آیا شغلتان را اشتباه انتخاب کرده اید ؟

طبق یک نظرسنجی اخیر از کارگران آمریکایی ، 65 درصد از کارکنان از شغل فعلی خود راضی هستند ، در حالی که 35 درصد رضایت شغلی خود را در شش یا کمتر در مقیاس یک تا 10 درجه بندی می کنند. مربی بهداشت مجاز و بنیانگذار بهداشت موسسه مربی ، استیسی مورگنسترن به CNBC Make It می گوید که یافتن شغلی که نیازهای حرفه ای آنها را برآورده کند ، نه تنها برای اهداف کارمندان بلکه برای سلامتی آنها نیز ضروری است.

در زیر سه علامت آورده شده است که وی می گوید می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که انتخاب شما در کارتان اشتباه است:

 

  1. احساس کمبود حقوقی ، کار بیش از حد و کم ارزش بودن می کنید

مورگنسترن می گوید یکی از برترین پرچم های قرمز قرار گرفتن در مسیر شغلی اشتباه این است که شما دائما احساس خستگی ، پرکاری و کمبود حقوق می کنید. در حالی که بسیاری از صنایع به ساعتهای طولانی و سخت کوشی احتیاج دارند ، او می گوید شغلی که بیشترین رضایت را برای شما ایجاد می کند ، ترسی برای شما نخواهد داشت.

 

اگر مدام منتظر تعطیلی هستید این حرفه مورد علاقه شما نیست

صرف نظر از اینکه شما تازه کار خود را شروع کرده اید یا بیش از 10 سال در حرفه خود هستید ، او می گوید که هرگز دیر نیست برای اینکه تغییر ایجاد کنید.

پتی مک کورد ، رئیس سابق استعدادهای درخشان Netflix موافق است و می گوید که یکی از اولین قدم ها برای خارج شدن از یک حرفه اشتباه ، صحبت با شخصی است که کاری را انجام می دهد که شما آنرا دوست دارید.

او به هاروارد بیزینس ریویو می گوید:”پیدا کردن کاری که عاشق آن هستید ، کار نسبتاً خوبی است. بنابراین ، آن کار را انجام دهید. ”

 

  1. احساس می کنید به چالش کشیده نمی شوید

اگر احساس می کنید بی روح ، بی حوصله یا گیر کرده اید و در یک کار عادی روزمره هستید و مرتباً همان کار را تکرار می کنید ، پس احتمال دارد زمان تغییر شغل فرا رسیده باشد.

مورگنسترن می گوید: “من فکر می کنم تحقق وقتی حاصل می شود که احساس کنیم خلاقیت خود را یاد می گیریم و به کار می بریم و تلاش هایمان تأثیر معنی داری می گذارد.” “اگر به بن بست رسیده اید و دیگر جایی برای رشد ندارید ، شاید وقت آن باشد که مرحله بعدی خود را در نظر بگیرید.”

اگر مطمئن نیستید که گام بعدی چیست ، مورگنسترن می گوید به چیزهایی فکر کنید که اغلب اوقات فراغت شما را به وجد می آورد. آیا راهی برای تبدیل آن فعالیتها به شغل وجود دارد؟

او می گوید: “توجه کنید که شیفته چه چیزی هستید و می خواهید همیشه درباره آن صحبت کنید.” “توجه کنید که مردم به طور طبیعی برای چه کاری به شما مراجعه می کنند.”

 

  1. احساس می کنید به چیزی متفاوت فرا خوانده شده اید

در شغل اشتباه بودن همیشه به این معنی نیست که از کار خود خسته شده اید یا در این کار بد هستید. گاهی اوقات ، به این معنی است که شما واقعاً در کار خود مهارت دارید اما می دانید که برای انجام کاری کاملا متفاوت فراخوانده شده اید.

مورگنسترن می گوید: “وقتی در آستانه این کار هستیم دو اتفاق می افتد.” “ما یا تماس را خفه می کنیم یا با تماس پیش می رویم.”

وقتی ما آن را خفه می کنیم ، مورگنسترن می گوید که این تأخیر اغلب به دلیل ترس از چیزهای ناشناخته ، ترس از پیر شدن بیش از حد یا ترس از عدم توانایی پرداخت قبض ها ایجاد می شود.

او می گوید: “این ترس ها معتبر است و چگونگی قطع شدن آن این است که تمام ترس های خود را یادداشت کنید.” “و سپس شروع به دیدن این احتمال می کنید. چه چیز دیگری ممکن است در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد صادق باشد؟ ”

مورگنسترن می گوید به جای اینکه به جنبه های منفی فکر کنید ، باید به جنبه های مثبت مانند پول بیشتر ، مرخصی بیشتر و تعادل بهتر فکر کنید.

او می گوید: “اگر زندگی یا حرفه شما به مسیر فعلی خود ادامه دهد و در عرض 5 سال در همان مکان باشید ، آیا با جایی که هدایت می شوید خوب هستید؟ آیا این باعث الهام شما می شود یا شما را با حسرت پر می کند؟ ”

اگر این شما را پر از حسرت می کند ، پس او می گوید ایجاد یک تغییر اکنون نه تنها برای خوشبختی بلکه برای سلامتی شما نیز حیاتی است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=4969
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
برچسب ها:
مهرداد نورمحمدی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آیا شغلتان را اشتباه انتخاب کرده اید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.