دانلود سوالات ایین نامه رانندگی 1401+ Pdf

دانلود سوالات ایین نامه رانندگی

دانلود سوالات ایین نامه رانندگی

آزمون آیین نامه

آزمون آیین نامه یک آزمون دو مرحله‌ای است که مرحله اول آن در آموزشگاه برگزار می‌شود. شما پس از شرکت در جلسات تئوری که در محل آموزشگاه رانندگی تشکیل می‌شوند، در آزمون آیین نامه شرکت خواهید کرد. برای قبولی در این آزمون باید تسلط کامل به سوالات آیین نامه داشته باشید. گاهی این سوالات دارای نکته انحرافی بوده و به همین دلیل ممکن است شما را به اشتباه بیندازند. بنابراین پیشنهاد می‌شود پیش از امتحان، به صورت کامل سوالات آیین نامه را مطالعه کنید. هنگام برگزاری آزمون استرس و اضطراب نداشته باشید، با دقت سوالات را مطالعه کرده و با آرامش به آن‌ها پاسخ دهید.

در پایان جلسه برگزاری آزمون، مربی پاسخ‌‌نامه هنرجویان را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را تصحیح می‌کند. معمولا نتیجه آزمون در همان جلسه به داوطلبان اطلاع داده می‌شود و متقاضیانی که نمره بیشتر از 26 کسب کنند، وارد مرحله دوم آزمون آیین نامه می‌شوند.

مرحله دوم آزمون آیین نامه توسط افسر راهنمایی رانندگی در محل آموزشگاه برگزار می‌شود. مرحله دوم به دلیل حساسیت بیشتر، به مراتب پیچیده‌تر و سوالات آن دشوارتر است. در این مرحله همانند آزمون قبلی، حداکثر نمره برای قبولی 26 می‌باشد. قبولی در این دو آزمون نشان‌دهنده میزان تسلط هنرجویان به آیین نامه‌ها، مقررات و مسائل فنی خودرو است.

امکان تقلب در این آزمون‌ها وجود ندارد؛ چراکه سوالات هنرجویان با یکدیگر متفاوت است. بنابراین تنها راه برای قبولی در این آزمون مطالعه دقیق کتاب آیین نامه می‌باشد.

 

مدت زمانی که داوطلبان برای پاسخ به سوالات در اختیار دارند، 20 دقیقه است. هنرجویان در این مدت باید به 26 سوال از 30 سوال آزمون آیین نامه پاسخ درست بدهند. سوالات ممکن است مربوط به علائم و تابلوها، سوالات فنی و نکات مهم کتاب آیین نامه باشند.

بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با سبک سوالات، ممکن است در آزمون آیین نامه مردود شوند. یکی از نقاط ضعف اساسی هنرجویان، بخش سوالات فنی است که به دلیل عدم مطالعه دقیق کتاب اتفاق می‌افتد.

هرچقدر مطالعه بیشتری داشته باشید، به همان میزان تسلط بیشتری روی موضوعات داشته و برای پاسخ‌گویی مشکلی در مدیریت زمان نخواهید داشت. همچنین به این نکته توجه کنید در صورتی که پاسخ یک سوال را نمی‌دانید، وقت خود را برای پیدا کردن پاسخ از دست ندهید. پس از پاسخ‌دهی به بقیه سوالات می‌توانید بار دیگر نگاهی به سوالات پاسخ داده نشده انداخته و روی آن‌ها تمرکز کنید. هنگام پر کردن پاسخ نامه، شماره سوال‌ها را مرتب چک کنید تا جواب‌ها در قسمت‌های صحیح وارد شوند.

 

شرایط و مدارک لازم برای دریافت گواهی‌نامه به شرح زیر است:

  • متقاضیان باید 18 سال تمام داشته باشند
  • اصل كارت ملی به همراه کپی پشت‌ورو
  • اصل شناسنامه به همراه کپی
  • ۸ قطعه عكس ۴*۳ تمام رخ پرسنلي
  • كد پستی ۱۰ رقمی و آدرس محل سكونت فعلی
  • ارائه اصل و کپی پشت‌ورو کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت سربازی برای آقایان
  • گواهي اشتغال به خدمت عكس‌دار
  • برگه اعزام به خدمت كامپيوتری به همرا كپی بدون غيبت سنواتی
  • گواهی اشتغال به تحصيل
  • واریز هزینه‌های مربوطه و ارائه فیش‌ها و رسیدهای بانکی به مسئول آموزشگاه
  • مراجعه به پزشک معتمد و دریافت برگه سلامت

مدارک لازم برای امتحان آیین نامه شامل اصل کارت ملی و کاردکسی که از آموزشگاه گرفته‌اید، می‌شود. در روز برگزاری آزمون آیین نامه ارائه کارت ملی عکس‌دار به منزله مجوز ورود به جلسه آزمون است. همچنین به دلیل شیوع بیماری کرونا، استفاده از ماسک و دستکش برای همه داوطلبان اجباری است. در صورت مشاهده هرگونه کتاب، جزوه، یادداشت و غیره به مدت 6 ماه از شرکت در آزمون محروم خواهید شد؛ بنابراین کتاب و موبایل خود را به هیچ وجه همراه خود به محل آزمون نبرید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید در آزمون شرکت کنید، به آموزشگاه اطلاع داده و شرکت در آزمون آیین نامه را به زمان دیگری موکول کنید. همچنین در صورت مردود شدن باید دوباره در این آزمون شرکت کنید، با این تفاوت که این بار باید هزینه پرداخت کنید. در صورت داشتن علائم بیماری شامل سرفه، بی‌حالی، تب و بدن درد از رفتن به جلسه آزمون اکیدا خودداری کرده و زمان آزمون را حداقل به مدت دو هفته به تعویق بیندازید.

 

نمونه سوالات آیین نامه اصلی چقدر برای قبولی در آزمون اصلی کمک میکنند؟

طبق تجربه ی سالها فعالیت ما در این زمینه ، خواندن نمونه سوالات آیین نامه به بسیاری از عزیزان کمک کرده که در اولین بار در آزمون های آیین نامه قبول شوند و حتی بسیاری از عزیزان که بارها در آزمون ها رد شده اند ، با خواندن این نمونه سوالات با نمره ی قابل قبولی در امتحان آیین نامه موفق شده اند. اما چرا ؟

  1. خواندن سوالات آیین نامه نسبت به کتاب بسیار آسان تر است
  2. یادگیری در هنگام خواند سوالات بسیار بیشتر است
  3. دقیقا سوالات امتحان آیین نامه را مطالعه میکنید و همین سوالات بدون تغییر در امتحان شما مطرح می شود
  4. با سرعت بسیار بالاتری کل مباحث را میخوانید

دانلود سوالات ایین نامه رانندگی ↓

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=6974

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود سوالات ایین نامه رانندگی 1401+ Pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.