دانلود جزوه کامل فیزیولوژی شهیدبهشتی

دانلود جزوه کامل فیزیولوژی

 

 

به شاخه ای از علم زیست شناسی که به عملکرد سامانه های زنده و اعمال حیاتی می پردازد، فیزیولوژی می گویند. در این شاخه از علم، عملکردهای ماده زندگی مانند بافت ها، اندام ها، سلول ها و موجود زنده و فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی مربوط به آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. نقش این علم در رشته هایی چون ورزش و سیستم ایمنی بدن مورد مطالعه قرار می گیرد. (دانلود جزوه کامل فیزیولوژی)

۱- تعریف فیزیولوژی :

در علم فیزیولوژی که دانش مطالعه حیات می باشد، چگونگی فعالیت اندام ها و سیستم های داخلی بدن مورد مطالعه قرار می گیرد. نحوه ارتباط موجودات با دنیای اطراف و این که در چه شرایط مطلوب و مناسبی، این موجودات می توانند رشد کرده و به حیات خود ادامه دهند، همه در این شاخه از علم مورد بررسی قرار می گیرد. از زیرشاخه های این دانش می توان به فیزیولوژی های گیاهی، جانوری، پزشکی و … اشاره کرد. در این علم کارکرد اندام های مختلف بدن مانند نقش قلب در بدن، نقش کلیه، وظیفه شش ها، وظیفه مخچه و … با به کارگیری علم ریاضی و فیزیک مطالعه می شود.

 

 

فیزیولوژی یا  کار اندام شناسی یکی از شاخه های پیراپزشکی است. این علم  بر اساس دانش عملکرد سیستم های زنده بوده و یکی از اساسی ترین زیر شاخه های علم زیست شناسی می باشد که اعمال حیاتی موجودات زنده، بافت ها ، اندام ها، سلول ها و اجزای سلولی را مورد مطالعه قرار می دهد.

در این رشته برای درک عمیق تر اعمال حیاتی، تلاش می شود تا ویژگی های اعمال حیاتی و روابط بین این اعمال و تغییرات آن ها در محیط‌ های مختلف و بسته به شرایط مختلف موجود زنده به کمک روابط ریاضی و فیزیک بررسی شود.

 

 

اثرات فعالیت های فیزیکی در سلامتی انسان

 

اثرات روحی ورزش

. کاهش اضطراب و افسردگی و فشارهای روحی و روانی

. افزایش نشاط و شادابی و اعتماد به نفس

. افزایش قدرت تفکر و تمرکز

.کمک در ترک سیگار

 

 

اثرات جسمی ورزش

.کاهش وزن بدن

. تنظیم اشتها و خواب و کمک به هضم غذا

. افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات و مفاصل

.تناسب اندام

.افزایش مقاومت بدن در ابتلا به بیماری های مختلف

انواع ورزش

ورزش غیر موازی :حرکاتی با تعداد کم و مقاومت وشدت زیاد که منجر به افزایش مقاومت می شود . در این ورزش ها عضلات زود تر دچار خستگی می شوند . مثل :کشتی و وزنه برداری .

ورزش هوازی : حرکاتی با تکرار زیاد و مقاومت کم که منجر به افزایش تحملعضلاتی می‌شود، در این ورزش ها عضلات دیرتر دچار خستگی می‌شوند.

مثل: پیاده روی، دوچرخه سواری ، دویدن، شنا و اسکی در تمرین هوازی سوخت بدن به بوسیله چربیهای تعمین

 

دانلود جزوه کامل فیزیولوژی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://neveshtani.com/?p=6603

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین
ناهید شیخی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دانلود جزوه کامل فیزیولوژی شهیدبهشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.