چگونه انعطاف پذیری بدن را افزایش دهیم ؟

شاید انعطاف بدنی بسیاری از ما برایمان چندان اهمیتی نداشته باشد اما اغراق نیست اگر بگوییم که این موضوع روی سلامتی ما تاثیر زیادی میگذارد و عدم انعطاف پذیری عضلات ممکن است عوارض زیادی بر جای بگذارد.

درست است که حرکات کششی پر زرق و برق نیست. این ناراحت کننده است و زمان می برد ، بنابراین مردم دوست ندارند آن را انجام دهند.با این حال ، بدون اینکه خود را در معرض آسیب و درد قرار دهید ، نمی توانید تمرینات قدرتی و کاردیو را انجام دهید. با انجام یک تن کار که باعث انقباض عضلات می شود (که باعث کوتاه شدن آنها می شود) و هرگز کشش (طولانی شدن) آنها ، در نتیجه عضلات شما نامتعادل خواهند بود. عدم تعادل در بدن خطر ابتلا به آسیب را افزایش می دهد زیرا می تواند باعث جبران بیش از حد برخی از ماهیچه ها و مفاصل برای عضلات دیگر شود که خیلی مناسب نیستند تا به درستی درگیر شوند. این منجر به فشار و ناراحتی می شود.
همچنین ، وقتی عضلات شل و کشیده می شوند ، محدودیت کمتری دارند. با این کار می توانید طیف وسیعی از حرکت را انجام دهید. به عنوان مثال ، دامنه حرکتی بیشتر در لگن و زانو به شما امکان می دهد تا بیشتر در یک چمباتمه بنشینید. در نهایت ، داشتن انعطاف بیشتر باعث می شود بتوانید تمرینات بیشتری انجام دهید – و آنها را به درستی انجام دهید.

بالا بردن انعطاف پذیری بدن

چارلی اتکینز ، مربی در شهر نیویورک و خالق کلاس Le Stretch ،  می گوید که دوست دارد از کلمه تحرک به جای انعطاف پذیری برای چکش زدن در خانه استفاده کند که کشش برای زندگی روزمره مهم است. “برای من ، این در مورد چیزهای روزمره است که هرچه سن شما بیشتر می شود ، مانند خم شدن برای بستن کفش ، راه رفتن در طبقه بالا ، برداشتن فرزند خود از زمین یا حتی بلند شدن از روی نیمکت.” بهبود تحرک شما این فعالیتهای روزمره را آسانتر می کند – اتکینز می گوید: “شما می توانید آزادتر حرکت کنید.”

خوشبختانه ، بهبود انعطاف پذیری و تحرک شما کار سختی نیست. فقط کمی وقت می برد. کشش ها را برای انعطاف پذیری که اتکینز در زیر نمایش می دهد ، وارد برنامه معمول خود کنید تا به شما کمک کند تنش عضلانی را کاهش داده و تحرک را افزایش دهید – به طوری که بتوانید در ورزشگاه و زندگی آزادتر حرکت کنید.

 

چه عواملی در ایجاد کوتاهی عضله  نقش دارند؟

عواملی مختلف در ایجاد کوتاهی عضله و کاهش دامنه حرکتی آن نقش دارند که از این عوامل می‌توان به درد اشاره کرد، یکی دیگر از عواملی که در ایجاد کوتاهی و ناهماهنگی در عضلات بدن نقش دارد، وضعیت بدن است که این وضعیت با حرکات نرمشی اصلاح می‌شود ، برای مثال کارمندان که مدت زیادی از زمان را پشت میز می‌نشینند و به صفحه نمایش رایانه نگاه می‌کنند در طولانی مدت به عارضه گردن به جلو و حالت قوز کرده دچار می‌شوند بنابراین تعدادی از عضلات قفسه سینه و پشت گردن آن‌ها کوتاه و برخی دیگر ضعیف می‌شوند، در مواردی غیر حاد که درد زیاد نیست ما می‌توانیم از تمرین‌های کششی برای اصلاح وضعیت بدن استفاده کنیم.

تمرینات کششی بیشتر برای افراد ورزشکار و اشخاصی که درد شدید ندارند یا عارضه‌ای برای آن‌ها ایجاد نشده است، استفاده می‌شود که به کمک این تمرین‌ها می‌توان انعطاف‌پذیری عضلات بدن را افزایش داد.

تمرین ورزشی برای بهبود انعطاف پذیری بدن

یکی از تمرینات کششی که برای بهبود انعطاف پذیری بدن استفاده می‌شود تمرین کشش عضله همسترینگ یا عضله پشت ران است، برای این تمرین فرد باید بایستد و پاهایش را به اندازه عرض شانه‌هایش باز کند سپس تا جایی که می‌تواند به سمت پایین خم شود طوری که دست‌ها را در پشت زانو‌هایش قرار دهد یا آنها را به زمین برساند، انجام این تعمرین برای مبتلایان به دیسک کمر حاد ممنوع است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=4808
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
برچسب ها:
مهرداد نورمحمدی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه انعطاف پذیری بدن را افزایش دهیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.