دستور تهیه ماکارونی با مرغ خانگی مرحله به مرحله

ماکارونی یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی می باشد که اغلب با گوشت چرخ کرده تهیه می شود ولی ماکارونی با مرغ هم مزه خاص خودش را دارد

مواد لازم:

سینه مرغ 500 گرم

ماکارونی 700 گرم

فلفل دلمه ای 2 عدد

پیاز 2 عدد

سیر 5 عدد

فلفل سیاه، نمک و زرد چوبه   1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون

رب گوجه 100 گرم

گوجه 2 عدد

ابتدا قابلمه ای را پر از آب کنید و مقداری روغن و نمک بریزید و بگذارید بجوشد و بعد از اینکه جوش آمد ماکارونی ها را نصف کرده و درون قابلمه بریزید و با چنگال به خوبی هم بزنید تا رشته های ماکارونی به یکدیگر نچسبد و بعد از گذشت 5 دقیقه وقتی ماکارونی ها نرم شدن آن را با آب سرد آبکش کنید و کنار بگذارید تا آب آن خالی شود.در زمانی که ماکارونی دارد آماده می شود به سراغ درست کردن مایه ماکارونی طبق مراحل زیر بروید.

ابتدا سینه مرغ را در اندازه های مناسب خرد می کنیم و سپس تابه ای را روی شعله قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون درون تابه می ریزیم و سپس سینه مرغ خرد شده را به مانند تصویر زیر اضافه میکنیم.

وقتی مقداری سینه مرغ پخت سپس به اندازه یک قاشق کره به تابه اضافه میکنیم و مواد را هم میزنیم تا هم مرغ نسوزد و هم کره سریع آب شود. سپس درب تابه را می گذاریم تا دم کند و به خوبی پخته شود.

سپس پیاز هایی را که به صورت خلالی خرد شده است را به تابه اضافه می کنیم و مقداری هم می زنیم و دوباره درب تابه را می گذاریم.

وقتی پیاز ها به خوبی نرم شد سیر و فلفل دلمه ای که به صورت ریز خرد شده است را اضافه می کنیم و مقداری هم می زنیم و بعد از آنکه مواد ترکیب شدن نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه میکنیم .

وقتی فلفل دلمه ای نرم شد رب گوجه را اضافه میکنیم و به خوبی هم می زنیم و بعد از پنج دقیقه گوجه خرد شده را اضافه میکنیم ومنتظر می مانیم تا مایه به خوبی جا بیفتد.

قابلمه مناسبی را انتخاب میکنیم و کف آن را مقداری روغن می ریزیم و سپس نصف ماکارونی که از قبل آماده کردیم را درون قالبمه می ریزیم و سپس مایه ماکارونی را درون قابلمه خالی میکنیم و مقداری ماکارونی و مایه را مخلوط میکنیم و سپس نصف دیگر ماکارونی را می ریزیم و دوباره مخلوط میکنیم  و می گذاریم به مدت 30 دقیقه دم بکشد.سپس می توانید نوش جان کنید

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=4479
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
برچسب ها:
مهرداد نورمحمدی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دستور تهیه ماکارونی با مرغ خانگی مرحله به مرحله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.