکی برقرار کنید. حتی اگر فرزند دارید، در طول روز با هم به تنهایی وقت بگذرانید تا ارتباط‌تان تقویت شود.

3-توقعات‌تان را بررسی کنید و توقعات واقع‌بینانه را بیان کنید تا دچار سوءتفاهم نشوید

بیان کردن توقعات و خواسته‌ها در زندگی مشترک بسیار مهم است چون به شما و همسرتان کمک می‌کند یکدیگر را درک کنید و بدانید که از یکدیگر دقیقا چه می‌خواهید چون تا زمانی که بیان نکنید، همسرتان نمی‌تواند ذهن‌تان را بخواند و متوجه شود. البته قبل از بیان خواسته‌ها و توقعات، بررسی کنید که توقعات‌تان درست و واقع‌بینانه است یا خیر و اگر درست است، بیان کنید.

4-مهارت حل مسئله داشته باشید

وقتی مشکلی پیش می‌آید، به جای از کوره در رفتن و بحث و دعوا کردن، از قانون مکث استفاده کنید. یعنی قبل از اینکه به نقطه جوش برسید، مکث کنید و از آن محیط و همسرتان دور شوید. نیاز نیست هر دفعه در همان لحظه همه مشکلات‌تان را با دعوا حل کنید، گاهی لازم است سکوت کنید و مدتی در تنهایی فکر کنید و بعد اقدام به کاری بکنید چون در حین خشم و عصبانیت، مشخص است که نمی‌توانید واکنش درست نشان دهید یا مشکلات را حل کنید.

5-با جمله‌بندی مناسب با هم صحبت کنید

وقتی می‌خواهید از همسرتان انتقاد کنید، به جای استفاده از کلمه «تو» که او را متهم می‌کند و باعث می‌شود گارد بگیرد و دعوا کند، از کلمه «من» استفاده کنید. به عنوان مثال به جای اینکه بگویید:«تو چرا این کار رو کردی.» بگویید:«من ناراحت شدم از اینکه این کار رو کردی.» درواقع با جمله دوم، شما شخصیت همسرتان را زیر سوال نمی‌برید و او را متهم نمی‌کنید، بلکه درباره احساسات‌تان نسبت به آن کار یا رفتار او صحبت می‌کنید. البته لحن‌تان هم در میزان تاثیرگذاری انتقادتان تاثیر می‌گذارد. نباید با لحن تند و تهاجمی صحبت کنید، بلکه باید خودتان را کنترل کنید و هر موقع آمادگی‌اش را دارید صحبت کنید که مشکلی پیش نیاید.

6-بخشش را تمرین کنید

 

تمرین کنید که به هر کار اشتباهی که می‌کند، گیر ندهید و کینه به دل نگیرید. اگر بخواهید روی هر اشتباهش عصبانی شوید و دعوا کنید، زندگی درست پیش نمی‌رود و همیشه باید در تنش باشید.

 

 

راه حل های مشکلات احتمالی ازدواج بعد از طلاق

  1.  گذشته را فراموش کنید
    از گذشته فاصله بگیرید. سعی کنید در حال زندگی کنید و با فکر کردن به گذشته انرژی و احساس خود را تلف نکنید. دیگران را ببخشید و بدانید بخشش یکی از بهترین راههای فراموش کردن است.
  2. همسرتان را اولین و مهم ترین شخص زندگی تان بدانید
    همسر شما در حال حاضر باید مهمترین فرد زندگی شما باشد. با چنین نگرشی می توانید زندگی مشترک خود را محافظت نمایید.
  3. به بچه ها آزادی عمل معقول بدهید
    برای بچه های خود مرز قرار دهید و آزادی عمل آنها باید در محدوده مشخصی باشد. به آنها اجازه ندهید از ازدواج دوم شما سوء استفاده کنند.
  4. صبور باشید
    فراموش نکنید زمان می برد تا رابطه خانوادگی جدید شما به آن حد ایده آل برسد. آمار ها نشان می دهد که هفت سال طول می کشد که یک خانواده ی دارای ناپدری و نامادری بتوانند کاملا باهم سازگار شوند.
  5. نیاز های یکدیگر را برآورده کنید
    برآوردن نیازهای یکدیگر اولویت اول زندگی شما باشد.
  6. برای ارتباط موثر با یکدیگر وقت بگذارید
    شما نیاز دارید تا با همسرتان وقت بیشتری را سپری کنید و با هم حرف بزنید و طبیعتا این کار با وجود بچه های دو طرف و سازگار کردن آنها کار سختی است. اما فراموش نکنید شما نیز به هم نیاز دارید و ارتباط موثر می تواند پایه های زندگی شما را مستحکم تر نماید.
  7. ایده آل ها را رها کنید
    گذشته کلید راه آینده است پس به گذشته با دید عبرت بنگرید. سعی کنید واقعیات زندگی را بپذیرید و از توهمات و ایده-آل ها ذهنتان را رهایی دهید.
  8. حداقل یک مرتبه در روز جمله دوستت دارم را بگویید
    جمله محبت آمیز دوستت دارم هرگز از یاد همسرتان نمی رود و این فکر را در او القا می کند که همسرم علی رغم مشکلات زندگی، من و عشقم را فراموش نکرده است.
  9. زندگی مورد علاقه خود را ایجاد کنید
    فعالیت هایی که مناسب شما و شخصیت تان است موجب آرامش خاطر در شما خواهد شد پس آن ها را انجام دهید.
  10. باهم در فعالیت مشترکی همکاری کنید
    شرکت کردن در کارهای مشارکتی درک و فهم دو طرف را نسبت به هم بالا می برد و زندگی را آسان تر می کند.

 

 

نکاتی که در ازدواج مجدد پس از طلاق باید رعایت شود:

  1. طلاق آغاز دورانی است که شما احساسات متناقض و غریبی را تجربه خواهید کرد. پس سعی کنید پس از طلاق حداقل یکسال به خود زمان دهید تا بتوانید خود را پیدا کنید.
  2. منصفانه و عادلانه فکر کنید چه عاملی سبب شکست ازدواج قبلی شما شد. باید بتوانید زندگی قبلی خود را تحلیل کنید و ضعف و قوت آن را شناسایی نمایید.
  3. سعی کنید با بررسی زندگی سابق خود مشخص کنید که چه میزان از این شکست سهم شما بوده است. سهم خود را از این شکست بپذیرید که این کار سبب می شود دیگر خودتان را به عنوان یک قربانی تلقی نکنید.
  4. دراین مرحله لازم است برای رفع این ضعف ها اقدام کنید. برای این کار بهتر است از یک شخص دیگر که متخصص و آگاه باشد کمک بگیرید.
  5. قبل از ازدواج مجدد علت ازدواج خود را مشخص کنید. اگر ذهن خود را نسبت به ازدواج مجدد اقناع نکنید باعث می-شود حتی پس از ازدواج دوم نیز آرامش ذهنی شما از دست خواهد رفت.
  6. مهم است که فرد مقابل، شما را همانطور که هستید قبول کند. اگر فرزند دارید فرزند خود را پنهان نکنید، هرگونه پنهان کاری شرایط را برای شما سخت تر خواهد کرد.
  7. فردی را انتخاب کنید که افکارش، احساساتش و خصوصیاتش شبیه شما باشد.
  8. هر گونه مقایسه همسر فعلی با همسر قبلی نشان از عدم فراموشی گذشته و خودآگاهی کافی دارد.

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7304
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد بهترین زمان برای ازدواج مجدد بعد از طلاق کی میباشد؟ _ نوشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.