تمیز کردن چدن های گاز در سریع ترین زمان و ازبین بردن صد در صد چربی

تمیز کردن چدن های گاز

تمیز کردن چدن های گاز

اجاق گاز چرب و کثیف علاوه بر ظاهر نازیبای خود می تواند روی آشپزی شما تاثیر منفی به همراه داشته باشد و حتی ممکن است باعث آتش سوزی شود.

اگر شما به دنبال مشاوره ای درمورد چگونگی تمییز کردن قطعات چدنی اجاق گاز در کمترین زمان ممکن هستید ، ما در اینجا برای شما تمامی روش های کاربردی را فراهم کرده ایم.

پس آستین های خود را بالا بزنید و دست به کار شوید.

متودهای متنوعی در زیل ذکر شده اند و شما می توانید براساس نیاز خود هرکدام از روش ها را استفاده کنید:

 

  • برای چربی کم: اگر چدن‌ها چندان کثیف نیستند کافی است آنها را درون سینک یا یک لگن قرار دهید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و صبر کنید تا آب داغ به خوبی چربی و لکه ها را در خودش حل کند. بعد از حداقل ۱۵ دقیقه چدن ها را بیرون بیاورید و روی پارچه ای قرار دهید تا خشک شوند.
  • برای چربی قوی: آخرین و قوی‌ترین راه استفاده از آمونیاک است. چدن ها را درون نایلون‌های محکم و ضخیم (مثلا زیپ کیپ) بگذارید. ۰.۵ لیوان آمونیاک رقیق شده درون آن بریزید و نایلون را تکان دهید تا تمام چدن‌ها آغشته به آمونیاک شوند. ۱ ساعت صبر کنید و سپس چدن‌ها را آبکشی و خشک کنید.

۱. سرکه

اگر گاز رومیزی شما چندان کثیف نیست و چربی کمی دارد از سرکه استفاده کنید.

کمی از سرکه‌ای که در اختیار دارید را به دستمال بزنید و شروع به پاک کردن لکه‌ها کنید. سرکه بر خلاف شوینده‌های دیگر هیچ ضرری ندارد و شما با استفاده از این مواد می‌توانید لکه‌های چرب را پاک کنید. در نظر داشته باشید که سرکه قدرت لکه بری بسیار زیادی ندارد و نمی‌تواند لکه‌های سنگین را از بین ببرد. اگر با استفاده از این روش به نتیجه دلخواه خود نرسیدید، از روش بعدی استفاده کنید.

 

۲. آب جوش

اگر هیچ ماده‌ای در خانه نداشته باشید حتما آب جوش را دارید! این روش هم، برای چربی‌های خفیف کاربرد دارد. مقداری آب بجوشانید و آن را روی صفحه گاز بریزید. چند دقیقه صبر کنید و سپس با یک اسفنج نرم روی گاز را دستمال بکشید. به همین سادگی کثیفی و چربی‌ها محو می‌شوند!

۳. جوش شیرین

اگر گاز رومیزی شما خیلی کثیف باشد احتمالا با دو روش بالا کاملا تمیز نشود. در این صورت از جوش شیرین استفاده کنید. برای اینکار با نسبت مساوی (جوش شیرین+نمک+آب) یا فقط (جوش شیرین+آب) یک خمیر تهیه کنید. حالا سطح گاز را کمی با آب داغ مرطوب کنید و خمیر را روی تمام قسمت‌ها بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با یک پارچه، خمیر را روی سطح گاز به صورت دورانی پخش کنید و مجدد چند دقیقه صبر کنید. حالا تمام کثیفی‌ها با این خمیر جادویی از بین رفته‌اند و می‌توانید با یک دستمال نم دار گاز را تمیز کنید.

۴. صابون

صابون از مواد در دسترس و موثر برای تمیز کردن اجاق گاز است. فقط با صابون، مقداری آب گرم و یک پارچه تمیز می‌توانید گاز رومیزی‌تان را کاملا تمیز کنید. یک ترفند خانه‌داری این است که مقداری صابون رنده کنید و آن را در ظرف کوچکی نگهداری کنید. هر دفعه موقع تمیز کردن اجاق گاز، مقداری از این صابون را بردارید و در عرض چند دقیقه گاز خانه را برق بیندازید.

۵. لیمو

لیمو ماده طبیعی اسیدی است که همه ما راجع به خواص سفیدکنندگی و تمیزکنندگی آن می‌دانیم. برای تمیز کردن گاز با لیمو می‌توانید مقداری از آن را روی سطوح بچکانید و با دستمال در همه جا پخش کنید. اگر گاز شما خیلی کثیف است جوش شیرین را هم وارد عمل کنید! کمی جوش شیرین روی سطح گاز بریزید، مقداری آب لیمو روی آن بچکانید، چند دقیقه صبر کنید و سپس روی گاز را دستمال بکشید.

۶. مایع ظرفشویی

اگر عجله دارید کمی آن طرف‌تر از اجاق گاز، مایع ظرفشویی را از سینک بردارید. کمی مایع به اسفنج نرم بزنید و تمام سطح گاز را با آن تمیز کنید. اگر لکه های سختی روی گاز هست چند دقیقه صبر کنید تا مایع به خوبی چربی‌ها را حل کند. در آخر با یک پارچه تمیز نمدار گاز رومیزی را دستمال بکشید.

۷. مواد پاک‌کننده صنعتی

ممکن است تنفس مواد شیمیایی برایتان خوب نباشد، اما هر از گاهی استفاده از آنها مشکلی بوجود نمی‌آورد. برای تمیز کردن گاز با مواد شیمیایی، یک تمیز کننده مخصوص و مناسب از فروشگاه خریداری کنید. مقداری از آن را روی گاز بریزید و برای نتیجه بهتر کمی صبر کنید. در آخر روی اجاق گاز را با یک پارچه نمدار پاک کنید.

بهترین روش تمیز کردن اجاق گاز شیشه‌ای

اگر اجاق گاز شیشه‌ای دارید بهترین روش این است که حوله‌ای را با آب گرم نمدار کنید. حوله را روی سطح گاز قرار دهید و اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقه باقی بماند. بعد از خیس شدن و نرم شدن کثیفی‌ها، سطح گاز شیشه‌ای را با یک دستمال دیگر تمیز و خشک کنید. اگر چربی و لکه گاز زیاد بود می‌توانید بین روش‌های بالا از جوش شیرین، صابون، لیمو و سرکه هم استفاده کنید.

بهترین روش تمیز کردن اجاق گاز استیل

اگر اجاق گاز استیل شما چربی معمولی دارد با یک اسفنج و چند قطره مایع ظرفشویی شروع به تمیز کردن آن کنید. بین روش های گفته شده، تمام مواد بر روی گاز استیل قابل استفاده هستند.

اگر لکه‌ها و چربی‌ها به تازگی ایجاد شده‌اند آب و مایع ظرفشویی بهترین انتخاب است. اگر چربی روی گاز زیاد است بهتر است از پاک کننده‌های چندمنظوره برای تمیز کردن اجاق گاز استیل استفاده کنید. مقدار مناسب از پاک کننده را روی سطح گاز اسپری کنید، سپس چند دقیقه صبر کنید و با یک دستمال سطح گاز را به خوبی تمیز کنید.

ترکیب سرکه با آب، سرکه+آب + جوش شیرین، سرکه و روغن، سرکه+ آب + نمک و سایر ترکیبات مواد طبیعی با هم یا ترکیب این مواد طبیعی با مایع ظرفشویی نیز برای لک‌ها و آلودگی‌های ماندگار مناسب است.

حتی شما می‌توانید از آمونیاک بر روی صفحه گاز استیل استفاده کنید. فقط توجه کنید که آمونیاک ممکن است باعث آسیب شود و این روش را خیلی کم و در صورت شدت حداکثری چربی‌ها امتحان کنید.

بعد از تمیز کردن گاز استیل باید آن را به خوبی خشک کنید. بهتر است از یک دستمال تمیز و نرم برای خشک کردن اجاق گاز استیل استفاده کنید تا روی سطح گاز لک نشود.

 

تمیز کردن چدن های گاز ↑

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7039
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد تمیز کردن چدن های گاز در سریع ترین زمان و ازبین بردن صد در صد چربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.