دانلود جزوه تئوری حسابداری 1 + pdf

دانلود جزوه تئوری حسابداری

تئوری حسابداری

مجموعه‌ای از مفروضات، چارچوب‌ها و روش‌های استفاده شده در مطالعه و کاربرد اصول گزارشگری مالی است. مطالعه تئوری حسابداری شامل بررسی هر دو مبانی تاریخی حسابداری و همچنین نحوه تغییر شیوه‌های حسابداری و اضافه کردن به چارچوب قانونی است که بر اساس گزارش‌های مالی است.

نظریه حسابداری نیازمند آن است که همه متخصصان حسابداری و مالی تحت چهار فرضیه قرار گیرند. اولین فرضیه، فرض تفکیک شخصیت است که بیان می‌کند که یک کسب و کار جدا از مالک‌های آن است. دوم، فرض تداوم فعالیت است که اعتقاد دارد یک شرکت همچنان وجود دارد و ورشکسته نخواهد شد. سوم، فرض واحد پول است یعنی تمام اظهارات مالی با ارزش ریال و نه با اعداد دیگری مانند لیتر یا کیلوگرم و… آماده می‌شوند. در نهایت فرض دوره مالی است که بیان می‌کند که تمام صورت‌های مالی باید به صورت ماهیانه یا سالیانه تهیه شوند.

تئوری حسابداری باید بتواند دلایل انتخاب مبانی و روش‌های مختلف حسابداری را توسط واحدهای انتفاعی بیان و ویژگی‌های واحدهایی را که از میان روش‌های پدیرفته شده حسابداری روش خاصی را انتخاب می‌کنند پیش‌بینی نماید. در ضمن تئوری حسابداری باید از طریق تحقیقات حسابداری آزمون و تایید گردند.

 

مزایای استفاده از تئوری حسابداری

از سری مزایای استفاده از تئوری حسابداری می توان به موارد ذیل اشاره نمود که عبارت است از

امکان درک درست روش تدوین قواعد و استانداردهای حسابداری در قالب ساختار صورت های مالی:

 با توجه به این که ممکن است استانداردهای ملی حسابداری منتشر شوند، نیاز است که بیان کنیم این گونه استانداردها فقط در صورتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند که دارای ساختاری سازمان یافته و تدوین شده باشند.

امکان فراهم نمودن زمینه بهبود در پروسه تدوین استانداردهای جدید:

 در هر پروسه زمانی، از طریق تهیه و تنظیم استانداردهای رشته حسابداری، کار به پایان نمی رسد، چرا که پروسه تدوین استانداردهای حسابداری به‌ صورت مستمر، ادامه دار است. هر کدام از استانداردها ممکن است تحت بازنگری مجدد قرار گیرند و یا این که تغییر کنند و حتی با هر کدام از استانداردهای جدید جایگزین شوند. این قبیل فرایندها در دنیا اجرا شده است و به صورت فراگیر می باشد. حسابداران در سرتاسر دنیا این اعتقاد را دارند که استانداردهای حسابداری و تئوری حسابداری را باید با استفاده از فرایند تکامل تدریجی، تقویت نمود.

امکان یکپارچه‌ سازی استانداردهای حسابداری در سطح ملی و یا حتی در سطح بین‌ المللی:

مثالی که می توان از یکپارچه‌ کردن استانداردهای حسابداری در سطح ملی عنوان نمود. یک سری استانداردهایی می باشد که از طرف سازمان حسابرسی منتشر شده است. انجمن بین‌ المللی حسابداران تلاش می‌ کند از طریق تهیه و تنظیم استانداردهای اینترنشنال حسابداری وظیفه یکپارچه‌ سازی در سطح بین‌ المللی را انجام دهند.

کمک به بیان نمودن و یا توصیف وضعیت موجود: 

با استفاده از تئوری حسابداری می‌ توان تمانمی دلایل و طریقه به‌ کارگیری بعضی از روش های حسابداری از طریق تعدادی ازحسابداران را تعیین نمود.

کمک به پیش‌ بینی کردن: 

استفاده از تئوری حسابداری در پیش‌ بینی آینده استانداردهای حسابداری و همین طور پیش‌ بینی این مسئله که چه استراتژی هایی جایگزین روش‌ های موجود خواهند شد، بسیار کمک کننده می باشد.

دانلود جزوه تئوری حسابداری ↓

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=7170

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود جزوه تئوری حسابداری 1 + pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.